Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Miliardáři z lodní dopravy závodí o investování majetku z doby pandemie

Mnohé z bohatství, které se během pandemie vytvořilo, se již dávno rozpadlo.

David Škvára Autor: David Škvára
1 prosince, 2023
9 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

9 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Přesto mezi malou skupinou bohatých lodních magnátů převládl boom v hodnotě 95 miliard dolarů, který podnítil zběsilou snahu investovat a diverzifikovat, i když jim hrozí odplata.

Snad žádný příběh neilustruje tuto opojnou éru horečné poptávky, stísněných nabídkových linek a prudce rostoucích sazeb lépe než společnost Yildirim Holding AS. Hodnota této nenápadné turecké společnosti se za poslední tři roky více než ztrojnásobila, což z rodiny, která za ní stojí, udělalo mnohonásobné miliardáře a podpořilo její stále vyšší ambice.

Rodina vedená 61letým Robertem Yukselem Yildirimem zbohatla na těch nejméně okouzlujících průmyslových odvětvích, od obchodu s uhlím s Ruskem až po těžbu chromu v Kazachstánu a železného niklu v Kosovu. Nyní se chystají utratit 10 miliard dolarů, což je více než odhadovaná hodnota jejich současného podnikání, aby se prosadili na solárních farmách, v amerických závodech na výrobu hnojiv a v dalších oblastech. Prostředky na tento odvážný plán pocházejí z nečekaného nečekaného zisku, který přinesl životní obchod: sázka v roce 2010 na kontejnerovou linku, která se potýká s problémy a která se vrátila o více než 800 %.

Yildirimové se díky tomu dostali k penězům, ale také ke konfliktům. Žaloba poškozeného příbuzného o skutečnou hodnotu společnosti odhalila tlak a důsledky několika mimořádných a překvapivě výnosných let pro lodní dopravu. Podle indexu miliardářů agentury Bloomberg činí celkové čisté jmění deseti nejbohatších magnátů v odvětví 155 miliard dolarů, což je nárůst oproti 60 miliardám na začátku roku 2020.

Nenápadné rodinné dynastie námořní dopravy se nyní předhánějí v tom, jak tuto odměnu využít, aby upevnily svou pozici v odvětví, které se mění, a diverzifikovaly své koncentrované jmění – cesta k těmto razantním změnám se však každým dnem zužuje.

Sazby za kontejnery, tedy částky, které si mohou majitelé lodí účtovat za přepravu zboží přes oceán, se za poslední rok snížily o 77 % poté, co během pandemie prudce vzrostly. Rychle vstupují v platnost celosvětová pravidla omezující produkci uhlíku na lodích, která vyžadují nákladnou modernizaci a snižují marže právě v době, kdy klesají sazby za náklad. Válka na Ukrajině a pokračující hrozby ze strany darebáckých zemí a zločineckých gangů jen zvyšují tlak.

Advertisement

Pro Yildirimy je tedy důležité, aby podnikli agresivní kroky. Mezi dalšími miliardářskými dynastiemi, které činí takové kroky, je francouzská rodina Saade, která vede společnost CMA CGM – právě tento námořní gigant, který Yildirimům přinesl bohatství.

Na pokraji katastrofy

Zdroj: Getty Images

Před 14 lety stála společnost CMA CGM na pokraji katastrofy. Francouzská skupina kontejnerových lodí, kterou tehdy vedl její zakladatel Jacques Saade, se stala obětí dlouhotrvajícího poklesu v notoricky cyklickém odvětví námořní dopravy a byla nucena znovu projednat dluhy a hledat nový kapitál.

Na pomoc přišel Robert Yildirim, generální ředitel druhé generace rodinné průmyslové skupiny. Prostřednictvím jednotky rodinné společnosti převedl 500 milionů dolarů do společnosti CMA CGM, čímž získal ekvivalent 20% podílu. Tato pozice, o několik let později zvýšená na 24 %, má jen na základě loňských výsledků vyplatit 600 milionů dolarů na dividendách.

Podle indexu bohatství agentury Bloomberg, která poprvé odhaduje čisté jmění rodiny, je nyní zdaleka největším aktivem Yildirim Holdingu a zvýšila hodnotu turecké společnosti na 6,7 miliardy dolarů. Vlastnictví je rozděleno rovným dílem mezi generálního ředitele a jeho bratra, předsedu představenstva Aliho Rizu Yildirima.

Sázka CMA CGM je nyní základem Yildirimových globálních ambicí. Již nyní vlastní dva tucty přístavních terminálů, je druhým největším světovým výrobcem ferrochromu s vysokým obsahem uhlíku, jedním z největších těžařů chromové rudy a podniká v 56 zemích. Její investiční plán v hodnotě 10 miliard dolarů zahrnuje hlubší proniknutí do námořního obchodu a další expanzi do zahraničí, a to prostřednictvím závodů na výrobu čpavku a močoviny v USA a solárních elektráren v Albánii, Chorvatsku, Salvadoru, Kosovu a Turecku.

Robert Yildirim hodlá také rozvíjet přístavní jednotku skupiny, která již nyní patří k největším provozovatelům kontejnerových terminálů na světě. „Chceme se stát jedním z největších provozovatelů přístavů pro přepravu ovoce v USA,“ řekl v březnovém rozhovoru. Statistiky amerického ministerstva zemědělství ukazují, že Spojené státy v loňském roce dovezly 14,1 milionu tun čerstvého a mraženého ovoce, což představuje náklad v hodnotě 19,3 miliardy dolarů.

„Méně drastické“

Zdroj: Getty Images

V uplynulých šesti letech také investoval 70 milionů dolarů do tureckého fotbalového klubu Samsunspor a vykoupil menšinové akcionáře. Tým má v letošním roce vyhrát druhou ligu, čímž by se kvalifikoval do příští sezony nejvyšší národní ligy.

Rodiny, které diverzifikují, „mají tendenci udržet si vytvořené bohatství s menším rizikem drastických změn,“ řekl Ken Eyler, generální ředitel společnosti Aquilance, poradce pro jedno- a vícečlenné rodiny.

Odvážné kroky, jako je ten Yildirimův, se snaží opakovat miliardáři v lodní dopravě po celém světě.

Cílem některých je upevnit svou kontrolu nad logistickým cyklem. Tento týden se Rodolphe Saade, generální ředitel společnosti CMA CGM a syn Jacquese, dohodl na koupi dopravního a logistického podniku francouzského miliardáře Vincenta Bolloreho za 5,5 miliardy dolarů. Apontové, Saadeho italští konkurenti a majitelé námořního kolosu Mediterranean Shipping Co, loni za Bollorovu rozsáhlou síť přístavů v Africe zaplatili 5,3 miliardy dolarů.

Tito magnáti se také vznesli do oblak: V září německý miliardář Klaus-Michael Kuehne zvýšil svůj podíl v letecké společnosti Deutsche Lufthansa AG, Saadovi koupili 9 % Air France-KLM a Aponteho MSC se krátce ucházel o převzetí nástupnické společnosti Alitalia.

Raná léta

Ještě před pandemií, která odstartovala současný boom bohatství, měl Robert Yildirim vždy sklon k diverzifikaci.

Yildirim, prostřední syn obchodníka se stavebním materiálem, získal magisterský titul v oboru strojírenství na Oregonské státní univerzitě. Jeho rodiče souhlasili s tím, aby studoval v USA a naučil se anglicky, pokud se po třech letech vrátí do Turecka, jak uvádí v rozhovoru pro časopis Oregon State Engineering Alumni Magazine z roku 2018. Nakonec však v USA zůstal déle, přijal křestní jméno „Robert“ a nastoupil do zaměstnání v divizi společnosti Mitsui Corp. v Kalifornii, která navrhuje jeřáby pro přístavy.

Yildirim nastoupil do firmy svého otce o pět let později, na začátku 90. let, kdy měla pouhých 15 zaměstnanců, a rychle uzavřel dohodu o dovozu uhlí z Ruska.

Ale už před dvaceti lety se mu poprvé podařilo využít příležitost v krizi.

V roce 2004 Yildirim a jeho bratři převzali místní zkrachovalou firmu na těžbu chromu a výrobu hnojiv. Obě země se ocitly na dně v době katastrofální dluhové krize v Turecku v roce 2001, která způsobila prudký nárůst inflace, explozi rozpočtových deficitů a náhlý odliv zahraničních peněz, což si vyžádalo pomoc Mezinárodního měnového fondu. Oba podniky se nakonec podařilo oživit.

„Vždycky jsem přijímal výzvy dělat obtížné věci, které měly potenciál přinést lepší výnos,“ řekl Yildirim v rozhovoru pro časopis.

Téměř prodáno

Zdroj: Getty Images

S CMA CGM se Yildirim seznámil právě prostřednictvím přístavů. Po světové finanční krizi v roce 2008 nabídl Yildirim CMAG záchranné lano poté, co se francouzskému rejdaři nepodařilo získat dva další potenciální investory, skupinu z Kataru a zesnulého belgického miliardáře Alberta Frereho. Jacques Saade po uzavření dohody, díky níž turecká společnost získala tři z deseti míst v představenstvu, připustil, že vzhledem k tomu, že se v obou případech jedná o rodinné podniky, existují synergie.

„Yuksel si váží vztahů,“ řekl Scott Ashford, děkan oregonské státní technické školy, který Yildirima zná už deset let. Podle něj si turecký podnikatel dává načas na navazování kontaktů a má strategické myšlení. „Zdá se, že se vždy ptá sám sebe: ‚Jaká je moje konkurenční výhoda‘?“.

Dvakrát byli Yildirimovi blízko prodeji svého podílu v CMA CGM – jednou v roce 2015 a podruhé v roce 2017, kdy zvažovali koupi amerického provozovatele terminálů Ports America Holdings Inc.

Vydržet se vyplatilo. Od začátku roku 2020 vyplatila CMA CGM podle svých finančních výkazů dividendy v celkové výši více než 4,9 miliardy dolarů. Téměř čtvrtina z toho připadla manželům Yildirimovým.

A teď si každý přijde pro svůj podíl.

Rodinný spor

Bratr Roberta Yuksela a Aliho Rizy, Mehmet, rovnocenný partner společnosti Yildirim Holding, zemřel v roce 2017 na infarkt. Pozůstalí loni jeho podíl odkoupili a nabídli Mehmetovu synovi a dceři výměnou po 150 milionech dolarů. Podle jejich slov šlo o ekvivalent Mehmetova podílu v době jeho smrti.

Cansu, jeho dcera, souhlasila. Jeho syn Huseyin Can však nechtěl a tvrdil, že 16,7% podíl, který zdědil, má hodnotu až 4,2 miliardy dolarů. V únoru zažaloval své strýce o tuto částku. Místní soud jeho žalobu v březnu zamítl, ale právní bitva možná ještě neskončila – podle jeho právníků se hodlá odvolat nebo podat novou žalobu poté, co soud vydá odůvodnění zamítnutí.

S podobným problémem se Saadovi potýkali už před jednou generací, kdy Jacques téměř dvě desetiletí vedl ostré spory se svým bratrem a někdejším partnerem Johnnym.

K takovým situacím dochází pravidelně u bohatých klanů, zejména u těch, které se dočkají náhlého výdělku, říká David Werdiger, spisovatel a poradce pro rodinné podniky.

„Takovéto soudní spory,“ řekl Werdiger, „jsou často náhražkou zbytkové žárlivosti a zášti.“

