Čínské akcie, které analytici sledují jako dlouhodobé příležitosti
Čínské akcie mají za sebou významný týden, který byl poznamenán programem dluhových swapů v hodnotě 1,4 bilionu dolarů, který nesplnil požadavky mnoha investorů na větší přímou vládní podporu.
Čínské akcie zažily výrazný růst navzdory omezeným vládním stimulům a obavám investorů o dlouhodobé příležitosti
Domácí značky jako Anta a Xpeng získávají na popularitě a konkurují globálním gigantům ve sportovním oblečení a elektromobilech
Yum China rozšiřuje franšízy KFC a Pizza Hut, čímž podporuje domácí růst odolný vůči geopolitickým rizikům
Reakce investorů pro mnohé jen posílila potřebu hledat dlouhodobější příležitosti v jednotlivých akciích, které se nezměnily.
Ministerstvo financí na ostře sledované páteční tiskové konferenci signalizovalo, že další fiskální podpora by mohla přijít v příštím roce, zatímco v nejbližší době se zaměřilo na řešení dluhu místních vlád. Relativně tlumená opatření přicházejí v době, kdy se Čína připravuje na zostřené obchodní vztahy se Spojenými státy pod vedením nově zvoleného prezidenta Donalda Trumpa, který pohrozil zavedením vysokých cel na dovážené zboží.
Přes to všechno dokázal akciový index CSI 300 v Šanghaji minulý týden vzrůst o téměř 6,6 %, zatímco hongkongský index Hang Seng posílil o 3,2 %.
Zastavení dalšího oslabování
Na makroekonomické úrovni se Čína snaží zajistit, aby se inflace a zaměstnanost dále nezhoršovaly, uvedla Liqian Ren, vedoucí oddělení kvantitativních investic ve společnosti WisdomTree.
Ren sice neočekává návrat k rychlému růstu, ale sleduje, jak jsou čínské společnosti schopny budovat své značky a účtovat si prémii, čímž dozrávají z modelů, které dříve konkurovaly pouze cenou.
„Takže si myslím, že spotřebitelské společnosti jako Anta, myslím, že mimo Čínu to moc lidí nepochopilo, ale skutečně se stává přední světovou společností v oblasti sportovního oblečení,“ řekla Ren. „Myslím, že se brzy chystají také na globální trh. Ale o této značce ví jen málo Američanů.“
Zdroj: Getty Images
Pokud však bude Anta pokračovat v nastoupené cestě, možná ji budou spotřebitelé za deset let považovat za stejnou jako „Adidas nebo jiné tzv. zahraniční sportovní značky,“ řekla Ren. „To je jedna z věcí, které osobně věnuji pozornost.“
Společnost Anta, kótovaná na burze v Hongkongu, prodává sportovní oblečení pod svou vlastní značkou a zároveň vlastní mimo jiné společnost Fila a špičkovou značku Descente. Společnost v říjnu uvedla, že maloobchodní tržby značky Anta ve třetím čtvrtletí vzrostly oproti předchozímu roku o střední jednociferné číslo, zatímco tržby značky Fila oslabily a tržby ostatních značek vzrostly až o 50 %. Akcie společnosti Anta v roce 2024 zatím vzrostly o 18 %.
Snaha Číny konkurovat zahraničním značkám se bez ohledu na zpomalení nezmenšila. Společnost Baidu má údajně v úterý uvést na trh vlastní brýle napojené na umělou inteligenci, které budou soupeřit s produktem RayBans společnosti Meta.
Expanze společnosti Xpeng
Startup XPeng Inc. (XPEV) vyrábějící elektromobily v uplynulém týdnu oznámil vlastního humanoidního robota, a nový vůz za 26 000 dolarů s názvem P7+, který již nasbíral více než 30 000 předobjednávek na dodávky, jež mají být zahájeny tento měsíc.
Tyto produkty budou z velké části dostupné pouze v Číně, alespoň zpočátku.
„Pro čínské elektromobily jsou nyní dveře zavřené a re-shoring je nepraktický,“ uvedli analytici Macquarie ve zprávě ze 7. listopadu. „Naším nejlepším tipem je XPeng, čistě čínská společnost.“
„Společnost XPeng není vystavena žádné expozici na americkém trhu a v současné době neplánuje vstup na tento trh,“ uvedli analytici. „Objem na domácím trhu má prostor pro rychlý nárůst díky novým konkurenčním modelům, jako jsou M03 a P7+. Úspěšné uvedení modelu M03 na trh pomohlo zmírnit obavy investorů ohledně řízení dodavatelského řetězce a konkurenceschopnosti výrobků.“
„Nadcházející katalyzátory, jako je čistý systém ADAS M03 a uvedení vozu s hybridním systémem, by mohly těžit z oživení domácí důvěry/spotřeby a nejsou ovlivněny geopolitickými událostmi,“ uvedli analytici Macquarie.
Přibližně polovinu z více než 20 000 dodávek společnosti Xpeng v každém z posledních dvou měsíců tvořil levnější vůz Mona M03.
Ve spotřebitelském sektoru je podle Macquarie nejlepším tipem společnost Yum China, která v Číně provozuje Pizza Hut a KFC.
Zdroj: Bloomberg
„YUMC je naším nejlepším nápadem ve spotřebitelském sektoru vzhledem k tomu, že se jedná o čistě domácí trh,“ uvedli analytici. „Posun strategie společnosti směrem k franšízovým prodejnám a novému formátu prodejen K COFFEE i Pizza Hut WoW by byl sekulárním motorem růstu, který se může oddělit od geopolitického rizika.“
Dodali, že společnost Yum China zvýšila cíle v oblasti návratnosti pro akcionáře na 4,5 miliardy USD v roce 2026 z 3 miliard USD v roce 2024.
Společnost Yum China Holdings, Inc. (YUMC) 4. listopadu oznámila výsledky za třetí čtvrtletí, podle kterých provozní zisk meziročně vzrostl o 15 % na 371 milionů USD. Společnost Xpeng má čtvrtletní výsledky zveřejnit 19. listopadu.
V nadcházejícím týdnu ohlásí hospodářské výsledky internetoví giganti Tencent a Alibaba. Ústřední vláda má v pátek 15. listopadu zveřejnit údaje o maloobchodních tržbách a průmyslu za říjen.
„Musíte být velmi ochotni strpět negativní náladu, abyste mohli investovat v Číně,“ řekla Ren. Často dochází k „dlouhým úsekům negativního sentimentu, které skutečně prověří ochotu člověka riskovat“.
Zdůraznila však také, že čínské akcie mohou sloužit jako pojistka pro ostatní akciové trhy.
Reakce investorů pro mnohé jen posílila potřebu hledat dlouhodobější příležitosti v jednotlivých akciích, které se nezměnily.Ministerstvo financí na ostře sledované páteční tiskové konferenci signalizovalo, že další fiskální podpora by mohla přijít v příštím roce, zatímco v nejbližší době se zaměřilo na řešení dluhu místních vlád. Relativně tlumená opatření přicházejí v době, kdy se Čína připravuje na zostřené obchodní vztahy se Spojenými státy pod vedením nově zvoleného prezidenta Donalda Trumpa, který pohrozil zavedením vysokých cel na dovážené zboží.Přes to všechno dokázal akciový index CSI 300 v Šanghaji minulý týden vzrůst o téměř 6,6 %, zatímco hongkongský index Hang Seng posílil o 3,2 %.Zastavení dalšího oslabováníNa makroekonomické úrovni se Čína snaží zajistit, aby se inflace a zaměstnanost dále nezhoršovaly, uvedla Liqian Ren, vedoucí oddělení kvantitativních investic ve společnosti WisdomTree.Ren sice neočekává návrat k rychlému růstu, ale sleduje, jak jsou čínské společnosti schopny budovat své značky a účtovat si prémii, čímž dozrávají z modelů, které dříve konkurovaly pouze cenou.„Takže si myslím, že spotřebitelské společnosti jako Anta, myslím, že mimo Čínu to moc lidí nepochopilo, ale skutečně se stává přední světovou společností v oblasti sportovního oblečení,“ řekla Ren. „Myslím, že se brzy chystají také na globální trh. Ale o této značce ví jen málo Američanů.