Ať už vlastníte firmu zde v Evropě, nebo se v ní teprve vypracováváte, nový rok je skvělou příležitostí k přehodnocení priorit, načerpání inspirace a vytvoření plánu do budoucna. To, kde bude vaše firma příští rok touto dobou, závisí na veškeré práci, kterou v následujících 12 měsících odvedete – tak ať to má smysl.
Zde je pět tipů a připomínek pro správný začátek letošního ledna.
1. Čtěte a učte se každý den
Je důležité zůstat v obraze a sledovat novinky. Pokud například vaše země zavede nová omezení Covid-19, mohou mít tato opatření dopad na vaši firmu a je nejlepší o nich vědět dříve, než se tak stane.
Vezměte si dopad omezení a obav z koronaviru na sváteční nákupy v minulém měsíci. Maloobchodníci se museli připravit na nedostatek osobních nákupů a zároveň posílit svou online nabídku. Klíčové je sledovat nejnovější statistiky, údaje a titulky v novinách.
Každý den sledujte renomovaná média, abyste zjistili, co potřebujete vědět o neustále se měnícím trhu.
2. Napište si své cíle a udržujte je v rozumné míře

Zapisování cílů a jejich uchovávání na místě, kde je máte na očích – ať už v aplikaci pro zapisování poznámek v telefonu, nebo vyvěšené na pracovním místě – vám pomůže najít inspiraci a udržet se na správné cestě. Pokud je vaším cílem zvýšit počet zákazníků o 50 % během příštích 12 měsíců, každodenní připomínání tohoto cíle vás může udržet soustředěné.
Nezapomeňte: Je důležité, aby vaše cíle byly přiměřené. Ano, postavte před sebe a svou firmu výzvu, ale nestanovujte si cíle, které jsou tak obtížně dosažitelné, že vás v průběhu práce odradí. Pokrok vyžaduje čas a dodržování tempa vás bude motivovat.
3. Určete si své poslání a účel
Když jste zakládali firmu nebo začínali svou kariéru, měli jste ambice, inspiraci a vášeň. Vyvinulo se od té doby vaše poslání nebo se změnilo? Zůstalo stejné? Ztratili jste ho ze zřetele?
Nový rok je skvělou příležitostí k přehodnocení toho, co chcete dělat, v širokém slova smyslu. Je možné, že jste ze svého předchozího poslání vyrostli nebo jste se od něj odchýlili, ale toto je ideální okamžik k tomu, abyste si našli čas a určili, co je to nyní.
Uspořádejte brainstorming s kolegy nebo zaměstnanci a zjistěte, co je podle vás všech smyslem vaší společnosti. Ať už je to služba veřejnosti, nebo vydělávání peněz, měli byste si ujasnit, co je vaší hlavní vášní.
4. Udělejte z budování kultury prioritu

Když už jsme u vašich kolegů nebo zaměstnanců, jak se jim daří? V roce 2022 pracujte na podpoře firemní kultury, která je otevřená, upřímná a produktivní. To se děje díky komunikaci a stanovování cílů podobného smýšlení.
Pokud jste v pozici náboráře, dbejte na to, abyste přijímali pouze lidi, kteří mohou pozitivně ovlivnit trajektorii a úspěch společnosti. Je čas zhodnotit, co ve vaší firmě funguje a co ne, a opakování minulých chyb je snadný způsob, jak ztratit čas a minout měřítka.
Pořádejte a účastněte se schůzek, v případě potřeby nadměrně komunikujte a pravidelně kontrolujte ostatní ve firmě, abyste se ujistili, že jsou všichni inspirováni, spokojeni a soustředěni, ale také produktivní a na stejné vlně. Úspěch je týmová práce.
5. Zůstaňte oddaní
Začátek ledna je vždy obdobím velkých slibů a optimismu, ale je třeba se tohoto pocitu držet po celý rok. Přijde-li květen, možná už nebudete mít stejnou produktivitu, jakou vám aktuálně vnukla novoroční předsevzetí – pokud se nepřinutíte zůstat motivovaní a oddaní.
Zatímco stanovování cílů a budování kultury jsou spíše týmové sporty, tento tip je určen právě vám. Udělejte cokoli, abyste zůstali soustředění a plní energie. Nezapomínejte na hodnotu volna, abyste si vyčistili hlavu, na koníčky mimo práci a na oslavy vítězství vaší společnosti, když se vám to podaří.
Zůstaňte pozitivně naladěni a udržujte si nadhled, abyste dokázali zvládnout každou výzvu, která se vám v průběhu roku postaví do cesty, a v roce 2023 si stanovili ještě větší cíle.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























