Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Netflix stále dělá chyby, které u Disneyho neuvidíte – poučí se?

Když se Netflix (NFLX) poprvé přeorientoval z nabídky repríz a starých filmů na produkci vlastního obsahu, šlo o prestižní záležitost.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
24 ledna, 2023
5 min. čtení
Dark Netflix and Chill from home

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

V mnoha ohledech následovala HBO (WBD) společnosti Warner Bros. Discovery, kabelového giganta, který se zaměřoval na kvalitu.

HBO nikdy nebyla zaměřena na objem vysílaných pořadů. Vždy si udržovala předplatitele tím, že měla jen několik masivních hitů, u kterých měli lidé pocit, že je musí mít předplacené, aby je viděli. Ať už to byli “ The Sopranos“, “ Sex and the City“, “ The Wire“, “ Six Feet Under“ nebo nedávno “ Game of Thrones“, HBO byla prestižní hrou, která nabízela pořady, které jste nemohli najít nikde jinde na kabelové televizi nebo ve vysílání.

V některých ohledech je to drahý obchodní model, ale v jiných ohledech je vlastně levnější. Mít několik prestižních pořadů, které uspokojí a rozšíří základnu předplatitelů, stojí méně než snažit se vyrábět pořady ve velkém.

To je lekce, kterou Netflix zřejmě pochopil ve svých začátcích. Společnost vybudovala svůj byznys na několika málo pořadech – vzpomeňme na „House of Cards“, „Orange Is the New Black“, „Ozark“, „Stranger Things“ a hrstku dalších – které lákaly diváky a zároveň budovaly povědomí o nich.

Netflix zjevně upustil od prestižního modelu ve prospěch tvorby pořadů, které se nemají stát předmětem konverzace, ale mají potěšit algoritmus společnosti. Proto tento streamovací gigant produkuje zdánlivě nekonečné množství pořadů, o kterých nikdo nemluví, nikoho nezajímají a nikdo o nich neříká svým přátelům.      

Ačkoli odpověď by měla být pro Netflix zřejmá – produkovat méně pořadů, ale snažit se, aby ty, které produkuje, odpovídaly modelu prestižní televize -, společnost se stále vydává špatnou cestou.

Advertisement

Netflix stále zlevňuje své programy

Zdroj: Getty Images

Lidé budou platit za prémiové programy. Společnost Walt Disney (DIS) to dokázala se svou streamovací službou Disney+. Ta nabízí špičkové pořady, které se musí sledovat a o kterých se mluví, a to stačilo k tomu, aby se Disney+ stala streamovací službou číslo dvě s přibližně dvěma třetinami celosvětového počtu placených předplatitelů Netflixu, přestože ještě není ani tři roky stará.

HBO po celá desetiletí (před současným vlastnickým zmatkem) ukazovala, že spotřebitelé rádi zaplatí prémiovou cenu za prémiovou televizi. Společnost Disney posílila úspěch tohoto modelu prostřednictvím služby Disney+ a zároveň si vyhradila ceny podporované reklamou pro svou službu druhé úrovně Hulu.

Na ceně záleží, když máte produkt pochybné hodnoty. Hulu nabízí reprízy, omezený výběr převážně nízkorozpočtových pořadů a žádné stánkové pořady, které by lidé museli sledovat. Totéž lze říci o službách Peacock (CMCSA) společnosti Comcast a Paramount Global (PARA) Paramount+.

Tyto streamovací kanály nemají seznam pořadů Star Wars a Marvel od společnosti Disney, které by přilákaly předplatitele. To bohužel nyní platí i pro HBO, a proto tato kdysi prémiová nabídka spustila verzi podporovanou reklamou, což udělal i Netflix.

Nemůžete být levní a zároveň prémioví. Proto zábavní parky Disney nikdy nenabízejí slevy na vstupenky (s omezenými výjimkami pro obyvatele Floridy a jižní Kalifornie). Verze podporovaná reklamou činí Netflix a všechny tyto další služby méně výjimečnými, protože kdyby měly pořady, na které se lidé chtějí dívat, byly by za 15 nebo dokonce 20 dolarů měsíčně výhodné.

Nyní Netflix naznačil, že levné by nemuselo být ani dost daleko.

Netflix otevřený bezplatné nabídce

Zdroj: Getty Images

Paramount vydělal spoustu peněz na své bezplatné službě Pluto TV. Pluto nabízí sbírku starých repríz, které lidé zřejmě sledují. Je to strategie, která vydělává peníze, ale nabízet reprízy seriálů „Manimal“, “ Who’s the Boss“ a „Airwolf“ vedle nekonečné nabídky pořadů, o kterých nikdo nikdy neslyšel, je finanční hra, nikoli budování značky.

Pluto, stejně jako kanál Roku a Freevee společnosti Amazon (AMZN), jsou bezplatné, reklamou podporované streamovací kanály (FAST). Znovu využívají starý obsah jako způsob prodeje reklamy. Možná je to chytrá strategie (i když je těžké si představit, jak je udržitelná), ale je to zcela jiný model, než jakým byl Netflix.

Není nic špatného na tom, když lidem, kteří to hledají, přibalíte v podstatě bezplatný (a bezplatný) program, ale nechcete to dělat se svým hlavním programem. Spoluředitel společnosti Netflix Ted Sarandos odpověděl na otázku ohledně spuštění kanálu FAST během hovoru k výsledkům hospodaření za čtvrté čtvrtletí.    

„Ano. Podívejte se, jsme otevřeni všem těmto různým modelům, které jsou právě teď k dispozici, ale letos toho máme hodně, jak s placeným sdílením, tak se spuštěním reklamy a pokračováním v této nabídce obsahu, který se snažíme dostat k našim členům. Takže tento segment určitě sledujeme,“ řekl.

Problém není v tom, že by Netflix vstoupil do oblasti FAST, ale v tom, že tazatel zmínil jako způsob, jakým Netflix využije své desetileté působení v oblasti produkce vlastního duševního vlastnictví. V podstatě by to znamenalo, že by se společnost vzdala placeného vysílání – i když u starších pořadů – což by oslabilo její hlavní nabídku.

„Stranger Things“ nebo dokonce filmy Adama Sandlera jsou pro lidi, kteří je neviděli, nové. To je hlavní součást obchodního modelu Netflixu. Zpřístupnění některých z těchto pořadů zdarma snižuje jejich hodnotu pro získání budoucích předplatitelů Netflixu.

Netflix měl fungující obchodní model, který byl udržitelný, dokud jste vytvářeli skvělé pořady, o které lidé stojí. Nyní společnost ztratila svou kreativní cestu a její vedení ukázalo, že se ani nesnaží vrátit k tomu, aby byla jmenovanou televizí, o které lidé mluví.

V mnoha ohledech následovala HBO společnosti Warner Bros. Discovery, kabelového giganta, který se zaměřoval na kvalitu.HBO nikdy nebyla zaměřena na objem vysílaných pořadů. Vždy si udržovala předplatitele tím, že měla jen několik masivních hitů, u kterých měli lidé pocit, že je musí mít předplacené, aby je viděli. Ať už to byli “ The Sopranos“, “ Sex and the City“, “ The Wire“, “ Six Feet Under“ nebo nedávno “ Game of Thrones“, HBO byla prestižní hrou, která nabízela pořady, které jste nemohli najít nikde jinde na kabelové televizi nebo ve vysílání.V některých ohledech je to drahý obchodní model, ale v jiných ohledech je vlastně levnější. Mít několik prestižních pořadů, které uspokojí a rozšíří základnu předplatitelů, stojí méně než snažit se vyrábět pořady ve velkém.To je lekce, kterou Netflix zřejmě pochopil ve svých začátcích. Společnost vybudovala svůj byznys na několika málo pořadech – vzpomeňme na „House of Cards“, „Orange Is the New Black“, „Ozark“, „Stranger Things“ a hrstku dalších – které lákaly diváky a zároveň budovaly povědomí o nich.Netflix zjevně upustil od prestižního modelu ve prospěch tvorby pořadů, které se nemají stát předmětem konverzace, ale mají potěšit algoritmus společnosti. Proto tento streamovací gigant produkuje zdánlivě nekonečné množství pořadů, o kterých nikdo nemluví, nikoho nezajímají a nikdo o nich neříká svým přátelům.      Ačkoli odpověď by měla být pro Netflix zřejmá – produkovat méně pořadů, ale snažit se, aby ty, které produkuje, odpovídaly modelu prestižní televize -, společnost se stále vydává špatnou cestou.Netflix stále zlevňuje své programyLidé budou platit za prémiové programy. Společnost Walt Disney to dokázala se svou streamovací službou Disney+. Ta nabízí špičkové pořady, které se musí sledovat a o kterých se mluví, a to stačilo k tomu, aby se Disney+ stala streamovací službou číslo dvě s přibližně dvěma třetinami celosvětového počtu placených předplatitelů Netflixu, přestože ještě není ani tři roky stará.HBO po celá desetiletí ukazovala, že spotřebitelé rádi zaplatí prémiovou cenu za prémiovou televizi. Společnost Disney posílila úspěch tohoto modelu prostřednictvím služby Disney+ a zároveň si vyhradila ceny podporované reklamou pro svou službu druhé úrovně Hulu.Na ceně záleží, když máte produkt pochybné hodnoty. Hulu nabízí reprízy, omezený výběr převážně nízkorozpočtových pořadů a žádné stánkové pořady, které by lidé museli sledovat. Totéž lze říci o službách Peacock společnosti Comcast a Paramount Global Paramount+.Tyto streamovací kanály nemají seznam pořadů Star Wars a Marvel od společnosti Disney, které by přilákaly předplatitele. To bohužel nyní platí i pro HBO, a proto tato kdysi prémiová nabídka spustila verzi podporovanou reklamou, což udělal i Netflix.Nemůžete být levní a zároveň prémioví. Proto zábavní parky Disney nikdy nenabízejí slevy na vstupenky . Verze podporovaná reklamou činí Netflix a všechny tyto další služby méně výjimečnými, protože kdyby měly pořady, na které se lidé chtějí dívat, byly by za 15 nebo dokonce 20 dolarů měsíčně výhodné.Nyní Netflix naznačil, že levné by nemuselo být ani dost daleko.Netflix otevřený bezplatné nabídceParamount vydělal spoustu peněz na své bezplatné službě Pluto TV. Pluto nabízí sbírku starých repríz, které lidé zřejmě sledují. Je to strategie, která vydělává peníze, ale nabízet reprízy seriálů „Manimal“, “ Who’s the Boss“ a „Airwolf“ vedle nekonečné nabídky pořadů, o kterých nikdo nikdy neslyšel, je finanční hra, nikoli budování značky.Pluto, stejně jako kanál Roku a Freevee společnosti Amazon , jsou bezplatné, reklamou podporované streamovací kanály . Znovu využívají starý obsah jako způsob prodeje reklamy. Možná je to chytrá strategie , ale je to zcela jiný model, než jakým byl Netflix.Není nic špatného na tom, když lidem, kteří to hledají, přibalíte v podstatě bezplatný program, ale nechcete to dělat se svým hlavním programem. Spoluředitel společnosti Netflix Ted Sarandos odpověděl na otázku ohledně spuštění kanálu FAST během hovoru k výsledkům hospodaření za čtvrté čtvrtletí.    „Ano. Podívejte se, jsme otevřeni všem těmto různým modelům, které jsou právě teď k dispozici, ale letos toho máme hodně, jak s placeným sdílením, tak se spuštěním reklamy a pokračováním v této nabídce obsahu, který se snažíme dostat k našim členům. Takže tento segment určitě sledujeme,“ řekl.Problém není v tom, že by Netflix vstoupil do oblasti FAST, ale v tom, že tazatel zmínil jako způsob, jakým Netflix využije své desetileté působení v oblasti produkce vlastního duševního vlastnictví. V podstatě by to znamenalo, že by se společnost vzdala placeného vysílání – i když u starších pořadů – což by oslabilo její hlavní nabídku.„Stranger Things“ nebo dokonce filmy Adama Sandlera jsou pro lidi, kteří je neviděli, nové. To je hlavní součást obchodního modelu Netflixu. Zpřístupnění některých z těchto pořadů zdarma snižuje jejich hodnotu pro získání budoucích předplatitelů Netflixu.Netflix měl fungující obchodní model, který byl udržitelný, dokud jste vytvářeli skvělé pořady, o které lidé stojí. Nyní společnost ztratila svou kreativní cestu a její vedení ukázalo, že se ani nesnaží vrátit k tomu, aby byla jmenovanou televizí, o které lidé mluví.
Tagy: AkciedisneykonkurencenetflixNFLXParamount Globalpříležitost

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      12:48

      Indický podnik společnosti Worldline v dražbě za 200 milionů dolarů

      12:42

      Institut IW odhaduje, že německá ekonomika klesne o 0,2 procenta

      12:36

      Akcie Bytes Technology po finanční zprávě padají

      12:24

      Čínská společnost JD.com překonala odhady čtvrtletních tržeb

      12:12

      Tencent Music překonává odhady čtvrtletních tržeb

      12:00

      Akcie SBB po uzavření dohody se společností Aker stouply o 22 %

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Raymond James očekává více než 20% růst Super Micro díky rozmachu AI

      13 května, 2025

      Společnost Super Micro Computer se v posledních měsících stala jedním z hlavních beneficientů globálního zájmu o infrastrukturu pro umělou inteligenci.

      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Společnost Coinbase míří do indexu S&P 500, akcie prudce rostou

      13 května, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Apple a Meta mohou nabídnout dlouhodobé zisky navzdory krátkodobým výkyvům

      13 května, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie Alibaba prudce stoupají. Nejde jen o obchodní dohodu s Čínou

      12 května, 2025
      Zdroj: Getty Images

      CATL vstupuje na burzu v Hongkongu s největší emisí roku a cílem evropské expanze

      12 května, 2025

      Tip editora.

      AI

      Milion byl málo. AI e-book, který vydělal investorům přes 90 %

      9 května, 2025

      Na jaře 2024 jsme na Burzovním Světě publikovali e-book AI Portfolio – výběr deseti technologických akcií s vysokým potenciálem růstu....

      Nejčtenější zprávy.

      Christine Lagarde se ocitla pod palbou odborů kvůli právům zaměstnanců ECB

      12 května, 2025

      Německé akcie dosáhly rekordní výše díky optimismu v oblasti obchodu

      11 května, 2025

      ČNB letos čeká schodek veřejných financí 2,1 pct HDP, za rok vyšší kvůli obraně

      9 května, 2025

      Pohled na Trumpovu strategii vyjednávání s Čínou: diplomacie a nátlak

      11 května, 2025

      Index S&P 500 zakončil týden poklesem před obchodními jednáními mezi USA a Čínou

      9 května, 2025

      Dow si připsal více než 1 100 bodů poté, co USA a Čína uzavřely dohodu

      12 května, 2025

      Raymond James očekává více než 20% růst Super Micro díky rozmachu AI

      13 května, 2025

      Palantir překonává očekávání, investory však znepokojuje vysoké ocenění

      10 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.