- Základní technologii NFT lze využít v mnoha průmyslových odvětvích.
- Společnost Ticketmaster nedávno dosáhla dohody o vytvoření vstupenek na bázi NFT.
- Společnost Ticketmaster tak může snížit náklady, zvýšit zisky a efektivněji získávat údaje o transakcích.
Téměř každá metrika – ať už jde o objem, průměrnou velikost transakcí nebo něco jiného – ukazuje, že trh je stále v zajetí kruté kryptozimy, a NFT nejsou výjimkou.
Ačkoli humbuk kolem NFT s profilovými obrázky a digitálních sběratelských předmětů už vyprchal, NFT mají větší dlouhodobou hodnotu, než by se mohlo zdát. Technologie NFT má totiž možnost změnit několik průmyslových odvětví. Jedním z takových odvětví je svět prodeje vstupenek.

Vstupenky v 21. století
Abyste skutečně pochopili, jak mohou NFT přinést tolik potřebnou změnu do odvětví prodeje letenek, je důležité vědět, co je to NFT a jak funguje. NFT je tokenizovaná forma aktiva, která je uložena v blockchainu. Tokenizace je jen módní slovo, které popisuje něco, co se kupuje nebo prodává prostřednictvím blockchainu. Teoreticky by mohly být tokenizovány nemovitosti, dluhopisy, a dokonce i komodity. Výhodou tohoto systému je, že vlastnictví aktiva lze vždy ověřit, protože blockchain slouží jako databáze, která sleduje výměnu hodnoty.
Co to má společného s NFT? Skutečný potenciál NFT spočívá v kódu, který za nimi stojí. Tento kód, známý jako inteligentní smlouvy, může tvůrce tokenizovaného aktiva naprogramovat nekonečným počtem způsobů. Tvůrci mohou do svých NFT přidat konkrétní kritéria, která přidají podmíněné podmínky současného i budoucího prodeje – cenu, licenční poplatky, které se uplatní, pokud bude aktivum někdy dále prodáno, a dokonce i časový blok, kdy bude aktivum k dispozici k prodeji.
Zní to podobně? Možná vydání vstupenek na váš oblíbený koncert nebo sportovní událost?
Společnost Ticketmaster měla stejný názor. V srpnu loňského roku navázala dceřiná společnost Live Nation

Řešení založená na blockchainu, která zvyšují ziskovost a snižují náklady
Přenesením prodeje vstupenek do služby Flow se společnostem Ticketmaster a Live Nation otevírá zcela nový svět možností. Protože kód chytrého kontraktu, který stojí za NFT, lze přizpůsobit tak, aby plnil různé funkce, mohou pořadatelé akcí přidávat do vstupenek speciální funkce, které fanouškům umožní přístup k jedinečným událostem, programům a výhodám. Vstupenka NFT by například mohla svému držiteli umožnit přístup na setkání, zapojení do věrnostního programu nebo nákup dalších digitálních sběratelských předmětů a memorabilií souvisejících s danou událostí. Potenciál je skutečně neomezený.
Tato nová funkce nejenže poskytne zcela nový zážitek držitelům vstupenek, ale také zcela změní fungování společnosti Ticketmaster. Sekundární trh se vstupenkami byl po desetiletí sužován překupnictvím vstupenek a nedostatkem transparentnosti, což poškozovalo zisk společnosti Ticketmaster.
Díky NFT může společnost Ticketmaster různými způsoby uzavřít volné konce na trhu se vstupenkami. Přesunem operací do blockchainu by Ticketmaster mohl eliminovat naprogramované roboty, kteří až příliš často nakupují hromadné objednávky a vstupenky dále prodávají za vyšší hodnotu. Společnost Ticketmaster by navíc mohla mít přehled o vstupenkách, které jsou přeprodávány na sekundárním trhu.

Vzhledem k tomu, že všechna data o transakcích jsou uložena v blockchainu, společnost Ticketmaster by mohla sledovat a lépe analyzovat trendy v prodeji vstupenek, například kolikrát byla vstupenka přeprodána, za jakou cenu byla přeprodána a další. V současné podobě trhu to prostě není možné, protože držitelé vstupenek mohou své vstupenky přeprodávat různými způsoby a na různých platformách mimo kontrolu společnosti Ticketmaster.
Flexibilita, užitečnost a transparentnost NFT dokazují, že tato technologie má mnohem větší potenciál než profilové fotografie a digitální umění. Základní technologie by mohla změnit řadu odvětví, jako je řízení dodavatelského řetězce, videohry a dokonce i nemovitosti. V současné době se však zdá, že v čele využití potenciálu NFT stojí společnost Ticketmaster. Jednoho dne se může stát, že na svůj oblíbený koncert nebo na utkání svého oblíbeného sportovního týmu půjdete se vstupenkou ve formě NFT.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky