Většina ekonomů (72 %) oslovených Národní asociací podnikové ekonomiky tvrdí, že očekává vstup USA do recese do poloviny příštího roku.
Podle některých měřítek se USA již v recesi, lidově definované jako dvě po sobě jdoucí čtvrtletí záporného hospodářského růstu, nacházejí. To je špatná zpráva pro spotřebitele a podniky.
Spotřebitelé, kteří již nyní pociťují dopad inflace, jež dosahuje 8,5 %, a vyšších úrokových sazeb, které slouží k jejímu tlumení, pravděpodobně přitlačí na pilu, pokud se ekonomika dostane do záporných hodnot a podniky začnou hromadně propouštět.
Již nyní se objevují náznaky, že se spotřebitelé začínají převalovat. Podle amerického ministerstva obchodu se spotřebitelské výdaje v červnu zvýšily o vlažných 0,1 % poté, co v květnu klesly o 0,3 %.
Pokud by se situace v oblasti spotřebitelů zhoršila, mohlo by to znamenat špatnou zprávu pro celou ekonomiku a také pro některé akcie, které jsou závislé na silných spotřebitelských výdajích, aby udržely ceny svých akcií na vysoké úrovni. Zde je dvojice akcií, které je vhodné prodat, když spotřebitelská důvěra klesá.
Tesla (TSLA)
Společnost Tesla (NASDAQ:TSLA) je tak úzce spojována se svým šéfem Elonem Muskem a technologiemi, že je snadné zapomenout, že společnost vyrábí a prodává elektromobily.
Spotřebitelé mají tendenci odkládat velké nákupy na druhou kolej, když se cítí nejistí ohledně ekonomiky nebo svých osobních financí. Vozidla Tesla patří k těm nejdražším. Nejlevnější Model 3 se prodává v průměru za 44 900 USD. Model 3 s nejvyšším dojezdem „Performance“ se prodává za téměř 60 000 USD. To jsou ceny, které odrazují nervózní zákazníky.
Zdroj: Pexels
Za mnohem méně peněz si ekologicky smýšlející zákazníci mohou pořídit zbrusu nový vůz Toyota (NYSE:TM) Prius (28 000 USD) nebo hybridní SUV Ford (NYSE:F) Escape (32 000 USD).
V červnu společnost zvýšila ceny svých elektromobilů napříč celou modelovou řadou, a to v průměru o 6 000 USD na model. Cena jejího SUV s dlouhým dojezdem Model X se nyní blíží 140 000 USD. To nejsou zrovna výdaje, které by spotřebitelé v těžkých dobách vynakládali.
Od začátku roku akcie TSLA klesly o 26 % na 885 dolarů za akcii. Na 25. srpna je naplánováno rozdělení akcií v poměru 3:1, což by mohlo přinést růst a vám šanci vystoupit se ziskem.
Simon Property Group (SPG)
Společnost Simon Property Group (NYSE:SPG) sice není známá, ale je největším provozovatelem nákupních center v USA.
Tento realitní investiční fond vlastní 232 nákupních center a outletových center, která dohromady tvoří přibližně 241 000 000 čtverečních stop maloobchodní nirvány.
Skupina Simon Property Group v průběhu let přečkala mnoho hospodářských cyklů, ale její podnikání má tendenci klesat vždy, když se Amerika dostane do recese. Když je hospodářská situace špatná, spotřebitelé tráví méně času nakupováním v nákupních centrech a utrácejí méně peněz za lehkovážné věci a soustředí své těžce vydělané peníze na základní spotřební zboží.
Společnost Simon Property také utrpěla několik velkých ran během krize Covid-19, kdy byla její nákupní centra a prodejny nucena buď zcela zavřít, nebo fungovat s omezením kapacity. Zisky společnosti se během pandemie snížily téměř o 30 % a společnost byla nucena pomáhat zachraňovat krachující maloobchodní prodejce, jako jsou J. Crew, Forever 21 a J.C. Penny, aby pomohla udržet svá nákupní centra v době poklesu.
Zdroj: Canva
Vyhlídky na hospodářskou recesi nevěstí pro Simon Property Group nic dobrého, což z ní dělá jednu z akcií, které je vhodné prodat před jejich propadem. Její zotavení z Covid-19 bylo pomalé.
Většina ekonomů oslovených Národní asociací podnikové ekonomiky tvrdí, že očekává vstup USA do recese do poloviny příštího roku.Podle některých měřítek se USA již v recesi, lidově definované jako dvě po sobě jdoucí čtvrtletí záporného hospodářského růstu, nacházejí. To je špatná zpráva pro spotřebitele a podniky.Spotřebitelé, kteří již nyní pociťují dopad inflace, jež dosahuje 8,5 %, a vyšších úrokových sazeb, které slouží k jejímu tlumení, pravděpodobně přitlačí na pilu, pokud se ekonomika dostane do záporných hodnot a podniky začnou hromadně propouštět.Již nyní se objevují náznaky, že se spotřebitelé začínají převalovat. Podle amerického ministerstva obchodu se spotřebitelské výdaje v červnu zvýšily o vlažných 0,1 % poté, co v květnu klesly o 0,3 %.Pokud by se situace v oblasti spotřebitelů zhoršila, mohlo by to znamenat špatnou zprávu pro celou ekonomiku a také pro některé akcie, které jsou závislé na silných spotřebitelských výdajích, aby udržely ceny svých akcií na vysoké úrovni. Zde je dvojice akcií, které je vhodné prodat, když spotřebitelská důvěra klesá.Společnost Tesla je tak úzce spojována se svým šéfem Elonem Muskem a technologiemi, že je snadné zapomenout, že společnost vyrábí a prodává elektromobily.Spotřebitelé mají tendenci odkládat velké nákupy na druhou kolej, když se cítí nejistí ohledně ekonomiky nebo svých osobních financí. Vozidla Tesla patří k těm nejdražším. Nejlevnější Model 3 se prodává v průměru za 44 900 USD. Model 3 s nejvyšším dojezdem „Performance“ se prodává za téměř 60 000 USD. To jsou ceny, které odrazují nervózní zákazníky.Za mnohem méně peněz si ekologicky smýšlející zákazníci mohou pořídit zbrusu nový vůz Toyota Prius nebo hybridní SUV Ford Escape .V červnu společnost zvýšila ceny svých elektromobilů napříč celou modelovou řadou, a to v průměru o 6 000 USD na model. Cena jejího SUV s dlouhým dojezdem Model X se nyní blíží 140 000 USD. To nejsou zrovna výdaje, které by spotřebitelé v těžkých dobách vynakládali.Od začátku roku akcie TSLA klesly o 26 % na 885 dolarů za akcii. Na 25. srpna je naplánováno rozdělení akcií v poměru 3:1, což by mohlo přinést růst a vám šanci vystoupit se ziskem.Společnost Simon Property Group sice není známá, ale je největším provozovatelem nákupních center v USA.Tento realitní investiční fond vlastní 232 nákupních center a outletových center, která dohromady tvoří přibližně 241 000 000 čtverečních stop maloobchodní nirvány.Skupina Simon Property Group v průběhu let přečkala mnoho hospodářských cyklů, ale její podnikání má tendenci klesat vždy, když se Amerika dostane do recese. Když je hospodářská situace špatná, spotřebitelé tráví méně času nakupováním v nákupních centrech a utrácejí méně peněz za lehkovážné věci a soustředí své těžce vydělané peníze na základní spotřební zboží.Společnost Simon Property také utrpěla několik velkých ran během krize Covid-19, kdy byla její nákupní centra a prodejny nucena buď zcela zavřít, nebo fungovat s omezením kapacity. Zisky společnosti se během pandemie snížily téměř o 30 % a společnost byla nucena pomáhat zachraňovat krachující maloobchodní prodejce, jako jsou J. Crew, Forever 21 a J.C. Penny, aby pomohla udržet svá nákupní centra v době poklesu.Vyhlídky na hospodářskou recesi nevěstí pro Simon Property Group nic dobrého, což z ní dělá jednu z akcií, které je vhodné prodat před jejich propadem. Její zotavení z Covid-19 bylo pomalé.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...