Klíčové body
- Akcie společnosti Gap vzrostly o 13 % díky zvýšenému ročnímu výhledu a silnému startu sváteční sezóny
- Gap zaznamenal lepší než očekávané výsledky, přičemž zisk na akcii činil 72 centů oproti predikovaným 58 centům
- Tržby vzrostly na 3,83 miliardy USD, navzdory negativnímu vlivu hurikánů a teplého počasí
- Pod vedením generálního ředitele Dicksona rostly tržby čtyři čtvrtletí v řadě díky zlepšené strategii a marketingu
Společnost Gap, která provozuje značky Old Navy, Banana Republic, Athleta a stejnojmennou značku, nyní očekává, že tržby ve fiskálním roce 2024 vzrostou o 1,5 % až 2 %, zatímco v předchozím výhledu uváděla „mírný nárůst“. To je více než 0,4% růst, který očekávali analytici LSEG, a je to dobrá předzvěst pro důležitou sváteční nákupní sezónu, která právě probíhá.
Společnost rovněž předpokládá, že hrubé marže a provozní výnosy porostou více, než dříve očekávala.
Akcie v prodlouženém obchodování vzrostly o 13 %.
The Gap, Inc.
Zde jsou výsledky největšího specializovaného maloobchodního prodejce oděvů v zemi ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street, na základě průzkumu analytiků společnosti LSEG:
Zisk na akcii: 72 centů oproti očekávaným 58 centům
Tržby : 3,83 miliardy USD oproti očekávaným 3,81 miliardy USD
Čistý zisk společnosti Gap za tříměsíční období, které skončilo 2. listopadu, činil 274 milionů dolarů, tj. 72 centů na akcii, ve srovnání s 218 miliony dolarů, tj. 58 centy na akcii, o rok dříve.
Tržby vzrostly na 3,83 miliardy dolarů, což je přibližně o 2 % více než o rok dříve, kdy činily 3,78 miliardy dolarů.
Napříč celým podnikem Gap ovlivnilo v průběhu čtvrtletí tržby asi o 1 procentní bod neobvykle teplé počasí, zatímco bouře a hurikány vedly k poklesu celkových tržeb v obchodech o 2 %, uvedl v rozhovoru pro CNBC generální ředitel Richard Dickson.
„Měli jsme neobvyklé okolnosti, hurikány, bouře, které vedly k uzavření téměř 180 obchodů v době největšího dopadu,“ řekl Dickson a dodal, že bouře nejvíce ovlivnily Old Navy, největší značku Gapu podle tržeb.
Jakmile se počasí změnilo, prodeje se „zvedly“ a sezóna svátečních nákupů zatím „silně začala“, řekl Dickson.
„Jsme plní energie. Naše týmy se skutečně soustředí na realizaci našich plánů. Pokud se porovnáme s tím, kde jsme byli loni, jsou naše značky na mnohem výraznějším místě než loni,“ řekl. „Máme silnější identitu značek a jsme více procvičeni v našem herním plánu, o kterém hodně mluvíme, řídíme se lepšími produkty, lepšími cenami, větší relevancí, lepšími zkušenostmi pro spotřebitele a dokonalým provedením.“
Od chvíle, kdy Dickson před více než rokem převzal vedení společnosti Gap, pracoval na tom, aby po letech poklesů změnil směr podnikání. Pod jeho vedením se společnost opřela o nostalgický marketing a partnerství s celebritami, aby znovu získala kulturní relevanci. Tržby rostly poslední čtyři čtvrtletí v řadě, ale společnost je stále menší, než bývala, a kritici tvrdí, žemusí udělat víc pro zlepšení sortimentu a podporu prodeje za plnou cenu.

Zde je bližší pohled na výsledky jednotlivých značek:
Old Navy: Gap uvedl, že tržby jeho největší značky vzrostly o 1 % na 2,2 miliardy dolarů, zatímco srovnatelné tržby zůstaly na stejné úrovni, což je méně než 0,9% růst, který analytici očekávali podle StreetAccount. Podle Dicksona byla dětská kategorie Old Navy ovlivněna zejména teplejším počasím.
Gap: Stejnojmenná značka Gap vzrostla během čtvrtletí o 1 % na 899 milionů dolarů, zatímco srovnatelné tržby vzrostly o 3 %, což je podle StreetAccount lepší než 2,3% růst, který očekávala Wall Street. Značka zaznamenala čtyři čtvrtletí po sobě pozitivní srovnatelné tržby a těží z lepšího marketingu a produktů, uvedla společnost.
Banana Republic: Tržby módní řady pracovních oděvů vzrostly o 2 % na 469 milionů USD, zatímco srovnatelné tržby poklesly o 1 %, což je o něco horší výsledek, než StreetAccount očekával o 0,8 %. Značka pracovala na obratu svého pánského byznysu, který v průběhu čtvrtletí řídil výsledky. Celkově se však stále zaměřuje „na nápravu základů“, uvedla společnost.
Athleta: Tržby atletické odnože impéria Gap vzrostly o 4 % na 290 milionů USD, zatímco srovnatelné tržby se zvýšily o 5 %. Výsledky nebyly srovnatelné s odhady. V předchozím roce se srovnatelné tržby společnosti Athleta snížily o 19 %. Pod vedením nového generálního ředitele, bývalého šéfa Alo Yoga Chrise Blakesleeho, se značce podařilo situaci změnit.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky