Společnost Netflix Inc. v minulém čtvrtletí spustila levnější plán podporovaný reklamou ve snaze přilákat zákazníky, kteří se zajímají o cenu, a vydala řadu očekávaných hitů, včetně filmů Wednesday, Glass Onion a Harry & Meghan“. Investoři ve čtvrtek zjistí, zda se tyto kroky promítly do výrazného přírůstku předplatitelů.
Streamovací gigant uvedl, že během posledních tří měsíců roku očekává přírůstek 4,5 milionu nových předplatitelů, což by znamenalo nejslabší čtvrté čtvrtletí z hlediska růstu počtu předplatitelů od konce roku 2014.
Zpráva o výsledcích završuje pro Netflix bouřlivý rok. Na začátku roku 2022 překvapila Wall Street dvěma po sobě jdoucími čtvrtletími, kdy ztrácela zákazníky, než se v zářijovém čtvrtletí odrazila ode dna a získala 2,4 milionu nových zákazníků.
Společnost se po většinu roku soustředila na spuštění vrstvy podporované reklamou, kontrolu nákladů a hledání způsobů, jak vydělat na více než 100 milionech diváků Netflixu, kteří sledují obsah pomocí cizího účtu.

Analytici Wells Fargo ve středeční zprávě napsali, že očekávají, že sdílení hesel bude pro Netflix v nejbližší době větším katalyzátorem než reklama. Pokud Netflix začne svůj plán realizovat ke konci prvního čtvrtletí, ve druhém čtvrtletí pravděpodobně vzroste počet odchodů zákazníků a poté bude následovat vyšší průměrný příjem na uživatele, napsali.
Na trhu streamování se v posledních letech zvýšila konkurence. Zákazníci mají zdánlivě nekonečné možnosti a jsou ochotni přecházet mezi službami, když skončí se sledováním určitého pořadu. Investoři se také stále více zaměřují na ziskovost, což zvyšuje tlak na Netflix a jeho konkurenty, aby zvyšovali nejen počet svých předplatitelů, ale také výši příjmů na jednoho zákazníka.
Společnost Netflix uvedla, že již nebude poskytovat čtvrtletní pokyny týkající se počtu předplatitelů, které přitahuje, jak tomu bylo v minulosti. Společnost uvedla, že k této změně přistupuje v důsledku rostoucího důrazu na příjmy jako nejlepší metriku svého zdraví. S úrovní podporovanou reklamou a iniciativami placeného sdílení je podle ní členství pouze jednou ze složek příjmů společnosti Netflix.
Míra odchodu zákazníků zůstala u Netflixu v prosinci nejnižší mezi prémiovými službami streamování videa na vyžádání a činila 3,1 %, ačkoli je vyšší než 1,9% míra odchodu, kterou měl Netflix v prosinci 2021, podle údajů poskytovatele předplatitelských služeb Antenna. V posledním čtvrtletí roku 2022 činila průměrná míra zrušení služby Netflix 1,3 milionu měsíčně, zatímco v roce 2021 to bylo v průměru 814 000 měsíčně, vyplývá z údajů společnosti Antenna.
Společnost Netflix na začátku listopadu spustila tarif podporovaný reklamou za 6,99 dolaru měsíčně, který se podle některých měřítek rozjížděl pomalu. Podle údajů společnosti Antenna se jednalo o nejméně oblíbený tarif Netflixu v prvním měsíci na trhu.

V prosinci – druhém měsíci na trhu – se podle společnosti Antenna tento tarif podílel na 15,5 % všech registrací v USA, což je o 9,3 % více než v listopadu. Celkově se plán podporovaný reklamou v prosinci podílel na celkovém počtu předplatitelů Netflixu v USA méně než 1 %, zjistila společnost Antenna. Společnost Netflix v říjnu uvedla, že neočekává, že by reklamní tarif v posledním čtvrtletí roku 2022 významně přispěl k příjmům.
Podle údajů poskytovatele dat YipitData však nový tarif s podporou reklam koncem minulého měsíce předstihl z hlediska popularity základní tarif Netflix za 9,99 USD. Přibližně v té době se základní plán za 9,99 USD již nezobrazoval mezi třemi hlavními plány, které se zobrazovaly některým zájemcům o registraci. Aby tito uživatelé viděli základní možnost za 9,99 USD, museli se prokliknout na jinou webovou stránku.
Netflix zakončil rok s populárními pořady, které pokrývaly různé žánry, od filmu Ryana Murphyho The Watcher po očekávaný film Glass Onion: A Knives Out Mystery“.
„Wednesday“, seriál na motivy Addamsovy rodiny, se umístil na třetím místě mezi televizními pořady na Netflixu co do počtu hodin zhlédnutí během prvních 28 dní na platformě za “ Squid Game“ a čtvrtou sérií „Stranger Things“. A první polovina filmu „Harry & Meghan“, seriálu prince Harryho a Meghan Markleové o britské královské rodině, byla v premiérovém týdnu celosvětově sledována více než jakýkoli jiný dokument Netflixu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky