Akcie společnosti Mattel padají poté, co sváteční čtvrtletí nedokázalo zvýšit klesající tržby
Výrobce panenky Barbie Mattel (MAT) ve středu po uzavření trhu zveřejnil výsledky za čtvrté čtvrtletí, které byly výrazně pod očekáváním Wall Street poté, co sváteční prodeje nedokázaly kompenzovat zpomalující se spotřebitelskou poptávku.
Finanční ředitel Anthony DiSilvestro přičítá nízké výsledky menšímu počtu objednávek od maloobchodníků a vyšším nákladům na správu zásob.
Společnost doufala, že „veledůležitá sváteční sezóna“ bude potenciální vzpruhou pro tržby, protože poptávka se kvůli inflaci zpomalila.
„Naše výsledky za čtvrté čtvrtletí byly nižší, než jsme očekávali, protože makroekonomické prostředí bylo náročnější, než jsme předpokládali,“ uvedl generální ředitel Ynon Kreiz ve středečním oznámení o výsledcích.
Akcie společnosti Mattel ve středu v průběhu odpoledního obchodování klesly zhruba o 10 %.
Zdroj: Getty Images
Zde jsou výsledky společnosti Mattel ve čtvrtém čtvrtletí v porovnání s tím, co očekávala Wall Street, na základě průměru odhadů analytiků sestavených společností Refinitiv:
Upravený zisk na akcii: 18 centů oproti očekávaným 29 centům Tržby: 1,40 miliardy USD oproti očekávaným 1,68 miliardy USD.
Za tři měsíce končící 31. prosincem společnost vykázala čistý zisk ve výši 16,1 milionu dolarů, tj. 5 centů na akcii, což je propad oproti 225,8 milionu dolarů, tj. 64 centů na akcii, o rok dříve.
Na začátku loňského roku byl gigant v oblasti výroby hraček přesvědčen, že bude pokračovat ve svém pandemickém rozmachu, který způsobili rodiče nakupující hračky, aby zabavili děti doma. Uvedl, že očekává, že zákazníci budou minimálně ovlivněni zvýšením cen, protože inflace a měnové vlivy zvyšují výrobní náklady.
Zdá se však, že zákazníci pocítili tlak, protože hračky společnosti, jako jsou Barbie a Hot Wheels, jsou stále dražší a tržby společnosti ve čtvrtém čtvrtletí meziročně klesly o 22 %.
Společnost Mattel zaznamenala v tomto období v severoamerickém segmentu pokles o 26 %, který byl způsoben poklesem prodeje jejích značek pro malé děti, jako jsou Fisher-Price, panenky a akční figurky. Mezinárodní tržby rovněž poklesly, a to o 18 %.
Společnost zaostala za vlastním celoročním očekáváním, když v roce 2022 vykázala zisk na akcii ve výši 1,11 USD. V říjnu společnost snížila svůj odhad na očekávané rozpětí 1,32 až 1,42 USD.
Zdroj: Getty Images
Při vstupu do fiskálního roku 2023 Mattel předpokládá upravený zisk na akcii za celý rok v rozmezí 1,10 až 1,20 USD. V první polovině roku očekává pokračující pokles tržeb, protože prodejci budou dále snižovat stav zásob.
Inflační prostředí vyvíjí tlak na výrobce hraček v celém odvětví. Konkurenční výrobce hraček Hasbro v lednu snížil počet svých zaměstnanců o 15 % a současně varoval před slabými výsledky o prázdninách. Společnost Hasbro vstoupila do fiskálního roku výrazně konzervativněji než Mattel, protože se stupňovaly makrotlaky a přizpůsobovala se změně vedení.
Vzhledem k tomu, že spotřebitelská poptávka klesá z pandemického maxima, Mattel se snaží diverzifikovat své zdroje příjmů a využívá duševní vlastnictví svých značek hraček pro jiné než výrobní podniky.
Film „Barbie“ s Margot Robbie a Ryanem Goslingem v hlavních rolích má být uveden do kin 21. července. Loni v dubnu Mattel oznámil, že produkční společnost Bad Robot J. J. Abramse bude ve spolupráci s Warner Bros. Discovery produkovat film Hot Wheels. Společnost má v přípravě tucet dalších celovečerních filmů pro značky jako Polly Pocket, Barney a další.
Tento projekt je součástí Kreizovy širší strategie, jejímž cílem je využít „vybudované fanouškovské základny“ k přeměně společnosti Mattel z čistě hračkářského výrobce na dům s více segmenty hračkářských franšíz.
ArcelorMittal hlásí horší propad zisku, než se předpokládalo, kvůli odpisům a nižšímu objemu výroby
Společnost ArcelorMittal ve čtvrtek vykázala masivní pokles čistého zisku za čtvrté čtvrtletí, který zaostal za tržními odhady, protože zaúčtovala snížení hodnoty a mimořádné náklady, záporné cenové náklady a nižší objemy.
Lucemburský výrobce oceli dosáhl za čtvrtletí čistého zisku ve výši 261 milionů USD oproti 4,045 miliardám USD za stejné období před rokem při tržbách, které klesly o 19 % na 16,89 miliard USD.
Zdroj: Getty Images
Společnost zaúčtovala opravnou položku ve výši 1,03 miliardy dolarů týkající se pozemků, budov a zařízení v souvislosti se společností ArcelorMittal Kriviy Rih (Ukrajina), kde probíhající konflikt s Ruskem vedl k nízké úrovni výroby, prodeje a příjmů a vytvořil značnou nejistotu ohledně načasování a schopnosti provozu vrátit se na normální úroveň činnosti.
Konsenzus ohledně čistého zisku činil 358 milionů USD, zatímco konsenzus ohledně tržeb 15,96 miliardy USD, obojí převzato z internetových stránek společnosti.
Zisk před započtením úroků, daní, odpisů a amortizace klesl na 1,26 miliardy dolarů z 5,05 miliardy dolarů před rokem a ve srovnání s konsensem 1,26 miliardy dolarů.
Čtvrtletní dodávky oceli se ve srovnání se třetím čtvrtletím snížily o 6,9 % na 12,6 milionu metrických tun v důsledku nižší poptávky způsobené odstraňováním zásob.
Finanční ředitel Anthony DiSilvestro přičítá nízké výsledky menšímu počtu objednávek od maloobchodníků a vyšším nákladům na správu zásob.Společnost doufala, že „veledůležitá sváteční sezóna“ bude potenciální vzpruhou pro tržby, protože poptávka se kvůli inflaci zpomalila.„Naše výsledky za čtvrté čtvrtletí byly nižší, než jsme očekávali, protože makroekonomické prostředí bylo náročnější, než jsme předpokládali,“ uvedl generální ředitel Ynon Kreiz ve středečním oznámení o výsledcích.Akcie společnosti Mattel ve středu v průběhu odpoledního obchodování klesly zhruba o 10 %.Zde jsou výsledky společnosti Mattel ve čtvrtém čtvrtletí v porovnání s tím, co očekávala Wall Street, na základě průměru odhadů analytiků sestavených společností Refinitiv:Upravený zisk na akcii: 18 centů oproti očekávaným 29 centůmTržby: 1,40 miliardy USD oproti očekávaným 1,68 miliardy USD.Za tři měsíce končící 31. prosincem společnost vykázala čistý zisk ve výši 16,1 milionu dolarů, tj. 5 centů na akcii, což je propad oproti 225,8 milionu dolarů, tj. 64 centů na akcii, o rok dříve.Na začátku loňského roku byl gigant v oblasti výroby hraček přesvědčen, že bude pokračovat ve svém pandemickém rozmachu, který způsobili rodiče nakupující hračky, aby zabavili děti doma. Uvedl, že očekává, že zákazníci budou minimálně ovlivněni zvýšením cen, protože inflace a měnové vlivy zvyšují