“Pokud však bude Anta pokračovat v nastoupené cestě, možná ji budou spotřebitelé za deset let považovat za stejnou jako „Adidas nebo jiné tzv. zahraniční sportovní značky,“ řekla Ren. „To je jedna z věcí, které osobně věnuji pozornost.“Společnost Anta, kótovaná na burze v Hongkongu, prodává sportovní oblečení pod svou vlastní značkou a zároveň vlastní mimo jiné společnost Fila a špičkovou značku Descente. Společnost v říjnu uvedla, že maloobchodní tržby značky Anta ve třetím čtvrtletí vzrostly oproti předchozímu roku o střední jednociferné číslo, zatímco tržby značky Fila oslabily a tržby ostatních značek vzrostly až o 50 %. Akcie společnosti Anta v roce 2024 zatím vzrostly o 18 %.Snaha Číny konkurovat zahraničním značkám se bez ohledu na zpomalení nezmenšila. Společnost Baidu má údajně v úterý uvést na trh vlastní brýle napojené na umělou inteligenci, které budou soupeřit s produktem RayBans společnosti Meta.Expanze společnosti XpengStartup XPeng Inc. vyrábějící elektromobily v uplynulém týdnu oznámil vlastního humanoidního robota, a nový vůz za 26 000 dolarů s názvem P7+, který již nasbíral více než 30 000 předobjednávek na dodávky, jež mají být zahájeny tento měsíc.Tyto produkty budou z velké části dostupné pouze v Číně, alespoň zpočátku.„Pro čínské elektromobily jsou nyní dveře zavřené a re-shoring je nepraktický,“ uvedli analytici Macquarie ve zprávě ze 7. listopadu. „Naším nejlepším tipem je XPeng, čistě čínská společnost.“ „Společnost XPeng není vystavena žádné expozici na americkém trhu a v současné době neplánuje vstup na tento trh,“ uvedli analytici. „Objem na domácím trhu má prostor pro rychlý nárůst díky novým konkurenčním modelům, jako jsou M03 a P7+. Úspěšné uvedení modelu M03 na trh pomohlo zmírnit obavy investorů ohledně řízení dodavatelského řetězce a konkurenceschopnosti výrobků.“„Nadcházející katalyzátory, jako je čistý systém ADAS M03 a uvedení vozu s hybridním systémem, by mohly těžit z oživení domácí důvěry/spotřeby a nejsou ovlivněny geopolitickými událostmi,“ uvedli analytici Macquarie.Přibližně polovinu z více než 20 000 dodávek společnosti Xpeng v každém z posledních dvou měsíců tvořil levnější vůz Mona M03.Ve spotřebitelském sektoru je podle Macquarie nejlepším tipem společnost Yum China, která v Číně provozuje Pizza Hut a KFC.„YUMC je naším nejlepším nápadem ve spotřebitelském sektoru vzhledem k tomu, že se jedná o čistě domácí trh,“ uvedli analytici. „Posun strategie společnosti směrem k franšízovým prodejnám a novému formátu prodejen K COFFEE i Pizza Hut WoW by byl sekulárním motorem růstu, který se může oddělit od geopolitického rizika.“Dodali, že společnost Yum China zvýšila cíle v oblasti návratnosti pro akcionáře na 4,5 miliardy USD v roce 2026 z 3 miliard USD v roce 2024.Společnost Yum China Holdings, Inc. 4. listopadu oznámila výsledky za třetí čtvrtletí, podle kterých provozní zisk meziročně vzrostl o 15 % na 371 milionů USD. Společnost Xpeng má čtvrtletní výsledky zveřejnit 19. listopadu. V nadcházejícím týdnu ohlásí hospodářské výsledky internetoví giganti Tencent a Alibaba. Ústřední vláda má v pátek 15. listopadu zveřejnit údaje o maloobchodních tržbách a průmyslu za říjen.„Musíte být velmi ochotni strpět negativní náladu, abyste mohli investovat v Číně,“ řekla Ren. Často dochází k „dlouhým úsekům negativního sentimentu, které skutečně prověří ochotu člověka riskovat“.Zdůraznila však také, že čínské akcie mohou sloužit jako pojistka pro ostatní akciové trhy.
Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...
Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....