Přesto mezi malou skupinou bohatých lodních magnátů převládl boom v hodnotě 95 miliard dolarů, který podnítil zběsilou snahu investovat a diverzifikovat, i když jim hrozí odplata.Snad žádný příběh neilustruje tuto opojnou éru horečné poptávky, stísněných nabídkových linek a prudce rostoucích sazeb lépe než společnost Yildirim Holding AS. Hodnota této nenápadné turecké společnosti se za poslední tři roky více než ztrojnásobila, což z rodiny, která za ní stojí, udělalo mnohonásobné miliardáře a podpořilo její stále vyšší ambice.Rodina vedená 61letým Robertem Yukselem Yildirimem zbohatla na těch nejméně okouzlujících průmyslových odvětvích, od obchodu s uhlím s Ruskem až po těžbu chromu v Kazachstánu a železného niklu v Kosovu. Nyní se chystají utratit 10 miliard dolarů, což je více než odhadovaná hodnota jejich současného podnikání, aby se prosadili na solárních farmách, v amerických závodech na výrobu hnojiv a v dalších oblastech. Prostředky na tento odvážný plán pocházejí z nečekaného nečekaného zisku, který přinesl životní obchod: sázka v roce 2010 na kontejnerovou linku, která se potýká s problémy a která se vrátila o více než 800 %.Yildirimové se díky tomu dostali k penězům, ale také ke konfliktům. Žaloba poškozeného příbuzného o skutečnou hodnotu společnosti odhalila tlak a důsledky několika mimořádných a překvapivě výnosných let pro lodní dopravu. Podle indexu miliardářů agentury Bloomberg činí celkové čisté jmění deseti nejbohatších magnátů v odvětví 155 miliard dolarů, což je nárůst oproti 60 miliardám na začátku roku 2020.Nenápadné rodinné dynastie námořní dopravy se nyní předhánějí v tom, jak tuto odměnu využít, aby upevnily svou pozici v odvětví, které se mění, a diverzifikovaly své koncentrované jmění – cesta k těmto razantním změnám se však každým dnem zužuje.Sazby za kontejnery, tedy částky, které si mohou majitelé lodí účtovat za přepravu zboží přes oceán, se za poslední rok snížily o 77 % poté, co během pandemie prudce vzrostly. Rychle vstupují v platnost celosvětová pravidla omezující produkci uhlíku na lodích, která vyžadují nákladnou modernizaci a snižují marže právě v době, kdy klesají sazby za náklad. Válka na Ukrajině a pokračující hrozby ze strany darebáckých zemí a zločineckých gangů jen zvyšují tlak.Pro Yildirimy je tedy důležité, aby podnikli agresivní kroky. Mezi dalšími miliardářskými dynastiemi, které činí takové kroky, je francouzská rodina Saade, která vede společnost CMA CGM – právě tento námořní gigant, který Yildirimům přinesl bohatství.Na pokraji katastrofyPřed 14 lety stála společnost CMA CGM na pokraji katastrofy. Francouzská skupina kontejnerových lodí, kterou tehdy vedl její zakladatel Jacques Saade, se stala obětí dlouhotrvajícího poklesu v notoricky cyklickém odvětví námořní dopravy a byla nucena znovu projednat dluhy a hledat nový kapitál.Na pomoc přišel Robert Yildirim, generální ředitel druhé generace rodinné průmyslové skupiny. Prostřednictvím jednotky rodinné společnosti převedl 500 milionů dolarů do společnosti CMA CGM, čímž získal ekvivalent 20% podílu. Tato pozice, o několik let později zvýšená na 24 %, má jen na základě loňských výsledků vyplatit 600 milionů dolarů na dividendách.Podle indexu bohatství agentury Bloomberg, která poprvé odhaduje čisté jmění rodiny, je nyní zdaleka největším aktivem Yildirim Holdingu a zvýšila hodnotu turecké společnosti na 6,7 miliardy dolarů. Vlastnictví je rozděleno rovným dílem mezi generálního ředitele a jeho bratra, předsedu představenstva Aliho Rizu Yildirima.Sázka CMA CGM je nyní základem Yildirimových globálních ambicí. Již nyní vlastní dva tucty přístavních terminálů, je druhým největším světovým výrobcem ferrochromu s vysokým obsahem uhlíku, jedním z největších těžařů chromové rudy a podniká v 56 zemích. Její investiční plán v hodnotě 10 miliard dolarů zahrnuje hlubší proniknutí do námořního obchodu a další expanzi do zahraničí, a to prostřednictvím závodů na výrobu čpavku a močoviny v USA a solárních elektráren v Albánii, Chorvatsku, Salvadoru, Kosovu a Turecku.Robert Yildirim hodlá také rozvíjet přístavní jednotku skupiny, která již nyní patří k největším provozovatelům kontejnerových terminálů na světě. „Chceme se stát jedním z největších provozovatelů přístavů pro přepravu ovoce v USA,“ řekl v březnovém rozhovoru. Statistiky amerického ministerstva zemědělství ukazují, že Spojené státy v loňském roce dovezly 14,1 milionu tun čerstvého a mraženého ovoce, což představuje náklad v hodnotě 19,3 miliardy dolarů.