Bankovní skupina Vanquis se držela svého výhledu pro rok 2024, když ve třetím čtvrtletí vykázala stabilní zůstatky klientů a nárůst čistých pohledávek.
Britská společnost poskytující spotřebitelské financování ve čtvrtek oznámila, že hrubé zůstatky klientů, kteří vydělávají na úrocích, dosáhly za tři měsíce končící 30. září 2,25 miliardy liber
„Základní kvalita úvěrů zůstává stabilní a naši zákazníci nadále vykazují silnou finanční odolnost,“ uvedl generální ředitel Ian McLaughlin.
Čisté pohledávky vzrostly o 4 % na 2,08 miliardy liber, uvedl.
Skupina kótovaná na londýnské burze uvedla, že její čistá úroková marže od počátku roku – rozdíl mezi úroky placenými z vkladů a úroky získanými z úvěrů – činila 18,6 %, což je o dva bazické body méně než před třemi měsíci.
Společnost je na dobré cestě dosáhnout do konce roku úspory hrubých nákladů ve výši 60 milionů liber a v příštích dvou letech dosáhnout dalšího snížení, uvedla.
Administrativní náklady na vyřizování stížností jsou stále zvýšené, ale v souladu s očekáváním, a do roku 2024 by měly meziročně vzrůst přibližně o 50 %, dodala.
Začátkem letošního roku společnost Vanquis upozornila, že zaznamenává vysokou úroveň podávání stížností třetích stran, přestože nepodléhá přezkumu regulačního orgánu týkajícího se historických provizí za financování motorových vozidel.
Dodala, že využití umělé inteligence k automatizaci evidence stížností jí pomohlo snížit počet nezpracovaných stížností na méně než 4 000 na konci září ze 7 900 o tři měsíce dříve.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky