London Tunnels Ltd plánuje získat 30 milionů liber prostřednictvím IPO na Euronext v Amsterdamu, místo původně plánované Londýnské burzy
Po uvedení na burzu očekává London Tunnels tržní kapitalizaci 130 milionů liber a zahájení obchodování 27. června
Toto rozhodnutí posiluje trend společností, které preferují kotaci na zahraničních burzách místo Londýnské burzy
Společnost London Tunnels plánuje získat 30 milionů liber (37,9 milionu USD) a vstoupit na burzu Euronext v Amsterdamu, čímž zasadila ránu londýnské burze cenných papírů poté, co předtím prohlásila, že na ni vstoupí.
Společnost, která plánuje přeměnit podzemní tunely Kingsway Exchange Tunnels z doby druhé světové války v centru Londýna na kulturní atrakci, v pondělí uvedla, že po vstupu na burzu, která má začít 27. června, očekává tržní kapitalizaci ve výši 130 milionů liber.
Již dříve společnost vyjádřila záměr vstoupit na LSE. Výběr burzy Euronext Amsterdam namísto LSE je pokračováním podobných rozhodnutí, která v poslední době učinilo několik společností, což vedlo k menšímu počtu kotací na britské burze.
Společnost plánuje vydat akcie po 200 pencích a později v pondělí zveřejnit prospekt pro vstup na burzu. Společnost předpokládá, že tržní kapitalizace se bude v důsledku uvedení na burzu blížit 130 milionům liber.
Tunely Kingsway Exchange byly postaveny na počátku 40. let 20. století. Tyto tunely se nacházejí pod stanicí metra Chancery Lane v centru Londýna a původně sloužily jako protiletecký kryt během bleskové války a poskytly útočiště přibližně 8 000 lidí.
Projekt přestavby tunelů na kulturní atrakci v současné době usiluje o získání stavebního povolení. Společnost uvedla, že již získala od společnosti City of London Corporation zelenou k realizaci tohoto projektu. Rozhodnutí londýnské městské části Camden o výstavbě se podle společnosti očekává v nejbližší době.
Zdroj: Getty Images
Po udělení souhlasu s plánováním společnost očekává, že komplexní rozvoj potrvá několik let, přičemž cílem je otevření ve velkém měřítku v roce 2027. Po otevření londýnských tunelů doufá, že atrakce přiláká každoročně přibližně tři miliony návštěvníků.
Správní rada odhaduje, že přeměna tunelů bude v následujících několika letech stát 20 až 30 milionů liber, přičemž na finalizaci výstavby v nepřehlédnutelné centrum bude zapotřebí 120 milionů liber. Společnost plánuje získat dodatečné finanční prostředky z úvěru a vlastního kapitálu.
Angus Murray, výkonný ředitel společnosti London Tunnels Ltd, prohlásil: “Věříme, že veřejná kotace akcií společnosti London Tunnels je dalším logickým krokem, který zlepší naši schopnost získat v příštích letech další kapitál na podporu růstové strategie společnosti a vytvoření dlouhodobé hodnoty.”
Posun v rozhodování společností o vstupu na burzu je pro LSE příčinou ztrát. V září irský dodavatel stavebních materiálů CRH, který byl dříve kótován na londýnském indexu FTSE 100, vyměnil svůj primární listing za newyorský. Dalším podnikem, který dal přednost jinému kótování před londýnským, je Flutter Entertainment, pod který spadají značky jako FanDuel, PokerStars a Paddy Power. Společnost Flutter zahájila obchodování v New Yorku 29. ledna a od 31. května z něj učinila svůj primární listing.
V únoru byl akcionáři schválen plán na stažení z londýnské burzy německé cestovní společnosti TUI AG. Britský výrobce čipů Arm Holdings si pro svůj návrat na burzu vybral New York místo Londýna. Naposledy akcionáři společnosti Indivior schválili změnu jejího primárního kótování na americkou burzu, přičemž sekundární kótování si ponechali ve Velké Británii.
Zdroj: Getty Images
Rozhodnutí společnosti London Tunnels Ltd upřednostnit Amsterdam před Londýnskou burzou cenných papírů (LSE) je signifikantním krokem, který pravděpodobně posílí rostoucí trend mezi firmami, jež hledají kotaci na zahraničních burzách. Tento krok naznačuje, že i zavedené britské společnosti mohou vnímat výhody a atraktivitu burz mimo Spojené království, především v rámci Evropské unie. Amsterdam se v posledních letech stal stále významnějším hráčem na evropském finančním trhu, což lze připsat jeho moderním regulacím, atraktivnímu prostředí pro investory a schopnosti rychle přizpůsobit se potřebám dynamických trhů. London Tunnels Ltd tak může nejen těžit z větší expozice a likvidity, kterou poskytují zahraniční burzy, ale také zřejmě sleduje strategii rozšíření svého dosahu na kontinentální Evropu. Tento trend může mít dalekosáhlé důsledky pro LSE a britský finanční sektor, který by se mohl ocitnout pod tlakem, aby zlepšil své podmínky a prostředí pro kotaci firem, aby si udržel svou konkurenceschopnost v globálním měřítku.
Společnost London Tunnels plánuje získat 30 milionů liber a vstoupit na burzu Euronext v Amsterdamu, čímž zasadila ránu londýnské burze cenných papírů poté, co předtím prohlásila, že na ni vstoupí. Společnost, která plánuje přeměnit podzemní tunely Kingsway Exchange Tunnels z doby druhé světové války v centru Londýna na kulturní atrakci, v pondělí uvedla, že po vstupu na burzu, která má začít 27. června, očekává tržní kapitalizaci ve výši 130 milionů liber. Již dříve společnost vyjádřila záměr vstoupit na LSE. Výběr burzy Euronext Amsterdam namísto LSE je pokračováním podobných rozhodnutí, která v poslední době učinilo několik společností, což vedlo k menšímu počtu kotací na britské burze. Společnost plánuje vydat akcie po 200 pencích a později v pondělí zveřejnit prospekt pro vstup na burzu. Společnost předpokládá, že tržní kapitalizace se bude v důsledku uvedení na burzu blížit 130 milionům liber. Tunely Kingsway Exchange byly postaveny na počátku 40. let 20. století. Tyto tunely se nacházejí pod stanicí metra Chancery Lane v centru Londýna a původně sloužily jako protiletecký kryt během bleskové války a poskytly útočiště přibližně 8 000 lidí. Projekt přestavby tunelů na kulturní atrakci v současné době usiluje o získání stavebního povolení. Společnost uvedla, že již získala od společnosti City of London Corporation zelenou k realizaci tohoto projektu. Rozhodnutí londýnské městské části Camden o výstavbě se podle společnosti očekává v nejbližší době. Po udělení souhlasu s plánováním společnost očekává, že komplexní rozvoj potrvá několik let, přičemž cílem je otevření ve velkém měřítku v roce 2027. Po otevření londýnských tunelů doufá, že atrakce přiláká každoročně přibližně tři miliony návštěvníků. Správní rada odhaduje, že přeměna tunelů bude v následujících několika letech stát 20 až 30 milionů liber, přičemž na finalizaci výstavby v nepřehlédnutelné centrum bude zapotřebí 120 milionů liber. Společnost plánuje získat dodatečné finanční prostředky z úvěru a vlastního kapitálu. Angus Murray, výkonný ředitel společnosti London Tunnels Ltd, prohlásil: “Věříme, že veřejná kotace akcií společnosti London Tunnels je dalším logickým krokem, který zlepší naši schopnost získat v příštích letech další kapitál na podporu růstové strategie společnosti a vytvoření dlouhodobé hodnoty.” Posun v rozhodování společností o vstupu na burzu je pro LSE příčinou ztrát. V září irský dodavatel stavebních materiálů CRH, který byl dříve kótován na londýnském indexu FTSE 100, vyměnil svůj primární listing za newyorský. Dalším podnikem, který dal přednost jinému kótování před londýnským, je Flutter Entertainment, pod který spadají značky jako FanDuel, PokerStars a Paddy Power. Společnost Flutter zahájila obchodování v New Yorku 29. ledna a od 31. května z něj učinila svůj primární listing. V únoru byl akcionáři schválen plán na stažení z londýnské burzy německé cestovní společnosti TUI AG. Britský výrobce čipů Arm Holdings si pro svůj návrat na burzu vybral New York místo Londýna. Naposledy akcionáři společnosti Indivior schválili změnu jejího primárního kótování na americkou burzu, přičemž sekundární kótování si ponechali ve Velké Británii. Rozhodnutí společnosti London Tunnels Ltd upřednostnit Amsterdam před Londýnskou burzou cenných papírů je signifikantním krokem, který pravděpodobně posílí rostoucí trend mezi firmami, jež hledají kotaci na zahraničních burzách. Tento krok naznačuje, že i zavedené britské společnosti mohou vnímat výhody a atraktivitu burz mimo Spojené království, především v rámci Evropské unie. Amsterdam se v posledních letech stal stále významnějším hráčem na evropském finančním trhu, což lze připsat jeho moderním regulacím, atraktivnímu prostředí pro investory a schopnosti rychle přizpůsobit se potřebám dynamických trhů. London Tunnels Ltd tak může nejen těžit z větší expozice a likvidity, kterou poskytují zahraniční burzy, ale také zřejmě sleduje strategii rozšíření svého dosahu na kontinentální Evropu. Tento trend může mít dalekosáhlé důsledky pro LSE a britský finanční sektor, který by se mohl ocitnout pod tlakem, aby zlepšil své podmínky a prostředí pro kotaci firem, aby si udržel svou konkurenceschopnost v globálním měřítku.