Akcie společnosti Lyft Inc (NASDAQ:LYFT) se v pátek propadly o 35 % poté, co chmurná prognóza podpořila obavy, že společnost bude muset snížit ceny a obětovat zisk, aby se na severoamerickém trhu sdílené dopravy nedostala na druhé místo za konkurenční Uber (NYSE:UBER).
Obě společnosti svádějí boj o podíl na trhu po pandemickém poklesu, přičemž poslední výsledky ukazují, že globální přítomnost a diverzifikovanější podnikání dávají Uberu výhodu před společností Lyft, která se zaměřuje na sdílení jízd a USA.
„Uber těží z toho, že má globální model sdílení jízd, a mezinárodní trhy se zotavují rychleji než Spojené státy,“ řekl analytik společnosti Bernstein Nikhil Devnani.
„Uber jako větší platforma může řidičům nabídnout větší objem služeb, a to nejen v rámci sdílení jízd, ale nyní také v oblasti rozvozu (potravin a zboží).“
Akcie Lyft zaznamenaly nejhorší den v historii, když 13 analytiků snížilo cílové ceny akcií. Společnost měla vymazat tržní hodnotu ve výši zhruba 2 miliard USD a téměř všechny své letošní zisky z ceny akcií.
Akcie společnosti Lyft Inc se v pátek propadly o 35 % poté, co chmurná prognóza podpořila obavy, že společnost bude muset snížit ceny a obětovat zisk, aby se na severoamerickém trhu sdílené dopravy nedostala na druhé místo za konkurenční Uber .
Obě společnosti svádějí boj o podíl na trhu po pandemickém poklesu, přičemž poslední výsledky ukazují, že globální přítomnost a diverzifikovanější podnikání dávají Uberu výhodu před společností Lyft, která se zaměřuje na sdílení jízd a USA.
„Uber těží z toho, že má globální model sdílení jízd, a mezinárodní trhy se zotavují rychleji než Spojené státy,“ řekl analytik společnosti Bernstein Nikhil Devnani.
„Uber jako větší platforma může řidičům nabídnout větší objem služeb, a to nejen v rámci sdílení jízd, ale nyní také v oblasti rozvozu .“
Akcie Lyft zaznamenaly nejhorší den v historii, když 13 analytiků snížilo cílové ceny akcií. Společnost měla vymazat tržní hodnotu ve výši zhruba 2 miliard USD a téměř všechny své letošní zisky z ceny akcií.