výrobní náklady.Zdá se však, že zákazníci pocítili tlak, protože hračky společnosti, jako jsou Barbie a Hot Wheels, jsou stále dražší a tržby společnosti ve čtvrtém čtvrtletí meziročně klesly o 22 %.Společnost Mattel zaznamenala v tomto období v severoamerickém segmentu pokles o 26 %, který byl způsoben poklesem prodeje jejích značek pro malé děti, jako jsou Fisher-Price, panenky a akční figurky. Mezinárodní tržby rovněž poklesly, a to o 18 %.Společnost zaostala za vlastním celoročním očekáváním, když v roce 2022 vykázala zisk na akcii ve výši 1,11 USD. V říjnu společnost snížila svůj odhad na očekávané rozpětí 1,32 až 1,42 USD.Při vstupu do fiskálního roku 2023 Mattel předpokládá upravený zisk na akcii za celý rok v rozmezí 1,10 až 1,20 USD. V první polovině roku očekává pokračující pokles tržeb, protože prodejci budou dále snižovat stav zásob.Inflační prostředí vyvíjí tlak na výrobce hraček v celém odvětví. Konkurenční výrobce hraček Hasbro v lednu snížil počet svých zaměstnanců o 15 % a současně varoval před slabými výsledky o prázdninách. Společnost Hasbro vstoupila do fiskálního roku výrazně konzervativněji než Mattel, protože se stupňovaly makrotlaky a přizpůsobovala se změně vedení.Vzhledem k tomu, že spotřebitelská poptávka klesá z pandemického maxima, Mattel se snaží diverzifikovat své zdroje příjmů a využívá duševní vlastnictví svých značek hraček pro jiné než výrobní podniky.Film „Barbie“ s Margot Robbie a Ryanem Goslingem v hlavních rolích má být uveden do kin 21. července. Loni v dubnu Mattel oznámil, že produkční společnost Bad Robot J. J. Abramse bude ve spolupráci s Warner Bros. Discovery produkovat film Hot Wheels. Společnost má v přípravě tucet dalších celovečerních filmů pro značky jako Polly Pocket, Barney a další.Tento projekt je součástí Kreizovy širší strategie, jejímž cílem je využít „vybudované fanouškovské základny“ k přeměně společnosti Mattel z čistě hračkářského výrobce na dům s více segmenty hračkářských franšíz.ArcelorMittal hlásí horší propad zisku, než se předpokládalo, kvůli odpisům a nižšímu objemu výrobySpolečnost ArcelorMittal ve čtvrtek vykázala masivní pokles čistého zisku za čtvrté čtvrtletí, který zaostal za tržními odhady, protože zaúčtovala snížení hodnoty a mimořádné náklady, záporné cenové náklady a nižší objemy.Lucemburský výrobce oceli dosáhl za čtvrtletí čistého zisku ve výši 261 milionů USD oproti 4,045 miliardám USD za stejné období před rokem při tržbách, které klesly o 19 % na 16,89 miliard USD.Společnost zaúčtovala opravnou položku ve výši 1,03 miliardy dolarů týkající se pozemků, budov a zařízení v souvislosti se společností ArcelorMittal Kriviy Rih , kde probíhající konflikt s Ruskem vedl k nízké úrovni výroby, prodeje a příjmů a vytvořil značnou nejistotu ohledně načasování a schopnosti provozu vrátit se na normální úroveň činnosti.Konsenzus ohledně čistého zisku činil 358 milionů USD, zatímco konsenzus ohledně tržeb 15,96 miliardy USD, obojí převzato z internetových stránek společnosti.Zisk před započtením úroků, daní, odpisů a amortizace klesl na 1,26 miliardy dolarů z 5,05 miliardy dolarů před rokem a ve srovnání s konsensem 1,26 miliardy dolarů.Čtvrtletní dodávky oceli se ve srovnání se třetím čtvrtletím snížily o 6,9 % na 12,6 milionu metrických tun v důsledku nižší poptávky způsobené odstraňováním zásob.