2 akcie, které je vhodné koupit, pokud se trh v roce 2022 zhroutí
Růstoví investoři zažili v posledních měsících značnou volatilitu trhu a makroekonomické prostředí naznačuje, že se situace může ještě zhoršit, než se zlepší.
Omikronová varianta koronaviru hrozí, že naruší globální dodavatelské řetězce, zatímco se očekává, že Federální rezervní systém letos třikrát zvýší úrokové sazby, aby omezil rozbujelou inflaci. Stejně tak výnosy dluhopisů se plíživě zvyšují, což mnohé investory svádí k přesunu majetku do bezpečných aktiv.
Dohromady se tyto protivětry promítají do turbulencí – a kdykoli se na trhu objeví turbulence, lidé se začnou obávat krachu trhu. Bohužel nikdo nezná budoucnost, takže nelze určit, kdy dojde k dalšímu velkému poklesu. Znám však minulost a každý minulý krach trhu byl příležitostí k nákupu.
Z tohoto důvodu si ve svém portfoliu ponechávám malou hotovostní pozici. Díky tomu mám kapitál, který mohu použít, kdykoli přijde další pokles. A právě teď jsou na vrcholu mého seznamu sledovaných společností společnosti Amazon (NASDAQ:AMZN) a Salesforce.com (NYSE:CRM). Tady je důvod.
Amazon
Značka Amazon se stala synonymem pro elektronický obchod, a to z dobrého důvodu. Jeho online tržiště navštíví měsíčně zhruba 5,2 miliardy lidí, což je třikrát více než u dalšího nejbližšího konkurenta. A pokud jde o tržby z elektronického obchodování v USA, očekává se, že Amazon v roce 2021 získá 41% podíl na trhu, zatímco druhý Walmart bude mít podle společnosti eMarketer 6,6 %.
Ještě působivější je, že si Amazon vytvořil silnou konkurenční pozici ve dvou dalších rychle rostoucích odvětvích. Amazon Web Services je nejoblíbenějším poskytovatelem cloudových služeb na světě, ve třetím čtvrtletí získal 32% podíl na trhu, zatímco druhý Microsoft drží 21 %. Stejně tak je Amazon na třetím místě na americkém trhu digitální reklamy a očekává se, že letos společnost získá 11,6% podíl na trhu. Podle prognózy společnosti eMarketer by však do roku 2023 měl tento podíl činit 14,6 %.
Zjednodušeně řečeno, Amazon dosáhl úspěchu, o který usilují všechny společnosti, ale jen málokterá z nich ho kdy dosáhne. A to se promítlo do silného růstu nejvyššího obratu.
V roce 1997 napsal zakladatel Jeff Bezos svůj první dopis akcionářům, ve kterém zdůraznil záměr společnosti „být posedlý zákazníky“. O více než dvě desetiletí později Amazon stále používá stejný návod. Investoval miliardy dolarů do vybudování rozsáhlé sítě pro plnění a logistiku, která společnosti pomáhá kontrolovat náklady, zjednodušit přepravu pro prodejce a poskytnout skvělý zážitek kupujícím.
Jako výhradu během nedávného hovoru k výsledkům generální ředitel Andy Jassy uvedl, že od začátku pandemie se velikost sítě pro plnění zboží společnosti Amazon téměř zdvojnásobila a tyto investice se výrazně podepsaly na výsledcích hospodaření. Ve skutečnosti společnost Amazon za posledních 12 měsíců vygenerovala záporný volný peněžní tok ve výši 2,3 miliardy dolarů. A vedení společnosti uvedlo, že v nejbližší době by se výdaje mohly zvýšit, protože společnost pokračuje v rozvoji svých přepravních služeb.
Tato krátkodobá bolest by však měla být dlouhodobým protivětrem, který dále posílí hodnotu Amazonu pro kupující a prodejce. Navíc cloud computing a digitální reklama jsou činnosti s vysokou marží, zejména ve srovnání s maloobchodem. S dalším růstem Amazonu v těchto odvětvích by společnost měla být stále ziskovější.
Salesforce
Společnost Salesforce se specializuje na služby řízení vztahů se zákazníky (CRM). Její portfolio zahrnuje sadu softwarových nástrojů pro prodej, zákaznický servis, marketing a obchod, které pomáhají organizacím poskytovat špičkovou zákaznickou zkušenost napříč všemi odděleními. Součástí platformy jsou také nástroje pro umělou inteligenci, automatizaci a analytiku, které zvyšují produktivitu zaměstnanců. Jako celek pomáhá Salesforce svým klientům budovat a udržovat dlouhodobé vztahy s vlastními zákazníky.
Od svého založení v roce 1999 společnost Salesforce proměnila své postavení prvního hráče v podstatnou konkurenční výhodu. V současné době je společnost na prvním místě s 23,9% podílem na trhu v odvětví CRM a výzkumná společnost Gartner uznala Salesforce jako lídra v oblasti automatizace prodejních sil a vícekanálového marketingu. Není divu, že tato ocenění přišla spolu se silnou poptávkou a působivými finančními výsledky.
V současné době Salesforce obsluhuje více než 150 000 zákazníků a společnost v posledních třech letech rychle zvýšila svůj nejvyšší zisk.
Ve stejném období rostl volný peněžní tok ještě rychleji, a to o 115 % – neboli o 29 % na roční bázi – což naznačuje, že společnost je postupem času stále ziskovější. To je pro akcionáře dobrou vizitkou.
Při pohledu do budoucna Salesforce očekává, že do roku 2025 dosáhne tržní příležitost 248 miliard dolarů, což ponechává dostatek prostoru pro růst. Za tímto účelem společnost Salesforce zcela dominuje odvětví CRM, což by mělo v nadcházejících letech zvýšit poptávku, protože stále více organizací realizuje iniciativy digitální transformace. Proto se tato akcie jeví jako chytrá dlouhodobá investice, zejména pokud její cenu sníží propad trhu.
Omikronová varianta koronaviru hrozí, že naruší globální dodavatelské řetězce, zatímco se očekává, že Federální rezervní systém letos třikrát zvýší úrokové sazby, aby omezil rozbujelou inflaci. Stejně tak výnosy dluhopisů se plíživě zvyšují, což mnohé investory svádí k přesunu majetku do bezpečných aktiv.Dohromady se tyto protivětry promítají do turbulencí – a kdykoli se na trhu objeví turbulence, lidé se začnou obávat krachu trhu. Bohužel nikdo nezná budoucnost, takže nelze určit, kdy dojde k dalšímu velkému poklesu. Znám však minulost a každý minulý krach trhu byl příležitostí k nákupu.Z tohoto důvodu si ve svém portfoliu ponechávám malou hotovostní pozici. Díky tomu mám kapitál, který mohu použít, kdykoli přijde další pokles. A právě teď jsou na vrcholu mého seznamu sledovaných společností společnosti Amazon a Salesforce.com . Tady je důvod.AmazonZnačka Amazon se stala synonymem pro elektronický obchod, a to z dobrého důvodu. Jeho online tržiště navštíví měsíčně zhruba 5,2 miliardy lidí, což je třikrát více než u dalšího nejbližšího konkurenta. A pokud jde o tržby z elektronického obchodování v USA, očekává se, že Amazon v roce 2021 získá 41% podíl na trhu, zatímco druhý Walmart bude mít podle společnosti eMarketer 6,6 %.Ještě působivější je, že si Amazon vytvořil silnou konkurenční pozici ve dvou dalších rychle rostoucích odvětvích. Amazon Web Services je nejoblíbenějším poskytovatelem cloudových služeb na světě, ve třetím čtvrtletí získal 32% podíl na trhu, zatímco druhý Microsoft drží 21 %. Stejně tak je Amazon na třetím místě na americkém trhu digitální reklamy a očekává se, že letos společnost získá 11,6% podíl na trhu. Podle prognózy společnosti eMarketer by však do roku 2023 měl tento podíl činit 14,6 %.Zjednodušeně řečeno, Amazon dosáhl úspěchu, o který usilují všechny společnosti, ale jen málokterá z nich ho kdy dosáhne. A to se promítlo do silného růstu nejvyššího obratu.V roce 1997 napsal zakladatel Jeff Bezos svůj první dopis akcionářům, ve kterém zdůraznil záměr společnosti „být posedlý zákazníky“. O více než dvě desetiletí později Amazon stále používá stejný návod. Investoval miliardy dolarů do vybudování rozsáhlé sítě pro plnění a logistiku, která společnosti pomáhá kontrolovat náklady, zjednodušit přepravu pro prodejce a poskytnout skvělý zážitek kupujícím.Chcete využít této příležitosti?Jako výhradu během nedávného hovoru k výsledkům generální ředitel Andy Jassy uvedl, že od začátku pandemie se velikost sítě pro plnění zboží společnosti Amazon téměř zdvojnásobila a tyto investice se výrazně podepsaly na výsledcích hospodaření. Ve skutečnosti společnost Amazon za posledních 12 měsíců vygenerovala záporný volný peněžní tok ve výši 2,3 miliardy dolarů. A vedení společnosti uvedlo, že v nejbližší době by se výdaje mohly zvýšit, protože společnost pokračuje v rozvoji svých přepravních služeb.Tato krátkodobá bolest by však měla být dlouhodobým protivětrem, který dále posílí hodnotu Amazonu pro kupující a prodejce. Navíc cloud computing a digitální reklama jsou činnosti s vysokou marží, zejména ve srovnání s maloobchodem. S dalším růstem Amazonu v těchto odvětvích by společnost měla být stále ziskovější.SalesforceSpolečnost Salesforce se specializuje na služby řízení vztahů se zákazníky . Její portfolio zahrnuje sadu softwarových nástrojů pro prodej, zákaznický servis, marketing a obchod, které pomáhají organizacím poskytovat špičkovou zákaznickou zkušenost napříč všemi odděleními. Součástí platformy jsou také nástroje pro umělou inteligenci, automatizaci a analytiku, které zvyšují produktivitu zaměstnanců. Jako celek pomáhá Salesforce svým klientům budovat a udržovat dlouhodobé vztahy s vlastními zákazníky.Od svého založení v roce 1999 společnost Salesforce proměnila své postavení prvního hráče v podstatnou konkurenční výhodu. V současné době je společnost na prvním místě s 23,9% podílem na trhu v odvětví CRM a výzkumná společnost Gartner uznala Salesforce jako lídra v oblasti automatizace prodejních sil a vícekanálového marketingu. Není divu, že tato ocenění přišla spolu se silnou poptávkou a působivými finančními výsledky.V současné době Salesforce obsluhuje více než 150 000 zákazníků a společnost v posledních třech letech rychle zvýšila svůj nejvyšší zisk.Ve stejném období rostl volný peněžní tok ještě rychleji, a to o 115 % – neboli o 29 % na roční bázi – což naznačuje, že společnost je postupem času stále ziskovější. To je pro akcionáře dobrou vizitkou.Při pohledu do budoucna Salesforce očekává, že do roku 2025 dosáhne tržní příležitost 248 miliard dolarů, což ponechává dostatek prostoru pro růst. Za tímto účelem společnost Salesforce zcela dominuje odvětví CRM, což by mělo v nadcházejících letech zvýšit poptávku, protože stále více organizací realizuje iniciativy digitální transformace. Proto se tato akcie jeví jako chytrá dlouhodobá investice, zejména pokud její cenu sníží propad trhu.