Trh s elektromobily zaznamená nárůst zájmu v důsledku daňových úlev podle zákona o snížení inflace, ale byl také pod tlakem dopadů inflace, včetně dražší elektřiny, uvedl analytik společnosti Goldman Kota Yuzawa.
Podle Yuzawy je však dlouhodobý výhled silný, neboť rozšíření elektromobilů prudce roste v souvislosti se snahou o snížení emisí výfukových plynů a dosažení uhlíkové neutrality. Očekává, že do roku 2040 dosáhne podíl elektromobilů 61 %.
Elektromobily se tak budou podílet na růstu širšího automobilového trhu. Očekává se, že fond zisku spojený s elektromobily vzroste v roce 2030 na 133 miliard dolarů z pouhých 2 miliard dolarů v roce 2020, což představuje 6550% změnu. Pro srovnání, celý průmysl za stejnou dobu vzroste na 405 miliard dolarů z 315 miliard dolarů, což je mnohem skromnější nárůst o 29 %.
Zdroj: Getty Images
Yuzawa očekává, že s tím, jak se bude trh měnit, se budou ziskové fondy měnit podle regionů a produktů. Jedním z hlavních vítězů jsou podle něj zatím výrobci baterií pro elektromobily, protože cenová síla podpořila vyšší zisky.
„Připraven k růstu“ Yuzawa uvedl, že baterie se budou dále vyvíjet, a poukázal na zavedení lithium-železo-mangan-fosfátových baterií (LFMP) v letošním roce. Budoucnost je podle něj v bateriích typu all-solid-state, které mají vyšší hustotu energie, jsou bezpečnější a rychleji se nabíjejí.
„Technologické inovace budou nezbytné k překonání tohoto druhu krátkodobého šumu,“ uvedl v poznámce pro klienty. „Domníváme se, že trh s bateriemi pro vozidla bude do roku 2040 výrazně růst, přičemž růst bude tažen vývojem nových materiálů a zaváděním nových konstrukcí baterií.“
Podle něj se trh s bateriemi stále více koncentruje, přičemž pět největších výrobců baterií představuje 83 % trhu. Pro srovnání, pět největších výrobců automobilů má dohromady 41% podíl na světovém trhu.
Yuzawa mezitím uvedl, že výrobci vozidel spěchají s vytvářením struktur a uzavíráním společných podniků, aby se pokusili přesunout výrobu baterií a další procesy do vlastních podniků. Při nabíjení baterií mohou hrát roli také společnosti, jako jsou například instalatéři solárních zařízení.
Zde jsou některé z akcií, které Goldman Sachs hodnotí jako kupované a které jsou podle něj spojeny s trhem baterií a které se obchodují v USA:
Společnost FREYR Battery (FREY) vyvíjí giga továrny na baterie a podle Yuzawy by měla být příjemcem IRA. Společnost FREYR nabízí čisté severské řešení pro rychle rostoucí celosvětovou poptávku po bateriových článcích s vysokou hustotou a cenovou konkurenceschopností pro stacionární skladování energie (ESS), elektromobilitu a námořní aplikace. Goldman Sachs stanovila cílovou cenu akcie na 19 USD, což znamená více než 120% nárůst oproti středečnímu závěru.
Jeden z nejznámějších výrobců elektromobilů, společnost Tesla Inc. (TSLA), interně vyvíjí bateriové články a některé základní komponenty, jako jsou motory, ve vlastní režii. Goldman Sachs má cílovou cenu 200 USD, což znamená nárůst o 20 % oproti středečnímu závěru.
Tesla nedávno snížila ceny ve snaze podpořit poptávku. Akcie se v uplynulém roce potýkaly s problémy kvůli obavám o ziskové marže, protože cenové násobky se v důsledku vyšších úrokových sazeb snižují, a po chaotickém nákupu Twitteru generálním ředitelem Elonem Muskem.
Starší automobilka Stellantis (STLA) vyrábí bateriové bloky a řídicí systémy ve vlastní režii a plánuje přesunout do vlastní výroby i bateriové články, zatímco General Motors (GM) rovněž zvyšuje dodávky baterií. Goldman Sachs očekává, že akcie Stellantisu a GM vzrostou o 33 %, resp. 16 % oproti hodnotě, na které ve středu uzavřely.
GM v úterý uvedl, že investuje 650 milionů dolarů do společnosti vyrábějící lithium na podporu svého podnikání v oblasti elektromobilů. GM však také uvedla, že neočekává zahájení výroby významných objemů elektromobilů dříve než ve druhé polovině letošního roku.
Pokud jde o nabíjení vozidel, Yuzawa je optimistický ohledně společností Sunrun, SolarEdge a Enphase, které jsou známé díky solárním systémům a mohou také podporovat infrastrukturu pro nabíjení elektrických vozidel. Cílové ceny stanovené společností Goldman Sachs ukazují, že by tyto akcie mohly vzrůst o 123 %, 38 % a 79 %.
Trh s elektromobily zaznamená nárůst zájmu v důsledku daňových úlev podle zákona o snížení inflace, ale byl také pod tlakem dopadů inflace, včetně dražší elektřiny, uvedl analytik společnosti Goldman Kota Yuzawa.Podle Yuzawy je však dlouhodobý výhled silný, neboť rozšíření elektromobilů prudce roste v souvislosti se snahou o snížení emisí výfukových plynů a dosažení uhlíkové neutrality. Očekává, že do roku 2040 dosáhne podíl elektromobilů 61 %.Elektromobily se tak budou podílet na růstu širšího automobilového trhu. Očekává se, že fond zisku spojený s elektromobily vzroste v roce 2030 na 133 miliard dolarů z pouhých 2 miliard dolarů v roce 2020, což představuje 6550% změnu. Pro srovnání, celý průmysl za stejnou dobu vzroste na 405 miliard dolarů z 315 miliard dolarů, což je mnohem skromnější nárůst o 29 %.Yuzawa očekává, že s tím, jak se bude trh měnit, se budou ziskové fondy měnit podle regionů a produktů. Jedním z hlavních vítězů jsou podle něj zatím výrobci baterií pro elektromobily, protože cenová síla podpořila vyšší zisky.„Připraven k růstu“Yuzawa uvedl, že baterie se budou dále vyvíjet, a poukázal na zavedení lithium-železo-mangan-fosfátových baterií v letošním roce. Budoucnost je podle něj v bateriích typu all-solid-state, které mají vyšší hustotu energie, jsou bezpečnější a rychleji se nabíjejí.„Technologické inovace budou nezbytné k překonání tohoto druhu krátkodobého šumu,“ uvedl v poznámce pro klienty. „Domníváme se, že trh s bateriemi pro vozidla bude do roku 2040 výrazně růst, přičemž růst bude tažen vývojem nových materiálů a zaváděním nových konstrukcí baterií.“Podle něj se trh s bateriemi stále více koncentruje, přičemž pět největších výrobců baterií představuje 83 % trhu. Pro srovnání, pět největších výrobců automobilů má dohromady 41% podíl na světovém trhu.Yuzawa mezitím uvedl, že výrobci vozidel spěchají s vytvářením struktur a uzavíráním společných podniků, aby se pokusili přesunout výrobu baterií a další procesy do vlastních podniků. Při nabíjení baterií mohou hrát roli také společnosti, jako jsou například instalatéři solárních zařízení.Zde jsou některé z akcií, které Goldman Sachs hodnotí jako kupované a které jsou podle něj spojeny s trhem baterií a které se obchodují v USA:Společnost FREYR Battery vyvíjí giga továrny na baterie a podle Yuzawy by měla být příjemcem IRA. Společnost FREYR nabízí čisté severské řešení pro rychle rostoucí celosvětovou poptávku po bateriových článcích s vysokou hustotou a cenovou konkurenceschopností pro stacionární skladování energie , elektromobilitu a námořní aplikace. Goldman Sachs stanovila cílovou cenu akcie na 19 USD, což znamená více než 120% nárůst oproti středečnímu závěru.Jeden z nejznámějších výrobců elektromobilů, společnost Tesla Inc. , interně vyvíjí bateriové články a některé základní komponenty, jako jsou motory, ve vlastní režii. Goldman Sachs má cílovou cenu 200 USD, což znamená nárůst o 20 % oproti středečnímu závěru.Tesla nedávno snížila ceny ve snaze podpořit poptávku. Akcie se v uplynulém roce potýkaly s problémy kvůli obavám o ziskové marže, protože cenové násobky se v důsledku vyšších úrokových sazeb snižují, a po chaotickém nákupu Twitteru generálním ředitelem Elonem Muskem.Starší automobilka Stellantis vyrábí bateriové bloky a řídicí systémy ve vlastní režii a plánuje přesunout do vlastní výroby i bateriové články, zatímco General Motors rovněž zvyšuje dodávky baterií. Goldman Sachs očekává, že akcie Stellantisu a GM vzrostou o 33 %, resp. 16 % oproti hodnotě, na které ve středu uzavřely.GM v úterý uvedl, že investuje 650 milionů dolarů do společnosti vyrábějící lithium na podporu svého podnikání v oblasti elektromobilů. GM však také uvedla, že neočekává zahájení výroby významných objemů elektromobilů dříve než ve druhé polovině letošního roku.Pokud jde o nabíjení vozidel, Yuzawa je optimistický ohledně společností Sunrun, SolarEdge a Enphase, které jsou známé díky solárním systémům a mohou také podporovat infrastrukturu pro nabíjení elektrických vozidel. Cílové ceny stanovené společností Goldman Sachs ukazují, že by tyto akcie mohly vzrůst o 123 %, 38 % a 79 %.