Electronic Arts překonala očekávání a chystá návrat silných značek
Společnost Electronic Arts (EA), známá jako jeden z předních vývojářů videoher, potvrdila svou pozici na trhu oznámením finančních výsledků za čtvrté fiskální čtvrtletí, které překonaly očekávání analytiků.
Electronic Arts vykázala lepší zisk a tržby, než očekávali analytici
Společnost očekává růst poptávky díky titulům jako Battlefield, Skate a FC 25
Čisté objednávky by měly dosáhnout až 8 miliard dolarů, což představuje meziroční růst
EA plánuje vrátit investorům 80 % volného cash flow formou dividend a zpětného odkupu
V době, kdy je celý herní průmysl pod tlakem kvůli změnám v chování spotřebitelů a rostoucím nákladům na vývoj, se EA podařilo nejen udržet stabilní výkon, ale i nabídnout pozitivní výhled na následující fiskální rok. Přestože celoroční prognóza tržeb a zisků byla mírně pod odhady, investoři reagovali příznivě na vyhlídky v oblasti poptávky a nových titulů. Akcie společnosti po zveřejnění výsledků vzrostly o 5 %.
Za čtvrté fiskální čtvrtletí EA vykázala zisk na akcii ve výši 98 centů, což překonalo konsensuální odhad FactSet (92 centů) a představovalo nárůst oproti 67 centům ve stejném období před rokem. Celkové čisté tržby dosáhly 1,89 miliardy dolarů, rovněž nad očekáváním analytiků, kteří předpokládali tržby ve výši 1,78 miliardy. Tento výsledek je důkazem odolnosti klíčových herních značek EA i přes výkyvy na trhu a určitou stagnaci v oblasti sportovních her.
Zdroj: EA
Pro fiskální rok 2026 společnost očekává tržby v rozmezí 7,1 až 7,5 miliardy dolarů, což je sice pod průměrnou tržní prognózou (FactSet uvádí 7,56 miliardy), ale důležitější je, že EA zároveň předpovídá růst klíčového ukazatele čistých objednávek – ty by měly dosáhnout až 8 miliard dolarů oproti 7,36 miliardy za předchozí fiskální rok. Právě čisté objednávky, které zahrnují fyzické i digitální prodeje, jsou často považovány za přesnější indikátor reálné spotřebitelské poptávky než samotné tržby.
Velkým tahounem má být návrat známých franšíz, především „Battlefield“ a „Skate“, které mají být klíčovými tituly nové generace herní zábavy. EA rovněž nadále spoléhá na silnou výkonnost svých sportovních sérií, jako je „FC 25“(dříve FIFA) a „Madden NFL“, i když právě u těchto značek se v posledních měsících objevily známky únavy hráčů a nižšího zájmu. Analytici přitom upozorňovali na možné dopady obchodních napětí mezi USA a dalšími zeměmi, které mohou ovlivnit spotřebitelské výdaje. Zatím však EA ukazuje, že dokáže své portfolio adaptovat a udržet si loajalitu hráčů.
Další klíčovou oblastí, která přispěla k důvěře investorů, je růst segmentu živých služeb. Ten zahrnuje předplatné, mikrotransakce a další digitální produkty mimo základní prodeje her. EA se zavázala, že do konce fiskálního roku 2027 vrátí akcionářům alespoň 80 % volného cash flow prostřednictvím dividend a zpětných odkupů akcií. Tento krok posiluje důvěru trhu v dlouhodobou udržitelnost růstu a schopnost společnosti generovat stabilní výnosy i mimo hlavní herní tituly.
Generální ředitel Andrew Wilson ve svém prohlášení potvrdil důvěru v budoucí směřování firmy: „Při pohledu do budoucnosti jsme přesvědčeni o naší schopnosti realizovat rozsáhlé plány – počínaje letošním létem, kdy se dočkáme dlouho očekávaného odhalení hry Battlefield, která představuje klíčový krok v poskytování naší nové generace zábavy.“ Tím naznačil, že EA se nejen soustředí na současné výsledky, ale plánuje i rozvoj do dalších let, a to zejména v oblasti technologií, cloudového hraní a interaktivního obsahu.
