Akcie čínského výrobce elektromobilů Nio (NYSE:NIO) našly po poklesu v důsledku neuspokojivých čísel dodávek podporu na úrovni kolem 10 USD za akcii. Investoři, kteří mají na akcie NIO býčí náladu, se mohou domnívat, že se jedná o skvělý vstupní bod.
Podle jejich názoru by se akcie mohly na těchto cenových úrovních stabilně udržet a později v tomto roce opět vzrůst. Uvedení nových modelů vozidel na trh a oživení čínské ekonomiky po skončení krize přinesou opětovné masivní zrychlení růstu a akcie se vrátí do rychlého pruhu.
Tento býčí případ pro Nio však ignoruje skutečnost, že společnost čelí rostoucím konkurenčním výzvám na svém domácím trhu. Vedení společnosti prozatím nemusí dobrovolně snižovat ceny v reakci na velmi propagované snižování cen vozidel společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA).
Již brzy by však mohl být svědomitý odpůrce Nio povolán do cenové války o elektromobily v Číně. Jednoduše řečeno, to je pro akcie špatná zpráva.
Zdroj: SOPA Images
Akcie NIO a nevyhnutelnost snižování cen
Není to tak, že by ti, kteří věří, že společnost je imunní vůči konkurenční hrozbě, pokud Tesla selže, poskytli nějaký zdánlivý argument na podporu svého postoje.
Býci akcií NIO budou uvádět rostoucí míru adopce elektromobilů v Číně jako klíčový důvod, proč splní nebo případně překoná očekávání dodávek/výnosů pro rok 2023. Podobný argument na podporu svého názoru uvede i prezident společnosti Nio Qin Lihong, který veřejně prohlásil, že výrobce elektromobilů nebude zavádět snižování cen, protože to pro prémiovou značku Nio „není ideální řešení“.
To znamená, že Lihong také poukazuje na zrychlené zavádění elektromobilů v Číně jako na něco, co zmírní problémy spojené se snižováním cen. Je však otázkou, zda tento argument obstojí na základě faktů. Zaprvé, růst prodeje elektromobilů v Číně se v letošním roce zpomalí, nikoli zrychlí.
Podle analytiků UBS se v důsledku faktorů, jako je ukončení čínských dotací na elektromobily, růst prodeje zpomalí z 96,3 % v roce 2022 na pouhých 35 % v roce 2023. Kromě toho v Číně zjevně funguje snižování cen společnosti Tesla, a to na úkor místních značek elektromobilů. Následování tohoto příkladu a snížení cen může být pro společnost Nio nevyhnutelné.
Nižší ceny (vozidel i akcií)
V souvislosti se zpomalujícím se růstem odvětví a úspěchem společnosti Tesla, které se podařilo získat větší podíl na čínském trhu s elektromobily, aby našla poptávku pro plánovaný nárůst výroby, nemluvě o získání podílu na trhu při expanzi do Evropy, bude možná muset společnost Nio začít snižovat ceny.
Jak bylo uvedeno výše, to je pro akcie NIO špatná zpráva. Důvody jsou dva. Prvním je samozřejmě skutečnost, že nižší ceny vozidel budou mít negativní dopad na marže. To by nebyl takový problém, kdyby společnost Nio byla zisková, ale to stále není pravda.
Zdroj: nio.com
Konsensus prodejců předpokládá, že společnost bude v letech 2023 a 2024 vykazovat ztráty, ačkoli některé prognózy počítají s tím, že Nio začne příští rok vykazovat kladné zisky. Vzhledem k nižším cenám vozidel, a tedy i nižším maržím, však analytici možná budou muset tyto odhady nakonec snížit. To by mohlo vést k poklesu akcií.
Za druhé, snížení cen vozidel může být nakonec účinné jen částečně. Růst, i kdyby byl podpořen nižšími cenami vozidel, by stále mohl zaostávat za současnými očekáváními (87 %). Takový výsledek by mohl způsobit další snížení hodnoty akcií a zcela zmařit naděje, že se z této společnosti stane další Tesla.
Podtrženo a sečteno
Navzdory našim výše uvedeným argumentům mohou fanoušci této akcie poukázat na model příjmů společnosti Nio „baterie jako služba“ neboli BaaS jako na něco, co by zde mohlo zachránit situaci.
Stručně řečeno, výrobce elektromobilů prodává spotřebitelům vozidla, ale baterie jim pronajímá. Výhodou pro kupující je, že se tím snižuje pořizovací cena vozidla a umožňuje se jim „vyměnit“ baterie na výměnných stanicích, čímž se eliminuje nutnost časově náročného dobíjení baterií.
Zůstáváme však i nadále skeptiky, zda BaaS poskytuje nějakou konkurenční výhodu. Na základě údajů o dodávkách v minulém měsíci ve srovnání s Teslou se zdá, že tento aspekt celkového „příběhu“ Nio nehraje roli.
Přiznejme si to. Nio je v těžké situaci a situace se bude pravděpodobně zhoršovat. Před dalším pravděpodobným poklesem považujte za nejlepší akcie NIO prodat/vyhnout se jim.
Akcie čínského výrobce elektromobilů Nio našly po poklesu v důsledku neuspokojivých čísel dodávek podporu na úrovni kolem 10 USD za akcii. Investoři, kteří mají na akcie NIO býčí náladu, se mohou domnívat, že se jedná o skvělý vstupní bod.Podle jejich názoru by se akcie mohly na těchto cenových úrovních stabilně udržet a později v tomto roce opět vzrůst. Uvedení nových modelů vozidel na trh a oživení čínské ekonomiky po skončení krize přinesou opětovné masivní zrychlení růstu a akcie se vrátí do rychlého pruhu.Tento býčí případ pro Nio však ignoruje skutečnost, že společnost čelí rostoucím konkurenčním výzvám na svém domácím trhu. Vedení společnosti prozatím nemusí dobrovolně snižovat ceny v reakci na velmi propagované snižování cen vozidel společnosti Tesla .Již brzy by však mohl být svědomitý odpůrce Nio povolán do cenové války o elektromobily v Číně. Jednoduše řečeno, to je pro akcie špatná zpráva.Není to tak, že by ti, kteří věří, že společnost je imunní vůči konkurenční hrozbě, pokud Tesla selže, poskytli nějaký zdánlivý argument na podporu svého postoje.Býci akcií NIO budou uvádět rostoucí míru adopce elektromobilů v Číně jako klíčový důvod, proč splní nebo případně překoná očekávání dodávek/výnosů pro rok 2023. Podobný argument na podporu svého názoru uvede i prezident společnosti Nio Qin Lihong, který veřejně prohlásil, že výrobce elektromobilů nebude zavádět snižování cen, protože to pro prémiovou značku Nio „není ideální řešení“.To znamená, že Lihong také poukazuje na zrychlené zavádění elektromobilů v Číně jako na něco, co zmírní problémy spojené se snižováním cen. Je však otázkou, zda tento argument obstojí na základě faktů. Zaprvé, růst prodeje elektromobilů v Číně se v letošním roce zpomalí, nikoli zrychlí.Podle analytiků UBS se v důsledku faktorů, jako je ukončení čínských dotací na elektromobily, růst prodeje zpomalí z 96,3 % v roce 2022 na pouhých 35 % v roce 2023. Kromě toho v Číně zjevně funguje snižování cen společnosti Tesla, a to na úkor místních značek elektromobilů. Následování tohoto příkladu a snížení cen může být pro společnost Nio nevyhnutelné.V souvislosti se zpomalujícím se růstem odvětví a úspěchem společnosti Tesla, které se podařilo získat větší podíl na čínském trhu s elektromobily, aby našla poptávku pro plánovaný nárůst výroby, nemluvě o získání podílu na trhu při expanzi do Evropy, bude možná muset společnost Nio začít snižovat ceny.Jak bylo uvedeno výše, to je pro akcie NIO špatná zpráva. Důvody jsou dva. Prvním je samozřejmě skutečnost, že nižší ceny vozidel budou mít negativní dopad na marže. To by nebyl takový problém, kdyby společnost Nio byla zisková, ale to stále není pravda.Konsensus prodejců předpokládá, že společnost bude v letech 2023 a 2024 vykazovat ztráty, ačkoli některé prognózy počítají s tím, že Nio začne příští rok vykazovat kladné zisky. Vzhledem k nižším cenám vozidel, a tedy i nižším maržím, však analytici možná budou muset tyto odhady nakonec snížit. To by mohlo vést k poklesu akcií.Za druhé, snížení cen vozidel může být nakonec účinné jen částečně. Růst, i kdyby byl podpořen nižšími cenami vozidel, by stále mohl zaostávat za současnými očekáváními . Takový výsledek by mohl způsobit další snížení hodnoty akcií a zcela zmařit naděje, že se z této společnosti stane další Tesla.Navzdory našim výše uvedeným argumentům mohou fanoušci této akcie poukázat na model příjmů společnosti Nio „baterie jako služba“ neboli BaaS jako na něco, co by zde mohlo zachránit situaci.Stručně řečeno, výrobce elektromobilů prodává spotřebitelům vozidla, ale baterie jim pronajímá. Výhodou pro kupující je, že se tím snižuje pořizovací cena vozidla a umožňuje se jim „vyměnit“ baterie na výměnných stanicích, čímž se eliminuje nutnost časově náročného dobíjení baterií.Zůstáváme však i nadále skeptiky, zda BaaS poskytuje nějakou konkurenční výhodu. Na základě údajů o dodávkách v minulém měsíci ve srovnání s Teslou se zdá, že tento aspekt celkového „příběhu“ Nio nehraje roli.Přiznejme si to. Nio je v těžké situaci a situace se bude pravděpodobně zhoršovat. Před dalším pravděpodobným poklesem považujte za nejlepší akcie NIO prodat/vyhnout se jim.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...