Klíčové body
- Akcie společnosti E.l.f. Beauty klesly o více než 20 % po snížení celoročního výhledu kvůli slabším lednovým prodejům
- Společnost zaznamenala růst tržeb o 31 %, ale její zisky byly pod očekáváním Wall Street
- Generální ředitel Amin uvedl, že pokles souvisí s nižšími prodeji v kategorii masové kosmetiky a nejistotou kolem TikToku
- E.l.f. plánuje investovat dosažené zisky do zlepšení zásobovacího řetězce, infrastruktury a rozšíření na zahraničních trzích
Kosmetická společnost E.l.f. Beauty vykázala sváteční tržby, které byly vyšší, než se očekávalo, ale zisky, které těsně zaostaly za odhady, což je další vzácné selhání pro maloobchodní prodejce.
Akcie společnosti E.l.f. se ve čtvrtek během rozšířeného obchodování propadly o více než 20 %.
Zde je přehled toho, jak si společnost E.l.f. vedla ve svém třetím fiskálním čtvrtletí ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti LSEG:
- Zisk na akcii: 74 centů po úpravě oproti očekávaným 75 centům.
- Tržby: 355 milionů dolarů oproti očekávaným 330 milionům dolarů.

Vykázaný čistý zisk společnosti za tříměsíční období, které skončilo 31. prosince, činil 17,3 milionu USD, tj. 30 centů na akcii, ve srovnání s 26,9 milionu USD, tj. 46 centů na akcii, o rok dříve. Bez zahrnutí jednorázových položek, včetně odměn za akcie a nákladů spojených s akvizicí společnosti Naturium, vykázala společnost E.l.f. upravený zisk ve výši 74 centů na akcii.
Tržby vzrostly na 355 milionů dolarů, což je přibližně o 31 % více než o rok dříve, kdy činily 271 milionů dolarů.
Pro celý fiskální rok, do jehož konce zbývá pouze jedno čtvrtletí, vydala společnost E.l.f. výhled, který byl pod očekáváním Wall Street. Maloobchodní řetězec nyní očekává tržby v rozmezí 1,3 až 1,31 miliardy dolarů, což je pod odhady 1,34 miliardy dolarů podle StreetAccount. Předtím očekával tržby v rozmezí 1,32 až 1,34 miliardy dolarů.
Společnost E.l.f. také nyní očekává upravený zisk na akcii ve výši 3,27 až 3,32 USD, což je výrazně pod odhady společnosti StreetAccount ve výši 3,54 USD. Společnost E.l.f. dříve očekávala celoroční zisk ve výši 3,47 až 3,53 USD.
Implicitní výhled společnosti na aktuální čtvrtletí vypadá ještě drsněji. Na základě celoročního výhledu a skutečných údajů z prvních tří čtvrtletí by společnost E.l.f. mohla v aktuálním čtvrtletí dosáhnout zisku na akcii v rozmezí 66 až 71 centů, což je hluboko pod očekáváním 97 centů, jak vyplývá z analýzy CNBC a odhadů společnosti LSEG.
V rozhovoru pro CNBC se generální ředitel Tarang Amin zbavil obav, že ve společnosti existují větší problémy, a místo toho poukázal na celkové zpomalení v kategorii kosmetických výrobků, náročná srovnání s předchozími roky a nedávné uvedení výrobků na trh, které se neosvědčilo tak dobře jako předchozí novinky.
Pokud jde o celkovou kategorii, Amin uvedl, že masová kosmetika v lednu poklesla o 5 %, a společnost má podezření, že to bylo způsobeno dvěma faktory: kocovinou ze svátečních slev a zpomalením „sociálních komentářů“, neboli menším počtem lidí hovořících o kráse na internetu, což může podpořit prodej kosmetiky.
„Zaprvé, v souvislosti s požáry v Los Angeles lidé podle mého názoru nechtěli být slyšet a zveřejňovat spoustu věcí, zatímco tato zkáza pokračovala. Za druhé, kolem TikToku panovala velká nejistota. Mám pocit, že jediné, co lidé na TikToku zveřejňovali, bylo, jestli zůstane otevřený, nebo se zavře,“ řekl Amin. „Ať už to bylo z jakéhokoli důvodu, ten sociální komentář byl hodně dole.“
Amin se také vyjádřil k novým clům vůči Číně a k tomu, jak se na ně společnost připravuje. Zhruba 80 % jejího dodavatelského řetězce se nachází v tomto regionu.
e.l.f. Beauty, Inc.
Amin uvedl, že je příliš brzy na to, aby se dalo říci, zda E.l.f. zvýší ceny, aby kompenzovala dopad na zisky, ale nová 10% cla jsou lepší než to, na co se společnost připravovala.
V posledních několika letech byla E.l.f. jednou z nejrychleji rostoucích kosmetických značek, která si získala mladé i starší zákazníky díky virálnímu marketingu, nízkým cenám a schopnosti nabízet kvalitní a cenově dostupnější „duplikáty“ prestižních výrobků.
Ačkoli značka stále roste a tvrdí, že stále překonává celkovou kategorii, tempo růstu se začíná zpomalovat a nedávné uvedení výrobků na trh nezvýšilo prodeje stejným způsobem jako v minulosti.
Amin uvedl, že společnost preferuje „opatrný“ přístup k orientaci a stále považuje za výhru, že E.l.f. překonává celkovou kategorii.
Uvedl, že společnost využívá dosažené zisky k investicím do zlepšení programů řízení zásob, infrastruktury a mezinárodní expanze.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky