Zde jsou výsledky společnosti P&G ve druhém fiskálním čtvrtletí roku 2023 ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průměru odhadů analytiků sestavených společností Refinitiv:
Upravený zisk na akcii: 1,59 USD oproti očekávané hodnotě 1,59 USD.
Celkové tržby: 20,77 miliardy USD oproti očekávaným 20,73 miliardy USD.
Za tříměsíční období končící 31. prosince společnost vykázala čistý zisk 3,9 miliardy dolarů, tj. 1,59 dolaru na akcii, bez započtení položek, což je méně než 4,22 miliardy dolarů, tj. 1,66 dolaru na akcii, o rok dříve.

Čisté tržby klesly o 1 % na 20,77 miliardy USD, což je o 1 % méně než v předchozím roce, kdy překonaly odhady analytiků, kteří předpokládali 20,73 miliardy USD.
Organické tržby společnosti, které nezahrnují vliv cizích měn, akvizic a odprodejů, se ve druhém fiskálním čtvrtletí zvýšily o 5 %. Tento nárůst byl důsledkem vyšších cen, které převážily nad klesající spotřebitelskou poptávkou.
Gigant v oblasti spotřebního zboží Procter & Gamble ve své čtvrteční zprávě o výsledcích uvedl, že v posledním čtvrtletí loňského roku zvýšil ceny o 10 %.
Zvýšení cen pomohlo kompenzovat pokles objemu prodeje a zvýšit organické tržby společnosti, které nezahrnují měnové výkyvy a akvizice. Akcie společnosti Procter & Gamble se v počátku obchodování propadly.
Zde se dozvíte, jak společnost – která vyrábí řadu produktů včetně pracího prášku Tide, holicích strojků Gillette a plenek Pampers – rozdělila zvýšení cen:
Tkaniny a péče o domácnost: 13% nárůst
Krása: 9 % nárůst
péče o tělo: 11% nárůst
Péče o děti, ženy a rodinu: 8% nárůst

Všechny divize společnosti vykázaly v tomto čtvrtletí pokles objemu prodeje, přestože v důsledku vyšších cen došlo k nárůstu organických tržeb. Divize péče o tělo, pod kterou spadají značky jako Gillette a The Art of Shaving a která v minulosti dosahovala slabších výsledků, nezaznamenala žádný nárůst prodeje – pokles objemu prodeje zcela vymazal vyšší ceny.
Vedení společnosti Procter & Gamble v telefonátu s médii uvedlo, že za nejméně polovinu 6% poklesu objemu prodeje může spotřebitelská poptávka. Zbývající pokles objemu byl způsoben omezením obchodu v Rusku, protože válka na Ukrajině stále trvá, spolu se snížením zásob v Číně, jejím druhém největším trhu, protože covidové výluky narušily tento region.
S tím, jak Čína uvolňuje covidová omezení, je trh připraven na oživení. Finanční ředitel společnosti Procter & Gamble Andre Schulten očekává, že po opětovném otevření země se trh vrátí ke střednědobému jednocifernému růstu.
„Kdy přesně k tomu dojde, je těžké předpovědět,“ řekl Andre Schulten na telefonátu s médii.
Gigant v oblasti spotřebního zboží se sídlem v Cincinnati, který vlastní značky jako zubní pasta Crest, prací prášek Tide a plenky Pampers, v říjnu spolu se zprávou za první čtvrtletí varoval před zásahem ve výši 3,9 miliardy dolarů ve fiskálním roce 2023 kvůli „nepříznivým“ směnným kurzům a dražším surovinám, komoditám a přepravě. V důsledku toho společnost snížila svůj výhled, přestože v prvním čtvrtletí vykázala dobré výsledky.
Nyní společnost očekává pro zbytek svého fiskálního roku nepříznivé vlivy ve výši 3,7 miliardy USD, jak uvedla ve čtvrtek, což znamená mírné zlepšení. Varovala však, že tyto nepříznivé vlivy budou i nadále snižovat hrubé marže společnosti Procter & Gamble, které se ve druhém čtvrtletí snížily o 160 bazických bodů ve srovnání s předchozím rokem.

Procter & Gamble zdvojnásobuje svou strategii zvyšování cen, i když klesající spotřebitelská poptávka nadále snižuje objem prodeje. Schulten uvedl, že spotřebitelé reagovali na zvyšování cen „obecně lépe, než se očekávalo“, zejména v nediskrečních kategoriích, jako je péče o ženy a čisticí prostředky.
„Spotřebitelé si nepřestávají mýt ruce nebo prát prádlo,“ řekl Andre Schulten.
Společnost bude v nadcházejících měsících ceny dále zvyšovat.
Procter & Gamble zvýšila výhled růstu tržeb na rok 2023 na 4 až 5 % z předchozího rozpětí 3 až 5 %. Společnost snížila odhadovaný vliv měnových kurzů na 5 % z 6 %.
The Procter & Gamble Company, zkráceně Procter & Gamble nebo P&G, je americký nadnárodní koncern podnikající především v oblasti drogistického zboží a sídlící v Cincinnati. Roku 1837 ho založili William Procter a James Gamble.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky