Britský startup Ionetic, který vyvíjí baterie do elektromobilů pro výrobce automobilů v malých sériích, zahájil výrobu v pilotním závodě ve Velké Británii, kde se rozšiřuje pro projekty s výrobci, uvedla společnost v úterý.
Továrna v Brackley v hrabství Northamptonshire za 5 milionů liber (6,3 milionu dolarů) vzniká v době, kdy Ionetic pracuje na bateriích pro elektromobily pro řadu britských a amerických výrobců automobilů, řekl agentuře Reuters generální ředitel James Eaton.
Největší světoví výrobci automobilů se zavázali investovat stovky miliard dolarů do vývoje elektromobilů, jejichž nejsložitější a nejdražší součástí je bateriový blok a softwarový systém pro jeho provoz.
Ionetic se zaměřuje na výrobce s nižšími objemy výroby, kteří vyrábějí vše od autobusů přes užitková vozidla, sportovní vozy, terénní vozidla až po golfové vozíky nebo plážové kočárky, kteří by se s náklady na vývoj elektromobilů potýkali jen obtížně.
„Opravdu velcí hráči mohou do elektrifikace investovat stovky milionů nebo dokonce miliardy,“ řekl Eaton. „Ale zhruba 90 až 95 % výrobců je malých a nemají stovky milionů liber na elektrifikaci.“
Britský startup Ionetic, který vyvíjí baterie do elektromobilů pro výrobce automobilů v malých sériích, zahájil výrobu v pilotním závodě ve Velké Británii, kde se rozšiřuje pro projekty s výrobci, uvedla společnost v úterý.
Továrna v Brackley v hrabství Northamptonshire za 5 milionů liber vzniká v době, kdy Ionetic pracuje na bateriích pro elektromobily pro řadu britských a amerických výrobců automobilů, řekl agentuře Reuters generální ředitel James Eaton.
Největší světoví výrobci automobilů se zavázali investovat stovky miliard dolarů do vývoje elektromobilů, jejichž nejsložitější a nejdražší součástí je bateriový blok a softwarový systém pro jeho provoz.
Ionetic se zaměřuje na výrobce s nižšími objemy výroby, kteří vyrábějí vše od autobusů přes užitková vozidla, sportovní vozy, terénní vozidla až po golfové vozíky nebo plážové kočárky, kteří by se s náklady na vývoj elektromobilů potýkali jen obtížně.
„Opravdu velcí hráči mohou do elektrifikace investovat stovky milionů nebo dokonce miliardy,“ řekl Eaton. „Ale zhruba 90 až 95 % výrobců je malých a nemají stovky milionů liber na elektrifikaci.“