Ačkoli krátkodobá prognóza může působit mírně konzervativně, investoři i analytici vnímají směřování EA pozitivně. Společnost si udržuje silné značky, rozšiřuje monetizační modely a zároveň plánuje návrat velkých titulů, které mají potenciál oslovit miliony hráčů po celém světě. Pokud se podaří naplnit očekávání a úspěšně uvést připravované tituly, může EA těžit nejen z tržeb, ale i ze zlepšeného vnímání mezi hráči a investory.
V době, kdy je celý herní průmysl pod tlakem kvůli změnám v chování spotřebitelů a rostoucím nákladům na vývoj, se EA podařilo nejen udržet stabilní výkon, ale i nabídnout pozitivní výhled na následující fiskální rok. Přestože celoroční prognóza tržeb a zisků byla mírně pod odhady, investoři reagovali příznivě na vyhlídky v oblasti poptávky a nových titulů. Akcie společnosti po zveřejnění výsledků vzrostly o 5 %.Za čtvrté fiskální čtvrtletí EA vykázala zisk na akcii ve výši 98 centů, což překonalo konsensuální odhad FactSet a představovalo nárůst oproti 67 centům ve stejném období před rokem. Celkové čisté tržby dosáhly 1,89 miliardy dolarů, rovněž nad očekáváním analytiků, kteří předpokládali tržby ve výši 1,78 miliardy. Tento výsledek je důkazem odolnosti klíčových herních značek EA i přes výkyvy na trhu a určitou stagnaci v oblasti sportovních her.Pro fiskální rok 2026 společnost očekává tržby v rozmezí 7,1 až 7,5 miliardy dolarů, což je sice pod průměrnou tržní prognózou , ale důležitější je, že EA zároveň předpovídá růst klíčového ukazatele čistých objednávek – ty by měly dosáhnout až 8 miliard dolarů oproti 7,36 miliardy za předchozí fiskální rok. Právě čisté objednávky, které zahrnují fyzické i digitální prodeje, jsou často považovány za přesnější indikátor reálné spotřebitelské poptávky než samotné tržby.Velkým tahounem má být návrat známých franšíz, především „Battlefield“ a „Skate“, které mají být klíčovými tituly nové generace herní zábavy. EA rovněž nadále spoléhá na silnou výkonnost svých sportovních sérií, jako je „FC 25“ a „Madden NFL“, i když právě u těchto značek se v posledních měsících objevily známky únavy hráčů a nižšího zájmu. Analytici přitom upozorňovali na možné dopady obchodních napětí mezi USA a dalšími zeměmi, které mohou ovlivnit spotřebitelské výdaje. Zatím však EA ukazuje, že dokáže své portfolio adaptovat a udržet si loajalitu hráčů.Další klíčovou oblastí, která přispěla k důvěře investorů, je růst segmentu živých služeb. Ten zahrnuje předplatné, mikrotransakce a další digitální produkty mimo základní prodeje her. EA se zavázala, že do konce fiskálního roku 2027 vrátí akcionářům alespoň 80 % volného cash flow prostřednictvím dividend a zpětných odkupů akcií. Tento krok posiluje důvěru trhu v dlouhodobou udržitelnost růstu a schopnost společnosti generovat stabilní výnosy i mimo hlavní herní tituly.Electronic Arts Inc. Generální ředitel Andrew Wilson ve svém prohlášení potvrdil důvěru v budoucí směřování firmy: „Při pohledu do budoucnosti jsme přesvědčeni o naší schopnosti realizovat rozsáhlé plány – počínaje letošním létem, kdy se dočkáme dlouho očekávaného odhalení hry Battlefield, která představuje klíčový krok v poskytování naší nové generace zábavy.“ Tím naznačil, že EA se nejen soustředí na současné výsledky, ale plánuje i rozvoj do dalších let, a to zejména v oblasti technologií, cloudového hraní a interaktivního obsahu.Ačkoli krátkodobá prognóza může působit mírně konzervativně, investoři i analytici vnímají směřování EA pozitivně. Společnost si udržuje silné značky, rozšiřuje monetizační modely a zároveň plánuje návrat velkých titulů, které mají potenciál oslovit miliony hráčů po celém světě. Pokud se podaří naplnit očekávání a úspěšně uvést připravované tituly, může EA těžit nejen z tržeb, ale i ze zlepšeného vnímání mezi hráči a investory.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...