„Méně drastické“V uplynulých šesti letech také investoval 70 milionů dolarů do tureckého fotbalového klubu Samsunspor a vykoupil menšinové akcionáře. Tým má v letošním roce vyhrát druhou ligu, čímž by se kvalifikoval do příští sezony nejvyšší národní ligy.Rodiny, které diverzifikují, „mají tendenci udržet si vytvořené bohatství s menším rizikem drastických změn,“ řekl Ken Eyler, generální ředitel společnosti Aquilance, poradce pro jedno- a vícečlenné rodiny.Odvážné kroky, jako je ten Yildirimův, se snaží opakovat miliardáři v lodní dopravě po celém světě.Cílem některých je upevnit svou kontrolu nad logistickým cyklem. Tento týden se Rodolphe Saade, generální ředitel společnosti CMA CGM a syn Jacquese, dohodl na koupi dopravního a logistického podniku francouzského miliardáře Vincenta Bolloreho za 5,5 miliardy dolarů. Apontové, Saadeho italští konkurenti a majitelé námořního kolosu Mediterranean Shipping Co, loni za Bollorovu rozsáhlou síť přístavů v Africe zaplatili 5,3 miliardy dolarů.Tito magnáti se také vznesli do oblak: V září německý miliardář Klaus-Michael Kuehne zvýšil svůj podíl v letecké společnosti Deutsche Lufthansa AG, Saadovi koupili 9 % Air France-KLM a Aponteho MSC se krátce ucházel o převzetí nástupnické společnosti Alitalia.Raná létaJeště před pandemií, která odstartovala současný boom bohatství, měl Robert Yildirim vždy sklon k diverzifikaci.Yildirim, prostřední syn obchodníka se stavebním materiálem, získal magisterský titul v oboru strojírenství na Oregonské státní univerzitě. Jeho rodiče souhlasili s tím, aby studoval v USA a naučil se anglicky, pokud se po třech letech vrátí do Turecka, jak uvádí v rozhovoru pro časopis Oregon State Engineering Alumni Magazine z roku 2018. Nakonec však v USA zůstal déle, přijal křestní jméno „Robert“ a nastoupil do zaměstnání v divizi společnosti Mitsui Corp. v Kalifornii, která navrhuje jeřáby pro přístavy.Yildirim nastoupil do firmy svého otce o pět let později, na začátku 90. let, kdy měla pouhých 15 zaměstnanců, a rychle uzavřel dohodu o dovozu uhlí z Ruska.Ale už před dvaceti lety se mu poprvé podařilo využít příležitost v krizi.V roce 2004 Yildirim a jeho bratři převzali místní zkrachovalou firmu na těžbu chromu a výrobu hnojiv. Obě země se ocitly na dně v době katastrofální dluhové krize v Turecku v roce 2001, která způsobila prudký nárůst inflace, explozi rozpočtových deficitů a náhlý odliv zahraničních peněz, což si vyžádalo pomoc Mezinárodního měnového fondu. Oba podniky se nakonec podařilo oživit.„Vždycky jsem přijímal výzvy dělat obtížné věci, které měly potenciál přinést lepší výnos,“ řekl Yildirim v rozhovoru pro časopis.Téměř prodánoS CMA CGM se Yildirim seznámil právě prostřednictvím přístavů. Po světové finanční krizi v roce 2008 nabídl Yildirim CMAG záchranné lano poté, co se francouzskému rejdaři nepodařilo získat dva další potenciální investory, skupinu z Kataru a zesnulého belgického miliardáře Alberta Frereho. Jacques Saade po uzavření dohody, díky níž turecká společnost získala tři z deseti míst v představenstvu, připustil, že vzhledem k tomu, že se v obou případech jedná o rodinné podniky, existují synergie.„Yuksel si váží vztahů,“ řekl Scott Ashford, děkan oregonské státní technické školy, který Yildirima zná už deset let. Podle něj si turecký podnikatel dává načas na navazování kontaktů a má strategické myšlení. „Zdá se, že se vždy ptá sám sebe: ‚Jaká je moje konkurenční výhoda‘?“.Dvakrát byli Yildirimovi blízko prodeji svého podílu v CMA CGM – jednou v roce 2015 a podruhé v roce 2017, kdy zvažovali koupi amerického provozovatele terminálů Ports America Holdings Inc.Vydržet se vyplatilo. Od začátku roku 2020 vyplatila CMA CGM podle svých finančních výkazů dividendy v celkové výši více než 4,9 miliardy dolarů. Téměř čtvrtina z toho připadla manželům Yildirimovým.A teď si každý přijde pro svůj podíl.Rodinný sporBratr Roberta Yuksela a Aliho Rizy, Mehmet, rovnocenný partner společnosti Yildirim Holding, zemřel v roce 2017 na infarkt. Pozůstalí loni jeho podíl odkoupili a nabídli Mehmetovu synovi a dceři výměnou po 150 milionech dolarů. Podle jejich slov šlo o ekvivalent Mehmetova podílu v době jeho smrti.Cansu, jeho dcera, souhlasila. Jeho syn Huseyin Can však nechtěl a tvrdil, že 16,7% podíl, který zdědil, má hodnotu až 4,2 miliardy dolarů. V únoru zažaloval své strýce o tuto částku. Místní soud jeho žalobu v březnu zamítl, ale právní bitva možná ještě neskončila – podle jeho právníků se hodlá odvolat nebo podat novou žalobu poté, co soud vydá odůvodnění zamítnutí.S podobným problémem se Saadovi potýkali už před jednou generací, kdy Jacques téměř dvě desetiletí vedl ostré spory se svým bratrem a někdejším partnerem Johnnym.K takovým situacím dochází pravidelně u bohatých klanů, zejména u těch, které se dočkají náhlého výdělku, říká David Werdiger, spisovatel a poradce pro rodinné podniky.„Takovéto soudní spory,“ řekl Werdiger, „jsou často náhražkou zbytkové žárlivosti a zášti.“
Tagy: bohatstvímiliardářipenízeYildirim Holding AS

