Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Německé automobilky čelí vážné krizi a spoléhají na podporu nové vlády

Německý automobilový průmysl se nachází ve vážné krizi.

Michael Klos Autor: Michael Klos
19 února, 2025
5 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Německý automobilový průmysl se potýká s krizí, klesajícími prodeji a rostoucími náklady, což ohrožuje jeho konkurenceschopnost a budoucnost
  • Hrozba vysokých cel ze strany USA by mohla výrazně poškodit export německých značek jako BMW, Mercedes a Porsche na klíčový americký trh
  • Čína je největším trhem pro německé automobilky, ale tvrdá cenová válka a rostoucí konkurence ohrožují jejich podíl na tomto trhu

Prodeje klesají, zatímco výrobní náklady neustále rostou.

Volkswagen, Mercedes-Benz a další výrobci dílů zaostávají v přechodu na elektromobily, což ohrožuje jejich budoucnost.

Situaci ještě více zhoršují hrozby amerického prezidenta Donalda Trumpa, který plánuje zavést vysoká cla na dovoz automobilů do Spojených států. Automobilky doufají, že blížící se německé volby 23. února přinesou vládu, která podpoří průmysl a pomůže mu znovu získat konkurenceschopnost.

Sázky jsou obrovské. Německá ekonomika, největší v Evropě, čelí průmyslovému úpadku kvůli levné čínské konkurenci, narušení dodavatelských řetězců a rostoucím nákladům na energie po ztrátě dodávek ruského plynu. Bez vládní pomoci může Německo přijít o desítky tisíc pracovních míst, která se přesunou do zemí s nižšími náklady.

Zdroj: Getty images

Hrozba obchodních válek a rostoucí cla

Německé automobilky jsou extrémně závislé na exportu. Až 75 % vyrobených aut směřuje do zahraničí. Trumpova administrativa nyní plánuje 25% cla na dovoz oceli a hliníku a zároveň pohrozila sankcemi Kanadě, Mexiku a Evropské unii. To by mohlo mít drtivý dopad na německé výrobce, kteří v těchto zemích provozují továrny a dodavatelské řetězce.

Značky jako BMW, Porsche a Mercedes spoléhají na americký trh, kde jsou SUV a luxusní modely se spalovacími motory velmi žádané. Pokud Spojené státy skutečně zavedou nová cla, ceny těchto vozů se zvýší, což by mohlo vážně ohrozit prodeje a ziskovost německých automobilek.

Advertisement

Vedení automobilek proto ostře kritizuje cla a varuje před obchodními válkami. Šéf BMW Oliver Zipse označil volný obchod za „jeden z nejdůležitějších motorů růstu“. Evropská unie naznačila, že pokud USA cla skutečně uvalí, Brusel přijme odvetná opatření proti americkému dovozu. To by situaci ještě více vyostřilo.

Dalším velkým problémem jsou extrémně vysoké výrobní náklady. Ceny elektřiny v Německu jsou třikrát vyšší než v USA a Číně, což vážně narušuje konkurenceschopnost německého průmyslu. Sousední Francie má díky jaderným elektrárnám podstatně levnější energii, což dále znevýhodňuje německé automobilky.

Kandidáti na novou vládu se sice shodují, že je nutné snížit ceny energií, ale jejich přístupy se liší. Kancléř Olaf Scholz prosazuje rozvoj obnovitelných zdrojů, zatímco konzervativec Friedrich Merz navrhuje přehodnocení odchodu Německa z jaderné energetiky.

Průmysloví analytici upozorňují, že pokud vláda nezajistí stabilní a levné energie, Německo ztratí svou průmyslovou sílu. Firmy jako Volkswagen, BMW a BASF se totiž již nyní poohlížejí po levnějších výrobních lokalitách mimo Německo.

Závislost na Číně a zpomalení elektromobility

Čína je největším trhem pro většinu německých výrobců, kteří zde generují značnou část svých příjmů. Jenže konkurence roste. Domácí čínské automobilky spolu s Teslou vedou tvrdou cenovou válku, která tlačí německé značky do kouta.

Volkswagen chce do roku 2030 zvýšit prodej v Číně z 2,93 milionu na 4 miliony aut ročně, zatímco BMW investuje 20 miliard jüanů do rozšíření výroby elektromobilů v této zemi. Riziko je však obrovské. Německá vláda se snaží omezit závislost na Číně, ale automobilky se odmítají stáhnout, protože žádný jiný trh jim nenabídne podobné objemy prodeje.

Zatímco Čína představuje obchodní příležitost, evropský trh s elektromobily stagnuje. Německo loni ztratilo pozici největšího evropského trhu s elektromobily ve prospěch Velké Británie. Prodeje klesly poté, co Scholzova vláda nečekaně zrušila dotace.

Výrobci jako Volkswagen a Mercedes-Benz proto omezili investice do elektromobilů. Porsche dokonce plánuje rozšířit nabídku spalovacích motorů a hybridů, protože čistě elektrická auta zatím nenaplňují očekávání.

Další překážkou je přeregulovanost německého podnikatelského prostředí. Tesla zažila zdlouhavé schvalovací procesy při stavbě své továrny u Berlína, což ukazuje, jak složité je v Německu rychle reagovat na změny trhu.

Automobilový sektor tlačí na zjednodušení povolovacích procesů, omezení zbytečné byrokracie a snížení daňové zátěže. Friedrich Merz slíbil nižší daně a menší regulaci, zatímco Scholz navrhuje podporu elektromobilů prostřednictvím daňových pobídek.

Zdroj: Getty images

Co čeká německé automobilky dál?

Automobilový průmysl je páteří německé ekonomiky, ale momentálně čelí existenčním výzvám. Rostoucí cla, drahé energie, klesající poptávka po elektromobilech a silná čínská konkurence vytvářejí perfektní bouři, která může vážně poškodit německé výrobce.

Naděje nyní spočívá v politických změnách. Nová vláda musí podpořit průmysl, snížit náklady a odstranit překážky pro inovace. Pokud se to nepodaří, hrozí odliv výroby a další ztráty pracovních míst.

Německé automobilky mají stále silnou pozici, ale potřebují rychlé a razantní kroky, aby zůstaly konkurenceschopné ve světě, který se rychle mění.

Prodeje klesají, zatímco výrobní náklady neustále rostou. Volkswagen, Mercedes-Benz a další výrobci dílů zaostávají v přechodu na elektromobily, což ohrožuje jejich budoucnost.Situaci ještě více zhoršují hrozby amerického prezidenta Donalda Trumpa, který plánuje zavést vysoká cla na dovoz automobilů do Spojených států. Automobilky doufají, že blížící se německé volby 23. února přinesou vládu, která podpoří průmysl a pomůže mu znovu získat konkurenceschopnost.Sázky jsou obrovské. Německá ekonomika, největší v Evropě, čelí průmyslovému úpadku kvůli levné čínské konkurenci, narušení dodavatelských řetězců a rostoucím nákladům na energie po ztrátě dodávek ruského plynu. Bez vládní pomoci může Německo přijít o desítky tisíc pracovních míst, která se přesunou do zemí s nižšími náklady.Hrozba obchodních válek a rostoucí claNěmecké automobilky jsou extrémně závislé na exportu. Až 75 % vyrobených aut směřuje do zahraničí. Trumpova administrativa nyní plánuje 25% cla na dovoz oceli a hliníku a zároveň pohrozila sankcemi Kanadě, Mexiku a Evropské unii. To by mohlo mít drtivý dopad na německé výrobce, kteří v těchto zemích provozují továrny a dodavatelské řetězce.Značky jako BMW, Porsche a Mercedes spoléhají na americký trh, kde jsou SUV a luxusní modely se spalovacími motory velmi žádané. Pokud Spojené státy skutečně zavedou nová cla, ceny těchto vozů se zvýší, což by mohlo vážně ohrozit prodeje a ziskovost německých automobilek.Vedení automobilek proto ostře kritizuje cla a varuje před obchodními válkami. Šéf BMW Oliver Zipse označil volný obchod za „jeden z nejdůležitějších motorů růstu“. Evropská unie naznačila, že pokud USA cla skutečně uvalí, Brusel přijme odvetná opatření proti americkému dovozu. To by situaci ještě více vyostřilo.Dalším velkým problémem jsou extrémně vysoké výrobní náklady. Ceny elektřiny v Německu jsou třikrát vyšší než v USA a Číně, což vážně narušuje konkurenceschopnost německého průmyslu. Sousední Francie má díky jaderným elektrárnám podstatně levnější energii, což dále znevýhodňuje německé automobilky.Kandidáti na novou vládu se sice shodují, že je nutné snížit ceny energií, ale jejich přístupy se liší. Kancléř Olaf Scholz prosazuje rozvoj obnovitelných zdrojů, zatímco konzervativec Friedrich Merz navrhuje přehodnocení odchodu Německa z jaderné energetiky.Průmysloví analytici upozorňují, že pokud vláda nezajistí stabilní a levné energie, Německo ztratí svou průmyslovou sílu. Firmy jako Volkswagen, BMW a BASF se totiž již nyní poohlížejí po levnějších výrobních lokalitách mimo Německo.Závislost na Číně a zpomalení elektromobilityČína je největším trhem pro většinu německých výrobců, kteří zde generují značnou část svých příjmů. Jenže konkurence roste. Domácí čínské automobilky spolu s Teslou vedou tvrdou cenovou válku, která tlačí německé značky do kouta.Volkswagen chce do roku 2030 zvýšit prodej v Číně z 2,93 milionu na 4 miliony aut ročně, zatímco BMW investuje 20 miliard jüanů do rozšíření výroby elektromobilů v této zemi. Riziko je však obrovské. Německá vláda se snaží omezit závislost na Číně, ale automobilky se odmítají stáhnout, protože žádný jiný trh jim nenabídne podobné objemy prodeje.Zatímco Čína představuje obchodní příležitost, evropský trh s elektromobily stagnuje. Německo loni ztratilo pozici největšího evropského trhu s elektromobily ve prospěch Velké Británie. Prodeje klesly poté, co Scholzova vláda nečekaně zrušila dotace.Výrobci jako Volkswagen a Mercedes-Benz proto omezili investice do elektromobilů. Porsche dokonce plánuje rozšířit nabídku spalovacích motorů a hybridů, protože čistě elektrická auta zatím nenaplňují očekávání.Další překážkou je přeregulovanost německého podnikatelského prostředí. Tesla zažila zdlouhavé schvalovací procesy při stavbě své továrny u Berlína, což ukazuje, jak složité je v Německu rychle reagovat na změny trhu.Automobilový sektor tlačí na zjednodušení povolovacích procesů, omezení zbytečné byrokracie a snížení daňové zátěže. Friedrich Merz slíbil nižší daně a menší regulaci, zatímco Scholz navrhuje podporu elektromobilů prostřednictvím daňových pobídek.Co čeká německé automobilky dál?Automobilový průmysl je páteří německé ekonomiky, ale momentálně čelí existenčním výzvám. Rostoucí cla, drahé energie, klesající poptávka po elektromobilech a silná čínská konkurence vytvářejí perfektní bouři, která může vážně poškodit německé výrobce.Naděje nyní spočívá v politických změnách. Nová vláda musí podpořit průmysl, snížit náklady a odstranit překážky pro inovace. Pokud se to nepodaří, hrozí odliv výroby a další ztráty pracovních míst.Německé automobilky mají stále silnou pozici, ale potřebují rychlé a razantní kroky, aby zůstaly konkurenceschopné ve světě, který se rychle mění.
Tagy: automobilový průmyslbmwclamercedes-benzněmeckovolkswagen

