Zavedení osobního počítače, které je pravděpodobně významnějším obdobím než průmyslová revoluce, odstartovalo vlnu technologických inovací, která od té doby pomalu formuje způsob naší práce. Zdánlivě náhlý nástup pandemie však uvedl vývoj práce do, jak by řekl Elon Musk, „směšného režimu“.
Téměř okamžitě se společnosti s pracovníky v kancelářích setkaly se stoprocentně vzdálenou pracovní silou, často vůbec poprvé. Musely se vypořádat s novými komunikačními styly a nástroji a zároveň vyhovět zaměstnancům, jejichž priority se změnily a kteří k práci přistupují jinak. Brzy poté jsme byli svědky velké rezignace a jejích trvalých dopadů, které se projevily vysokým počtem volných pracovních míst.
Společnosti se nacházejí v kritické situaci, kdy je důležité udržet si stávající zaměstnance a přilákat nové. Zaměstnanci mají nová očekávání týkající se práce a chtějí být součástí společnosti, která těmto novým normám rozumí. Společnosti musí vyhodnotit, jak slaďují svou značku se současnými potřebami zaměstnanců, aby zajistily, že bude reprezentovat to, jak se změnila práce a jak se změnily ony jako organizace.
Pokud jde o získávání nových zaměstnanců, zaměstnavatelé musí brát ohled na své publikum. Zejména mladší generace jsou vizuálnější než kdykoli předtím, protože vyrostly s krátkými videi, která vyvolávají serotonin, prakticky jako šum v pozadí prostřednictvím Instagramu a TikToku. Zaměstnavatelé a personalisté musí pečlivě zvážit vizuální jazyk, který používají při náboru, marketingu, a dokonce i při každodenní prezentaci značky, aby toto publikum oslovili.
Zde jsou některé změny v pracovní kultuře po zavedení COVID, které by si společnosti měly uvědomit při hodnocení svého vizuálního jazyka a značky.
POSUN K DŮRAZU NA KVALITU ŽIVOTA
Zdroj: Getty Images
Z nedávného průzkumu Visual GPS společností Getty Images a iStocks vyplynulo, že po vypuknutí pandemie se téměř tři čtvrtiny (73 %) respondentů shodly na tom, že prioritou se pro ně stalo dosažení lepší rovnováhy mezi pracovním a osobním životem. To platí zejména pro mladší generace, které nastupují do zaměstnání. Starší generace však také hledají nové způsoby, jak vytvořit rovnováhu mezi pracovním a osobním životem, kterou dosud nezažily. Z tohoto důvodu musí společnosti změnit způsob, jakým představují práci v obrazovém a video obsahu.
Nástup pandemie rozostřil hranice mezi domovem a prací a obrázky a videa zaměstnanců pracujících z domova nebo společensky vzdálených vytvořily nový vizuální trop, který působil svěže a relevantně, ale časy se mění. Obrázky by se nyní měly zaměřit na hybridní práci a na to, jak pozitivně ovlivňuje kvalitu života zaměstnanců.
Stále důležitější je prezentovat rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem, a to buď prostřednictvím vizualizací pracovníků v prostředí, které je pro ně atraktivní nebo nečekané (např. v přírodě nebo na cestách), nebo prostřednictvím zobrazení mimopracovních povinností či činností vykonávaných během dne (např. zaměstnanec v nepřeplněném obchodě).
PROJEVOVAT PÉČI FLEXIBILITOU
Kvůli medializaci Velké výpovědi byl v letech 2021 až 2022 zaznamenán dvojnásobný zájem značek o vizualizaci ocenění zaměstnanců, přičemž jen v roce 2022 došlo k 45% nárůstu globálního vyhledávání spojeného s oceněním zaměstnanců.
Je jasné, že součástí tohoto procesu je i ukázka toho, že se vaše značka nebo společnost přizpůsobuje novým způsobům práce. Z údajů VisualGPS také vyplývá, že 47 % respondentů se domnívá, že by společnosti měly věnovat pozornost zásadám, které umožňují větší flexibilitu/trvalejší práci na dálku.
Projevení uznání zaměstnancům však přesahuje rámec toho, že jim umožňujete vybrat si, jak a kde budou pracovat. Firemní vizuální jazyk se mění, aby ukázal, že vedení je schopno komunikovat emocionálnějším a osobnějším způsobem a že se v rámci obchodních transakcí projevuje větší péče.
Zdroj: Getty Images
Vyvinul se také způsob, jakým je firemní kultura prezentována vizuálně. S rostoucí rozmanitostí pracovních úvazků a míst, kde se zaměstnanci pohybují, je týmová práce důležitější než kdykoli předtím. Zákazníci a potenciální uchazeči chtějí vidět, jak firmy podporují spolupráci zaměstnanců, jak spolupracují s dodavateli a jak komunikují s lidmi, kteří využívají jejich produkty nebo služby.
Po desetiletí se vizualizace zaměřovaly na lidi, kteří „vykonávají“ práci. Nyní, kdy se hranice mezi pracovním a soukromým životem stírají a práce se stává více neformální, je zájem o to, aby byl tento proces více humanizován a aby bylo možné nahlédnout, jak zaměstnanci skutečně komunikují. Vizuálně to může být znázorněno tak, že se zaměstnanci navzájem podporují, těší se ze své společnosti nebo si společně dávají přestávku.
NÁZORNĚ UKÁZAT VÝZNAM DUŠEVNÍHO ZDRAVÍ
Ačkoli panuje optimistický pocit ohledně budoucnosti práce, existuje snaha o znovuzískání pocitu sounáležitosti, který byl spojen s fyzickým umístěním zaměstnanců. Přestože většina pracovníků dává přednost možnosti volby, 66 % se shoduje, že jim chybí sociální interakce a kontakty, když nepracují v kanceláři své firmy.
Trendy ve vyhledávání jsou v souladu s těmito zjištěními a ukazují prudký nárůst obsahu souvisejícího s vytvářením sítí, budováním týmu, událostmi a konferencemi, zejména mezi firemními podniky. Zatímco firmy podporují interakce na pracovišti, zaměstnanci chtějí, aby se aktivně podílely také na vytváření příležitostí k sociálním interakcím, a to prostřednictvím podněcování týmových projektů nebo vytvářením prostoru pro jejich propojení na osobnější úrovni. Zaměstnavatelé, kteří vizuálně prezentují, že jim záleží na duševním zdraví a pocitu propojení zaměstnanců, a to i přes vzdálené pracovní prostředí, budou stávajícími i potenciálními zaměstnanci oceňováni.
Způsob naší práce se od pandemie výrazně změnil a bude se vyvíjet i nadále. Zároveň sociální média nadále mění způsob, jakým konzumujeme informace, což znamená, že vizuální stránka je důležitější než kdykoli předtím. Vedoucí pracovníci, kteří chtějí přilákat dobře připravené zaměstnance, kteří budou pro jejich firmu dlouhodobě přínosem, budou muset zvážit, jak vizuálně znázorňují svůj vývoj a představují nejen to, jak se podniká po pandemii, ale také zachycují to, co je nyní vnímáno jako moderní podnikání.
Zavedení osobního počítače, které je pravděpodobně významnějším obdobím než průmyslová revoluce, odstartovalo vlnu technologických inovací, která od té doby pomalu formuje způsob naší práce. Zdánlivě náhlý nástup pandemie však uvedl vývoj práce do, jak by řekl Elon Musk, „směšného režimu“.Téměř okamžitě se společnosti s pracovníky v kancelářích setkaly se stoprocentně vzdálenou pracovní silou, často vůbec poprvé. Musely se vypořádat s novými komunikačními styly a nástroji a zároveň vyhovět zaměstnancům, jejichž priority se změnily a kteří k práci přistupují jinak. Brzy poté jsme byli svědky velké rezignace a jejích trvalých dopadů, které se projevily vysokým počtem volných pracovních míst.Společnosti se nacházejí v kritické situaci, kdy je důležité udržet si stávající zaměstnance a přilákat nové. Zaměstnanci mají nová očekávání týkající se práce a chtějí být součástí společnosti, která těmto novým normám rozumí. Společnosti musí vyhodnotit, jak slaďují svou značku se současnými potřebami zaměstnanců, aby zajistily, že bude reprezentovat to, jak se změnila práce a jak se změnily ony jako organizace.Pokud jde o získávání nových zaměstnanců, zaměstnavatelé musí brát ohled na své publikum. Zejména mladší generace jsou vizuálnější než kdykoli předtím, protože vyrostly s krátkými videi, která vyvolávají serotonin, prakticky jako šum v pozadí prostřednictvím Instagramu a TikToku. Zaměstnavatelé a personalisté musí pečlivě zvážit vizuální jazyk, který používají při náboru, marketingu, a dokonce i při každodenní prezentaci značky, aby toto publikum oslovili.Zde jsou některé změny v pracovní kultuře po zavedení COVID, které by si společnosti měly uvědomit při hodnocení svého vizuálního jazyka a značky.POSUN K DŮRAZU NA KVALITU ŽIVOTAZ nedávného průzkumu Visual GPS společností Getty Images a iStocks vyplynulo, že po vypuknutí pandemie se téměř tři čtvrtiny respondentů shodly na tom, že prioritou se pro ně stalo dosažení lepší rovnováhy mezi pracovním a osobním životem. To platí zejména pro mladší generace, které nastupují do zaměstnání. Starší generace však také hledají nové způsoby, jak vytvořit rovnováhu mezi pracovním a osobním životem, kterou dosud nezažily. Z tohoto důvodu musí společnosti změnit způsob, jakým představují práci v obrazovém a video obsahu.Nástup pandemie rozostřil hranice mezi domovem a prací a obrázky a videa zaměstnanců pracujících z domova nebo společensky vzdálených vytvořily nový vizuální trop, který působil svěže a relevantně, ale časy se mění. Obrázky by se nyní měly zaměřit na hybridní práci a na to, jak pozitivně ovlivňuje kvalitu života zaměstnanců.Stále důležitější je prezentovat rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem, a to buď prostřednictvím vizualizací pracovníků v prostředí, které je pro ně atraktivní nebo nečekané , nebo prostřednictvím zobrazení mimopracovních povinností či činností vykonávaných během dne .PROJEVOVAT PÉČI FLEXIBILITOUKvůli medializaci Velké výpovědi byl v letech 2021 až 2022 zaznamenán dvojnásobný zájem značek o vizualizaci ocenění zaměstnanců, přičemž jen v roce 2022 došlo k 45% nárůstu globálního vyhledávání spojeného s oceněním zaměstnanců.Je jasné, že součástí tohoto procesu je i ukázka toho, že se vaše značka nebo společnost přizpůsobuje novým způsobům práce. Z údajů VisualGPS také vyplývá, že 47 % respondentů se domnívá, že by společnosti měly věnovat pozornost zásadám, které umožňují větší flexibilitu/trvalejší práci na dálku.Projevení uznání zaměstnancům však přesahuje rámec toho, že jim umožňujete vybrat si, jak a kde budou pracovat. Firemní vizuální jazyk se mění, aby ukázal, že vedení je schopno komunikovat emocionálnějším a osobnějším způsobem a že se v rámci obchodních transakcí projevuje větší péče.Vyvinul se také způsob, jakým je firemní kultura prezentována vizuálně. S rostoucí rozmanitostí pracovních úvazků a míst, kde se zaměstnanci pohybují, je týmová práce důležitější než kdykoli předtím. Zákazníci a potenciální uchazeči chtějí vidět, jak firmy podporují spolupráci zaměstnanců, jak spolupracují s dodavateli a jak komunikují s lidmi, kteří využívají jejich produkty nebo služby.Po desetiletí se vizualizace zaměřovaly na lidi, kteří „vykonávají“ práci. Nyní, kdy se hranice mezi pracovním a soukromým životem stírají a práce se stává více neformální, je zájem o to, aby byl tento proces více humanizován a aby bylo možné nahlédnout, jak zaměstnanci skutečně komunikují. Vizuálně to může být znázorněno tak, že se zaměstnanci navzájem podporují, těší se ze své společnosti nebo si společně dávají přestávku.NÁZORNĚ UKÁZAT VÝZNAM DUŠEVNÍHO ZDRAVÍAčkoli panuje optimistický pocit ohledně budoucnosti práce, existuje snaha o znovuzískání pocitu sounáležitosti, který byl spojen s fyzickým umístěním zaměstnanců. Přestože většina pracovníků dává přednost možnosti volby, 66 % se shoduje, že jim chybí sociální interakce a kontakty, když nepracují v kanceláři své firmy.Trendy ve vyhledávání jsou v souladu s těmito zjištěními a ukazují prudký nárůst obsahu souvisejícího s vytvářením sítí, budováním týmu, událostmi a konferencemi, zejména mezi firemními podniky. Zatímco firmy podporují interakce na pracovišti, zaměstnanci chtějí, aby se aktivně podílely také na vytváření příležitostí k sociálním interakcím, a to prostřednictvím podněcování týmových projektů nebo vytvářením prostoru pro jejich propojení na osobnější úrovni. Zaměstnavatelé, kteří vizuálně prezentují, že jim záleží na duševním zdraví a pocitu propojení zaměstnanců, a to i přes vzdálené pracovní prostředí, budou stávajícími i potenciálními zaměstnanci oceňováni.Způsob naší práce se od pandemie výrazně změnil a bude se vyvíjet i nadále. Zároveň sociální média nadále mění způsob, jakým konzumujeme informace, což znamená, že vizuální stránka je důležitější než kdykoli předtím. Vedoucí pracovníci, kteří chtějí přilákat dobře připravené zaměstnance, kteří budou pro jejich firmu dlouhodobě přínosem, budou muset zvážit, jak vizuálně znázorňují svůj vývoj a představují nejen to, jak se podniká po pandemii, ale také zachycují to, co je nyní vnímáno jako moderní podnikání.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...