Alespoň zpočátku.
Výrobce hraček ve čtvrtek oznámil výsledky za čtvrté čtvrtletí a zároveň vydal konzervativní výhled pro letošní rok, který kopíruje skromná očekávání při vstupu do roku 2022.
Hasbro si však zachovává určitý optimismus a poukazuje na klíčové světlé body, které přinesly novinky jako Transformers a rostoucí herní divize Wizards of the Coast, pod kterou spadá Dungeons & Dragons, spolu s plánem na ozdravení, který oznámilo v říjnu.
Akcie se do čtvrtečního uzavření trhu nezměnily.
Hasbro předpokládá, že celoroční tržby v roce 2023 klesnou, ale předpovídá, že většina poklesu se projeví v první polovině roku. Společnost Hasbro uvedla, že očekává pokles tržeb za celý rok v nízkých jednociferných číslech, a to v procentním vyjádření, což nenaplnilo očekávání Wall Street. Analytici oslovení společností Refinitiv předpokládali nárůst tržeb o 2,2 %.

Hračkářský průmysl jako celek pocítil zpomalení. Společnost Mattel vstupovala do roku 2022 s větším optimismem než Hasbro a doufala, že prázdninová sezóna podpoří její klesající tržby. Navzdory důvěře však společnost ve čtvrtém čtvrtletí nedosáhla v prodeji spotřebního zboží lepších výsledků.
Generální ředitel Chris Cocks v telefonátu s analytiky uvedl, že očekává, že zpomalující se spotřebitelská poptávka, která zatížila letošní tržby, bude pokračovat i v prvních třech čtvrtletích roku 2023, ale doufá, že v posledním čtvrtletí se zmírní.
Cocks v hovoru rovněž uvedl, že Hasbro bude chtít představit řadu výrobků s cenou mezi 20 a 30 dolary, což je levnější varianta, která by pomohla cílit na spotřebitele, kteří se bojí inflace.
V hračkářském průmyslu se „všemu pod 30 dolarů daří docela dobře. Cokoli nad touto hranicí si vede poměrně špatně,“ řekla CNBC výkonná ředitelka UBS Arpiné Kocharyanová.
Společnost Hasbro si zachovává naději, že se jí vyplatí vydávat nové tituly, jako jsou rozšiřující balíčky pro hry Dungeons & Dragons a Magic: The Gathering, a kompenzovat tak pokles prodeje výrobků. „Ve druhém čtvrtletí se chystá spousta zábavy, která bude mít ve třetím a čtvrtém čtvrtletí příjemný haló efekt,“ uvedl Kochinac. Společnost ve čtvrtek oznámila, že Magic: The Gathering je na dobré cestě stát se její první miliardovou značkou.

Obecně pro Wizards of the Coast Cocks řekl: „Měli byste očekávat růst v 1. čtvrtletí, pokles ve 2. čtvrtletí, výrazný růst ve 3. čtvrtletí a poctivý růst ve 4. čtvrtletí,“ což vychází z načasování nových herních verzí.
„Zkrátka a dobře, výhled této společnosti se bude odvíjet od toho, jak silný bude Wizard,“ uvedla Kocharyanová pro CNBC s tím, že herní segment je přínosem pro poklesy prodeje produktů.
„Pro tuto společnost, pokud jde o to, co ji udělá nebo zlomí, bude silný rok 2023 určen tím, jak opraví některé z klíčových značek portfolia v čele s Nerf,“ dodala Kocharyanová. Nerf ve čtvrtém čtvrtletí ztratil část tržního podílu kvůli konkurenci s nižšími cenami.
Společnost, pod kterou spadají značky jako Peppa Pig a Play-Doh, v poslední době utrpěla několik ran, což ji vedlo k opatrnému postupu do roku 2022.
Hasbro začalo rok tím, že v lednu prohrálo bitvu o licenční práva na Disneyho princezny se svým konkurentem Mattel. Opustila také další licence na značky včetně Trollů. V únoru se pak společnost přizpůsobila novému vedení, když Cocks převzal funkci generálního ředitele od prozatímního šéfa Riche Stoddarta poté, co bývalý generální ředitel Brian Goldner v roce 2021 zemřel. Pandemické přerušení její filmové produkce znamenalo také zpoždění klíčového zdroje příjmů, který pomáhal oživit klesající prodeje produktů.

Všechny tyto faktory spolu s rostoucími náklady, zpomalující se spotřebitelskou poptávkou a odchodem z trhů, jako je Rusko, znamenaly propad tržeb o zhruba 300 milionů dolarů. Cocks uvedl, že očekává, že většina těchto nepříznivých faktorů bude mít vliv na tržby v prvních dvou čtvrtletích roku 2023.
Kočaryanová uvedla, že má určité výhrady k tomu, nakolik může společnost spolehlivě předpovídat vzestup v druhé polovině roku 2023.
Společnost vykázala neuspokojivé prázdninové čtvrtletí roku 2022, které očekávala kvůli nadměrně velkým zásobám bez dostatečné poptávky spotřebitelů, kteří by je prodali. Vykázala tržby ve výši 1,68 miliardy dolarů, což odpovídalo očekávání Wall Street.
„Jak jsme již dříve oznámili, naše výsledky za čtvrté čtvrtletí a celý rok 2022 dopadly pod naše očekávání,“ uvedl Cocks v prohlášení o výsledcích za čtvrté čtvrtletí zveřejněném ve čtvrtek. Výrobce hraček v lednu snížil počet svých zaměstnanců o 15 % ve snaze zeštíhlit náklady v souvislosti s pomalými výsledky v divizi spotřebních výrobků.
Jedná se o první celé čtvrtletí od října, kdy společnost Hasbro oznámila svůj tříletý plán obratu. Společnost uvedla, že své priority zaměří na segment přímého prodeje spotřebitelům, licencování a zábavu. Společnost si stanovila cíl zajistit do roku 2027 20% marži provozního zisku.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky