Společnost Kraft Heinz vydala mírný výhled zisku poté, co zvýšení cen zvýšilo tržby
Akcie společnosti se sídlem v Pittsburghu, mezi jejíž značky patří Oscar Meyer, Philadelphia Cream Cheese a Lunchables, se v předobchodní fázi obchodování příliš nezměnily.
Zde je srovnání výsledků společnosti s odhady analytiků podle společnosti Refinitiv:
Tržby: 7,38 miliardy USD oproti očekávaným 7,27 miliardy USD.
Upravený zisk na akcii: 85 centů oproti očekávaným 78 centům
Čisté tržby za čtvrté čtvrtletí vzrostly oproti předchozímu roku o 10 % na 7,38 miliardy dolarů. Společnost se v tomto období také přehoupla do zisku, když vykázala čistý zisk 887 milionů dolarů, tj. 72 centů zisku na akcii, oproti ztrátě 255 milionů dolarů, tj. 21 centů na akcii, o rok dříve. Bez zahrnutí položek činil zisk na akcii za poslední čtvrtletí 85 centů.

Společnost však očekává upravený zisk za celý rok ve výši 2,67 a 2,75 USD na akcii, což je podle společnosti Refinitiv pod odhady analytiků ve výši 2,77 USD na akcii.
Přestože společnosti vyrábějící balené potraviny v posledních dvou letech zvýšily ceny, stále se potýkají s rostoucími náklady na komodity a problémy v dodavatelském řetězci. Společnost Kraft Heinz zvýšila ceny o 15,2 % při poklesu objemu o 4,8 %. Při popisu důvodů poklesu objemů společnost uvedla cenové tlaky a omezení dodávek.
Přestože společnost Kraft Heinz dosáhla lepších výsledků v oblasti tržeb a zisku na akcii, jsou její výsledky v kontrastu se společnostmi, jako je výrobce Oreo Mondelēz International, který navzdory zvýšení cen zaznamenal jen malý odpor poptávky.
Společnost očekává v roce 2023 organický růst čistých tržeb o 4 až 6 %, což je mírně nad odhady 4,8 %.
Společnost Kraft Heinz zahájila před Super Bowlem 57 kampaň s názvem „LVII Meanz 57“, která protestuje proti používání římských číslic. Značka podle tiskové zprávy spustila internetové stránky, na kterých mohli spotřebitelé hlasovat o tom, zda by se římské číslice měly či neměly zrušit.
Heineken vidí v roce 2023 nárůst zisku navzdory slabé Evropě
Heineken, druhý největší světový výrobce piva, zopakoval svou prognózu růstu zisku v letošním roce navzdory slabosti v Evropě, když oznámil vyšší než očekávaný zisk v roce 2022 díky oživení pití piva na úroveň před pandemií.
Nizozemská společnost, mezi jejíž značky patří Tiger a Sol, uvedla, že provozní zisk v roce 2023 poroste, ale pomalejším tempem ve středních až vysokých jednociferných procentech, což odráží pokračující úspory nákladů, náročnou ekonomiku a nižší důvěru spotřebitelů na některých trzích.

Pivovar, jehož stejnojmenná značka je nejprodávanějším pivem v Evropě, zachoval prognózu stabilního až mírně vyššího objemu piva, protože nárůst na rozvojových trzích je kompenzován poklesem v Evropě, která je z hlediska tržeb jeho největším regionem.
Generální ředitel Dolf van den Brink uvedl, že prodej piva v Evropě se ukázal jako odolný a ve čtvrtém čtvrtletí vzrostl oproti předchozímu roku.
„Ale vzhledem ke zvýšení cen, které bude nutné přijmout kvůli enormnímu nárůstu nákladů na energie, zejména v Evropě, stále očekáváme pokles objemů v Evropě pro rok 2023,“ řekl agentuře Reuters v telefonickém rozhovoru.
Společnost Heineken očekává prudce vyšší náklady na energie, zejména v Evropě, a na vstupy, jako je ječmen, které by měly v roce 2023 vzrůst o vysokých patnáct procent.
Pivovar uvedl, že se bude snažit většinu dodatečných nákladů přenést na své náklady, ale je připraven využít úspory nákladů k vyrovnání rozdílu, pokud bude mít pocit, že by zvýšením cen mohl ztratit příliš velký podíl na trhu. V loňském roce zvýšil ceny celosvětově přibližně o 10 %.

Společnost Heineken uvedla, že její provozní zisk před jednorázovými položkami vzrostl v roce 2022 o 24,0 % na 4,50 miliardy eur
Její marže provozního zisku se zvýšila o 0,1 procentního bodu na 15,7 %. Dříve předpovídala, že marže bude v roce 2022 stabilní nebo mírně vyšší.
Společnost Heineken uvedla, že v letošním roce očekává překročení cíle úspor nákladů ve výši 2 miliard eur, který si stanovila v rámci strategické reorganizace „EverGreen“, a v roce 2022 dosáhne 1,7 miliardy eur.
Pivovar prodal celosvětově o 6,9 % více piva než v roce 2021, přičemž ceny prémiových piv rostly rychleji. Prodej v Asii vzrostl téměř o třetinu, přičemž k oživení došlo rok poté, co v Kambodži, Indonésii, Malajsii a na jeho největším asijském trhu, ve Vietnamu, platila omezení COVID-19.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky