CHICAGO (Reuters) – Pokles poptávky po cestování v důsledku obchodní války prezidenta Donalda Trumpa zasáhl všechny americké letecké společnosti, ale nejvíce to pocítily nízkonákladové letecké společnosti.
Southwest, Frontier a JetBlue zaznamenaly v prvním čtvrtletí prudký pokles provozních marží. Naproti tomu marže společností Delta a United Airlines se i přes klesající poptávku spotřebitelů udržely.
S rostoucí pravděpodobností zpomalení ekonomického růstu a vyšší inflace se očekává další prohloubení maržového rozdílu mezi nízkonákladovými a tradičními leteckými společnostmi. To by mohlo znamenat odklon od předchozích recesí, kdy nízkonákladové letecké společnosti v čele se Southwest překonávaly trh.
Analytici tvrdí, že nárůst poptávky po prémiových letech a rostoucí hodnota věrnostních programů přinesly výhodu tradičním leteckým společnostem.
CHICAGO – Pokles poptávky po cestování v důsledku obchodní války prezidenta Donalda Trumpa zasáhl všechny americké letecké společnosti, ale nejvíce to pocítily nízkonákladové letecké společnosti.
Southwest, Frontier a JetBlue zaznamenaly v prvním čtvrtletí prudký pokles provozních marží. Naproti tomu marže společností Delta a United Airlines se i přes klesající poptávku spotřebitelů udržely.
S rostoucí pravděpodobností zpomalení ekonomického růstu a vyšší inflace se očekává další prohloubení maržového rozdílu mezi nízkonákladovými a tradičními leteckými společnostmi. To by mohlo znamenat odklon od předchozích recesí, kdy nízkonákladové letecké společnosti v čele se Southwest překonávaly trh.
Analytici tvrdí, že nárůst poptávky po prémiových letech a rostoucí hodnota věrnostních programů přinesly výhodu tradičním leteckým společnostem.