A technologie mohou pomoci.
Pandemie koronaviru pro mnoho lidí představovala podnět k osobním a profesním změnám – některým vítaným, některým ne tak vítaným. Pokud jste například pracovník, který nemá přístup k počítači nebo spolehlivému připojení k internetu, pravděpodobně jste se potýkali s přechodem na vzdálenou práci.
Tato nerovnost má své důsledky. Průzkum Pew Research Center ukazuje, že většina vedoucích představitelů podniků a politiků, inovátorů, výzkumníků a vývojářů předpovídá budoucnost, která bude více závislá na technologiích. Digitální připojení bude nezbytné pro každodenní činnosti, což bude vytvářet překážky pro ty, kteří nemají přístup. Stejný průzkum navíc ukazuje, že budoucnost založená na technologiích může zhoršit ekonomickou rovnost, dále posílit moc velkých technologií a zhoršit souběžnou pandemii dezinformací.
I když je tato realita znepokojující, existuje naděje. Hlavní lekcí, kterou si firmy během pandemie odnesly, je, že podnikání závisí na spolupráci a základem spolupráce je empatie. Nemusíte být hluboce zasvěceni do designového myšlení, abyste to pochopili, ani nemusíte vyvíjet vlastní softwarové řešení, abyste mohli s uživateli spolupracovat empatickým způsobem. Stačí upravit své myšlení a začít se vžívat do situace druhých.
Technologie může pomoci otevřít některé cesty k větší rovnosti – a tím i empatii – na pracovišti. Zde je několik strategií, jak tento proces zahájit.
ODSTRANIT PŘEKÁŽKY V PŘÍSTUPU K TECHNOLOGIÍM

Empatie nakonec pomáhá budovat rovnější společnost, která může přeorientovat společnost na větší inkluzi; bez ní budou trpět jednotlivci i jejich komunity.
Budoucnost by měla být na dosah všem a jedním z dílků této skládačky je lepší přístup k technologiím. Lidé by měli mít možnost komunikovat s technologiemi způsobem, který jim nejlépe vyhovuje. V opačném případě se stávají překážkou v zaměstnání, postupu, produktivitě atd.
Valné shromáždění OSN sice přijalo rezoluci, která prohlašuje přístup k internetu za lidské právo, ale opomnělo se v ní zabývat úlohou vlády v tomto procesu. Způsob zpřístupnění technologií je nyní v rukou vedoucích představitelů podniků. Koneckonců, společnosti by měly být zodpovědné za zainteresované strany spojené s podnikáním: zákazníky, zaměstnance, komunity, planetu a společnost jako celek. Marc Benioff, zakladatel a generální ředitel společnosti Salesforce, to označuje jako „kapitalismus zainteresovaných stran“. Zaměřte své úsilí na víc než jen na zisk tím, že najdete způsoby, jak přispět k širšímu společenskému prospěchu.
VYUŽÍVEJTE ZDROJE KE SPOLUPRÁCI

Současné prostředí připravilo půdu pro širší škálu vzdálených procesů, které mohou posílit empatii na pracovišti. Téměř všechna odvětví rychle přijímají a využívají technologie umožňující digitální služby, jako je práce na dálku, telezdravotnictví, elektronické obchodování a další. I když bylo nutné období přizpůsobování, čas ukázal, jak tyto pokroky mohou podpořit inteligentní pracovní modely, které nabízejí větší autonomii, zlepšují pracovní výkon a zvyšují kvalitu života jednotlivců.
Vezměme si v úvahu vzestup edtech neboli technologiemi podpořeného vzdělávání. Konverzace se posunula od toho, zda by se technologie měly využívat, k tomu, jak. Pokrok v personalizovaných technikách znamená, že vzdělávací program se může přizpůsobit stylu učení jednotlivce, pochopení kontextových informací a lépe připravit studenta na samostatné učení.
Stejně tak podniky akceptovaly, že technologie zajišťují jejich hladký chod a optimalizují hodnotu. Klíčem je najít nástroje, které maximalizují jedinečný lidský výkon. Digitálním kontaktním bodům v současné době chybí nedefinovatelná energie skupinové ideje. V hybridním pracovním světě bude třeba tuto překážku překonat. Alternativou by byly rozdvojené skupiny zaměstnanců v kancelářích a vzdálených pracovníků, což není ani kolaborativní, ani produktivní.
PŘEJDĚTE OD ČASOVĚ OMEZENÉHO FORMÁTU K FORMÁTU ORIENTOVANÉMU NA VÝSLEDKY

Vedení s empatií může sloužit jako profesionální „pay it forward“. To, jak se empatie projeví, závisí na vaší organizaci, ale přechod na model ROWE je často dobrým výchozím bodem. ROWE neboli pracovní prostředí zaměřené na výsledky staví zaměstnance do pozice aktivních účastníků na pracovišti, posiluje jejich schopnosti a buduje nadšení pro jejich individuální přínos. Cílem je, aby pracovníci dosahovali větších úspěchů při práci z domova nebo z kanceláře.
Je třeba umožnit časovou flexibilitu, nastavit očekávání a poskytovat zpětnou vazbu. Udělejte následující kroky a uvědomte si, že ačkoli je jejich identifikace jednoduchá, mohou skrývat značnou organizační složitost:
- Vybudujte pevné kulturní porozumění pro očekávání týkající se pouze výsledků
- Definujte poslání vaší společnosti
- Stanovte měřitelné výsledky
- Umožněte zaměstnancům využívat vhodné technologie a zdroje
- Použijte rámec, který vám umožní experimentovat, zkoumat a vyvíjet se
- Byli bychom nedbalí, kdybychom nevyužili této příhodné doby k tomu, abychom se vynořili s obnoveným smyslem pro individuální rovnost, v níž jsou lidem (oproti velkým korporacím) přiznána stejná práva; k vykořenění nerovnosti a k rozšíření výhod, které jsou obvykle vyhrazeny bohatým
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
  
  
  
	    	



























