Společnost Tesla (NASDAQ:TSLA) čelí hromadné žalobě, podle níž u svých elektromobilů zrychluje počítadla ujeté vzdálenosti, aby rychleji propadly záruce a společnost Elona Muska nemusela platit za opravy.
Žalobce Nyree Hinton tvrdí, že údaje na tachometru Tesla odrážejí spotřebu energie, chování řidiče a „prediktivní algoritmy“, nikoliv skutečně ujeté kilometry.
Uvedl, že počítadlo ujetých kilometrů na Modelu Y 2020, který si koupil v prosinci 2022 s 36 772 ujetými kilometry, se na základě jeho ostatních vozidel a historie řízení zrychlilo nejméně o 15 % a po určitou dobu uvádělo, že denně ujel 72 kilometrů, zatímco maximálně ujel 20 kilometrů.
Hinton, který žije v Los Angeles, uvedl, že to způsobilo, že jeho základní záruka na 50 000 mil vypršela mnohem dříve, než bylo plánováno, což mu zanechalo účet za opravu zavěšení ve výši 10 000 USD, který by podle něj měla uhradit společnost Tesla.
„Tím, že společnost Tesla váže záruční limity a limity počtu ujetých kilometrů při leasingu na nadsazené hodnoty ‚tachometru‘, zvyšuje příjmy z oprav, snižuje záruční závazky a nutí spotřebitele k předčasnému nákupu prodloužených záruk,“ uvádí se ve stížnosti.

Společnost Tesla čelí hromadné žalobě, podle níž u svých elektromobilů zrychluje počítadla ujeté vzdálenosti, aby rychleji propadly záruce a společnost Elona Muska nemusela platit za opravy.
Žalobce Nyree Hinton tvrdí, že údaje na tachometru Tesla odrážejí spotřebu energie, chování řidiče a „prediktivní algoritmy“, nikoliv skutečně ujeté kilometry.
Uvedl, že počítadlo ujetých kilometrů na Modelu Y 2020, který si koupil v prosinci 2022 s 36 772 ujetými kilometry, se na základě jeho ostatních vozidel a historie řízení zrychlilo nejméně o 15 % a po určitou dobu uvádělo, že denně ujel 72 kilometrů, zatímco maximálně ujel 20 kilometrů.
Hinton, který žije v Los Angeles, uvedl, že to způsobilo, že jeho základní záruka na 50 000 mil vypršela mnohem dříve, než bylo plánováno, což mu zanechalo účet za opravu zavěšení ve výši 10 000 USD, který by podle něj měla uhradit společnost Tesla.
„Tím, že společnost Tesla váže záruční limity a limity počtu ujetých kilometrů při leasingu na nadsazené hodnoty ‚tachometru‘, zvyšuje příjmy z oprav, snižuje záruční závazky a nutí spotřebitele k předčasnému nákupu prodloužených záruk,“ uvádí se ve stížnosti.