září 2021 lepších výsledků, než se očekávalo. Investoři na toto oznámení reagovali pozitivně a poslali akcie společnosti Roblox na nové maximum 141,60 USD. Od té doby akcie klesly zpět pod 100 USD, protože dřívější optimismus vyprchal.
Přesto existují dobré důvody pro to, abychom zůstali optimističtí ohledně dlouhodobých vyhlídek společnosti. Zde jsou dva z nich.
Roblox bude i nadále přitahovat nové uživatele
Roblox byl založen v roce 2004 a má více než 47,3 milionu denně aktivních uživatelů (DAU), což z něj činí jednu z nejoblíbenějších herních platforem mezi mladou generací. Ačkoli její růst byl slušný již před COVID-19, pandemie její růst ještě urychlila, protože v roce 2020 se počet DAU téměř zdvojnásobil.
Roblox si v loňském roce vedl dobře, ale existují obavy, že bude čelit problémům, jak si udržet růst počtu uživatelů po pandemii. Uživatelé, kteří se vracejí do školy a do práce, budou pravděpodobně trávit méně času hraním hry Roblox. Pro představu, v prvních třech čtvrtletích roku 2021 přibylo hře Roblox asi 10 milionů uživatelů, což je mnohem méně než 17 milionů uživatelů ve stejném období loňského roku.
Přesto má Roblox dobré předpoklady k tomu, aby v budoucnu pokračoval v růstu uživatelské základny – i když pomalejším tempem. Pro začátek je třeba říci, že vývojáři na platformě Roblox neustále vyvíjejí nový a postupem času kvalitnější obsah. Kvalitní obsah pomůže udržet staré uživatele a přilákat na platformu Roblox nové uživatele. Rostoucí uživatelská základna zase generuje větší příjmy pro vývojáře – což je dále motivuje ke zlepšování nabídky obsahu. Výsledkem je virtuální koloběh stále rostoucího obsahu a uživatelské základny.
Díky stále se rozšiřujícímu obsahu může Roblox nyní cílit na širší skupiny uživatelů. Technologická společnost zejména agresivně investuje do rozšíření svého dosahu mezi staršími uživateli a na mezinárodní trhy. Roblox například využívá umělou inteligenci, která vývojářům pomáhá automaticky překládat hry do místních jazyků a zavádět zásady podle místních předpisů.
Zatím existují náznaky, že se její úsilí vyplácí. V prvním čtvrtletí roku 2019 bylo 41 % uživatelů Robloxu starších 13 let a 35 % pocházelo z regionů mimo USA, Kanadu a Evropu. Ve třetím čtvrtletí roku 2021 byly srovnatelné údaje 50 %, respektive 49 %. Pokud si Roblox udrží tuto dynamiku, je velká šance, že by nakonec mohl dosáhnout svého dlouhodobého cíle 1 miliardy uživatelů.
Roblox nad rámec her
Historicky investoři obecně považovali Roblox za online herní platformu. To je sice pravda, ale platforma Roblox toho nabízí mnohem více: Je to sociální platforma, na které se uživatelé mohou stýkat se svými přáteli, vzdělávací platforma, na které se lidé mohou učit o různých tématech, hudební platforma, na které mohou umělci představovat svou novou hudbu a komunikovat se svými fanoušky v reálném čase, brandingová platforma, na které mohou značky budovat přímý vztah se zákazníky, a další. Stručně řečeno, pro platformu Roblox již existuje mnoho případů využití a lze očekávat, že se časem budou dále rozšiřovat.
S tím, jak budou případy použití platformy Roblox narůstat, bude mít Roblox vynikající pozici pro zlepšení své monetizace. V současné době herní společnost generuje většinu svých příjmů z podílu na útratách uživatelů na své platformě. Pokud například zákazník utratí 100 Robuxů (virtuální měna používaná na platformě Roblox) za virtuální předmět, Roblox si ponechá 30 Robuxů, zatímco zbytek připadne vývojářům. Kromě toho také generuje provizi z konverze Robuxů zpět na fiat měnu.
V budoucnu má Roblox dobrou šanci přidat nové zdroje příjmů, jako je předplatné, reklama a elektronické obchodování. Společnost již nabízí měsíční členskou službu a spolupracuje se značkami – například Nike a Gucci – na reklamních příležitostech.
A protože se platforma Roblox časem stane všudypřítomnější díky rozšíření odvětví metaversa, bude mít spoustu nových příležitostí, jak vydělat peníze. Investoři potřebují jen trochu trpělivosti.
září 2021 lepších výsledků, než se očekávalo. Investoři na toto oznámení reagovali pozitivně a poslali akcie společnosti Roblox na nové maximum 141,60 USD. Od té doby akcie klesly zpět pod 100 USD, protože dřívější optimismus vyprchal.Přesto existují dobré důvody pro to, abychom zůstali optimističtí ohledně dlouhodobých vyhlídek společnosti. Zde jsou dva z nich.Roblox bude i nadále přitahovat nové uživateleRoblox byl založen v roce 2004 a má více než 47,3 milionu denně aktivních uživatelů , což z něj činí jednu z nejoblíbenějších herních platforem mezi mladou generací. Ačkoli její růst byl slušný již před COVID-19, pandemie její růst ještě urychlila, protože v roce 2020 se počet DAU téměř zdvojnásobil.Roblox si v loňském roce vedl dobře, ale existují obavy, že bude čelit problémům, jak si udržet růst počtu uživatelů po pandemii. Uživatelé, kteří se vracejí do školy a do práce, budou pravděpodobně trávit méně času hraním hry Roblox. Pro představu, v prvních třech čtvrtletích roku 2021 přibylo hře Roblox asi 10 milionů uživatelů, což je mnohem méně než 17 milionů uživatelů ve stejném období loňského roku.Přesto má Roblox dobré předpoklady k tomu, aby v budoucnu pokračoval v růstu uživatelské základny – i když pomalejším tempem. Pro začátek je třeba říci, že vývojáři na platformě Roblox neustále vyvíjejí nový a postupem času kvalitnější obsah. Kvalitní obsah pomůže udržet staré uživatele a přilákat na platformu Roblox nové uživatele. Rostoucí uživatelská základna zase generuje větší příjmy pro vývojáře – což je dále motivuje ke zlepšování nabídky obsahu. Výsledkem je virtuální koloběh stále rostoucího obsahu a uživatelské základny.Díky stále se rozšiřujícímu obsahu může Roblox nyní cílit na širší skupiny uživatelů. Technologická společnost zejména agresivně investuje do rozšíření svého dosahu mezi staršími uživateli a na mezinárodní trhy. Roblox například využívá umělou inteligenci, která vývojářům pomáhá automaticky překládat hry do místních jazyků a zavádět zásady podle místních předpisů.Chcete využít této příležitosti?Zatím existují náznaky, že se její úsilí vyplácí. V prvním čtvrtletí roku 2019 bylo 41 % uživatelů Robloxu starších 13 let a 35 % pocházelo z regionů mimo USA, Kanadu a Evropu. Ve třetím čtvrtletí roku 2021 byly srovnatelné údaje 50 %, respektive 49 %. Pokud si Roblox udrží tuto dynamiku, je velká šance, že by nakonec mohl dosáhnout svého dlouhodobého cíle 1 miliardy uživatelů.Roblox nad rámec herHistoricky investoři obecně považovali Roblox za online herní platformu. To je sice pravda, ale platforma Roblox toho nabízí mnohem více: Je to sociální platforma, na které se uživatelé mohou stýkat se svými přáteli, vzdělávací platforma, na které se lidé mohou učit o různých tématech, hudební platforma, na které mohou umělci představovat svou novou hudbu a komunikovat se svými fanoušky v reálném čase, brandingová platforma, na které mohou značky budovat přímý vztah se zákazníky, a další. Stručně řečeno, pro platformu Roblox již existuje mnoho případů využití a lze očekávat, že se časem budou dále rozšiřovat.S tím, jak budou případy použití platformy Roblox narůstat, bude mít Roblox vynikající pozici pro zlepšení své monetizace. V současné době herní společnost generuje většinu svých příjmů z podílu na útratách uživatelů na své platformě. Pokud například zákazník utratí 100 Robuxů za virtuální předmět, Roblox si ponechá 30 Robuxů, zatímco zbytek připadne vývojářům. Kromě toho také generuje provizi z konverze Robuxů zpět na fiat měnu.V budoucnu má Roblox dobrou šanci přidat nové zdroje příjmů, jako je předplatné, reklama a elektronické obchodování. Společnost již nabízí měsíční členskou službu a spolupracuje se značkami – například Nike a Gucci – na reklamních příležitostech.A protože se platforma Roblox časem stane všudypřítomnější díky rozšíření odvětví metaversa, bude mít spoustu nových příležitostí, jak vydělat peníze. Investoři potřebují jen trochu trpělivosti.