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      18:32

      USA riskují krizi podobnou brexitu v důsledku obchodního šoku: JPMorgan

      18:15

      Nové problémy s telekomunikacemi v letovém provozu v Newarku způsobily krátké zpomalení provozu, uvedla FAA

      18:00

      Izraelské akcie na konci obchodování oslabily; TA 35 poklesl

      17:55

      Deutsche Bank nastínila dvě možnosti vývoje úrokových sazeb ECB

      16:55

      OpenAI jedná s Microsoftem o novém financování a budoucím IPO, informuje FT

      16:47

      Na vyšetřování blackoutu ve Španělsku se podílí i čeští odborníci

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Akcie AppLovin mohou po zveřejnění silných výsledků vzrůst o více než 30 %

      9 května, 2025

      Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...

      Zdroj: Shutterstock

      Disney plánuje první zábavní park na Blízkém východě v Abú Dhabí

      8 května, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nvidia a další technologické tituly posilují díky očekávání silných výsledků

      6 května, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tato energetická společnost má našlápnuto k silným ziskům

      5 května, 2025
      zdroj: Getty Images

      Které společnosti si vybrala banka JPMorgan pro začátek května

      5 května, 2025

      Tip editora.

      AI

      Milion byl málo. AI e-book, který vydělal investorům přes 90 %

      9 května, 2025

      Na jaře 2024 jsme na Burzovním Světě publikovali e-book AI Portfolio – výběr deseti technologických akcií s vysokým potenciálem růstu....

      Nejčtenější zprávy.

      Uber získal odklad v souvislosti se spornými daňovými platbami ve Velké Británii

      10 května, 2025

      Index S&P 500 zakončil týden poklesem před obchodními jednáními mezi USA a Čínou

      9 května, 2025

      S&P 500 končí výše po divokých výkyvech v důsledku zpráv o Fedu a obchodu

      7 května, 2025

      ČNB letos čeká schodek veřejných financí 2,1 pct HDP, za rok vyšší kvůli obraně

      9 května, 2025

      S&P 500 klesá kvůli propadu Alphabetu a jestřábímu postoji Fedu

      7 května, 2025

      Palantir překonává očekávání, investory však znepokojuje vysoké ocenění

      10 května, 2025

      OpenAI jedná s Microsoftem o uvolnění nových finančních prostředků a budoucí IPO

      11 května, 2025

      S&P 500 uzavřel výše po rámcové obchodní dohodě USA a Velké Británie

      8 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.