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      01:00

      NTSB uspořádá 24. června slyšení k určení příčiny nouzového stavu letadla Boeing 737 MAX 9 v roce 2024

      00:48

      Mattel spojuje filmovou a televizní divizi a vytváří Mattel Studios

      00:36

      Strategy oznámila plánovanou primární emisi akcií pod tickerem STRD

      00:24

      Ceny hliníku a oceli v USA skokově vzrostly, akcie klesly v reakci na nová cla Donalda Trumpa

      00:12

      Snowflake rozšiřuje své možnosti v oblasti umělé inteligence díky akvizici společnosti Crunchy Data za 250 milionů dolarů – WSJ

      00:05

      Nový generální ředitel společnosti UnitedHealth slibuje obnovení důvěry akcionářů

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Nvidia Corp.
      Akcie

      Nvidia překonává trh: Proč zůstává perspektivní investicí?

      2 června, 2025

      Společnost Nvidia (NVDA), největší světový výrobce samostatných grafických procesorů (GPU), dlouhodobě vykazuje mimořádnou výkonnost. Za posledních deset let vzrostla hodnota...

      Zdroj: Getty Images

      Americká značka Gap se podle JPMorgan vrací na správnou cestu

      2 června, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Church & Dwight znovu láká investory díky nové akvizici a stabilizaci trhu

      2 června, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Xiaomi zůstává na vzestupu i po rekordních ziscích. Analytici věří v další růst

      2 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Morgan Stanley doporučuje čtyři akcie s růstovým potenciálem

      2 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Circle
      Investice

      Kryptogigant míří na burzu! Circle plánuje IPO a míří na miliardovou valuaci

      27 května, 2025

      Společnost Circle, známá především jako vydavatel stablecoinu USDC, oficiálně podala žádost o vstup na burzu New York Stock Exchange (NYSE)...

      Nejčtenější zprávy.

      Navzdory snížení nákladů zůstává ChargePoint hluboko ve ztrátě a pod tlakem trhu

      1 června, 2025

      Deutsche Bank věří v obrat u Southwest Airlines. Akcie mohou výrazně posílit

      31 května, 2025

      S&P 500 díky rally akcií Nvidia roste navzdory nejistotě ohledně cel

      29 května, 2025

      Kde bude společnost ChargePoint se svými akciemi za jeden rok?

      31 května, 2025

      Americké akcie posílily díky porážce Trumpa u soudu a ziskům společnosti Nvidia

      29 května, 2025

      Vyplatí se v příštím měsíci nakupovat akcie Google (Alphabetu)?

      1 června, 2025

      Nvidia překonává trh: Proč zůstává perspektivní investicí?

      2 června, 2025

      S&P 500 končí seanci níže, ale zaznamenává nejlepší měsíc od listopadu 2023

      30 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.