Jistě, lídr v oblasti předplatného streamovaného videa neroste tak rychle jako v počátečních fázích pandemie, nebo dokonce předtím, než COVID-19 kladl nové příplatky na domácí zábavu. Ale firma stále překonává své kolegy v oboru, i když ukazuje své nové silné stránky v oblasti ziskovosti.
S ohledem na tento celkový obraz se podívejme na pravděpodobnou vyhlídku, že se akcie v příštím roce vrátí na svou historicky nejvyšší tržní kapitalizaci 300 miliard dolarů.
Pomalejší trendy prodeje
Hlavním poznatkem z většiny událostí roku 2021 bylo, že Netflix expanduje pomaleji, ale zůstává růstovou akcií. Tržby se do konce září zvýšily o 20 %, ale v posledním čtvrtletí vzrostly jen o 16 %. Toto 16% tempo je pro investory potenciální starostí, protože Netflix si klade za cíl alespoň 20% roční růst. Společnost zatím nevydala oficiální prognózu pro rok 2022, ale většina profesionálů z Wall Street předpovídá, že ji čeká 15% nárůst.
To je pro zavedeného globálního giganta skvělá zpráva, ale investoři mohou najít rychlejší růst tržeb jinde. Společnost Roblox (NYSE:RBLX) by měla v roce 2022 zvyšovat tržby o více než 20 % poté, co v uplynulém roce zhruba ztrojnásobila své tržby. Společnost Roku (NASDAQ:ROKU) po 50% nárůstu v roce 2021 plánuje téměř o 40 % vyšší tržby.
Případ za 300 mld.
Akcie Netflixu však přinášejí některé výhody, které tito menší konkurenti postrádají. Začněme ziskovostí, kde provozní marže přesahuje 20 % tržeb směřujících do roku 2022. To je dvojnásobek současné úrovně Roku a Roblox na tomto základě ještě není ziskový.
Cash flow je dalším faktorem, který pravděpodobně posune akcie Netflixu zpět k historickým maximům. Spolupředseda představenstva Reed Hastings a jeho tým letos poprvé od doby, kdy Netflix zahájil přechod na streamované video, plánují kladnou tvorbu hotovosti. I z tohoto skromného začátku by společnost mohla udělat působivý pokrok.
Finanční ředitel Spencer Neumann odhaduje, že cash flow by se časem mohlo snadno přiblížit 15 % tržeb. Tyto zdroje umožní společnosti utrácet více, než by se mohlo podařit i konkurentům, jako je Disney (NYSE:DIS). Pravděpodobně budou také financovat agresivní výdaje na nákup akcií v roce 2022 a možná i velkou výplatu dividend v dalším období.
Rychlejší růst před námi
Existuje také velká šance, že Netflix má nejlepší dny růstu před sebou, a to i přes svou současnou obrovskou velikost. Mnoho globálních trhů společnosti není zdaleka tak vyspělých jako americký segment, přičemž místa jako Indie pravděpodobně zrychlí růst tržeb.
Na společnost připadá v USA jen asi 6 % času stráveného u televizních obrazovek a toto číslo by mohla snadno zvýšit, protože rozšiřuje portfolio obsahu ve specializovaných oblastech, jako jsou animované filmy, seriálové hity, jako je Hra na chobotnici, a videohry. „Myslíme si, že máme před sebou velmi dlouhou cestu,“ řekl Neumann investorům v září, „abychom oslovili … až 1 miliardu domácností s placenou televizí … po celém světě.“ Netflix má v současnosti něco přes 222 milionů předplatitelů.
Širší pohyby na trhu by však mohly v krátkodobém horizontu udržet Netflix pod jeho historickým maximem. Růstově orientovaní investoři by mohli dočasně odměnit novější společnosti v odvětví domácí zábavy, které mají větší šanci zvýšit tržby o 40 % a více během jednoho roku.
Ale co se týče růstu ve velkém měřítku v kombinaci s rostoucími zisky a peněžními výnosy, je Netflix třída sama pro sebe. Wall Street tuto skutečnost nakonec uzná a v příštích několika čtvrtletích zvedne hodnotu akcií zpět na 300 miliard dolarů a pravděpodobně i výše.
Jistě, lídr v oblasti předplatného streamovaného videa neroste tak rychle jako v počátečních fázích pandemie, nebo dokonce předtím, než COVID-19 kladl nové příplatky na domácí zábavu. Ale firma stále překonává své kolegy v oboru, i když ukazuje své nové silné stránky v oblasti ziskovosti.S ohledem na tento celkový obraz se podívejme na pravděpodobnou vyhlídku, že se akcie v příštím roce vrátí na svou historicky nejvyšší tržní kapitalizaci 300 miliard dolarů.Pomalejší trendy prodejeHlavním poznatkem z většiny událostí roku 2021 bylo, že Netflix expanduje pomaleji, ale zůstává růstovou akcií. Tržby se do konce září zvýšily o 20 %, ale v posledním čtvrtletí vzrostly jen o 16 %. Toto 16% tempo je pro investory potenciální starostí, protože Netflix si klade za cíl alespoň 20% roční růst. Společnost zatím nevydala oficiální prognózu pro rok 2022, ale většina profesionálů z Wall Street předpovídá, že ji čeká 15% nárůst.To je pro zavedeného globálního giganta skvělá zpráva, ale investoři mohou najít rychlejší růst tržeb jinde. Společnost Roblox by měla v roce 2022 zvyšovat tržby o více než 20 % poté, co v uplynulém roce zhruba ztrojnásobila své tržby. Společnost Roku po 50% nárůstu v roce 2021 plánuje téměř o 40 % vyšší tržby.Případ za 300 mld.Akcie Netflixu však přinášejí některé výhody, které tito menší konkurenti postrádají. Začněme ziskovostí, kde provozní marže přesahuje 20 % tržeb směřujících do roku 2022. To je dvojnásobek současné úrovně Roku a Roblox na tomto základě ještě není ziskový.Chcete využít této příležitosti?Cash flow je dalším faktorem, který pravděpodobně posune akcie Netflixu zpět k historickým maximům. Spolupředseda představenstva Reed Hastings a jeho tým letos poprvé od doby, kdy Netflix zahájil přechod na streamované video, plánují kladnou tvorbu hotovosti. I z tohoto skromného začátku by společnost mohla udělat působivý pokrok.Finanční ředitel Spencer Neumann odhaduje, že cash flow by se časem mohlo snadno přiblížit 15 % tržeb. Tyto zdroje umožní společnosti utrácet více, než by se mohlo podařit i konkurentům, jako je Disney . Pravděpodobně budou také financovat agresivní výdaje na nákup akcií v roce 2022 a možná i velkou výplatu dividend v dalším období.Rychlejší růst před námiExistuje také velká šance, že Netflix má nejlepší dny růstu před sebou, a to i přes svou současnou obrovskou velikost. Mnoho globálních trhů společnosti není zdaleka tak vyspělých jako americký segment, přičemž místa jako Indie pravděpodobně zrychlí růst tržeb.Na společnost připadá v USA jen asi 6 % času stráveného u televizních obrazovek a toto číslo by mohla snadno zvýšit, protože rozšiřuje portfolio obsahu ve specializovaných oblastech, jako jsou animované filmy, seriálové hity, jako je Hra na chobotnici, a videohry. „Myslíme si, že máme před sebou velmi dlouhou cestu,“ řekl Neumann investorům v září, „abychom oslovili … až 1 miliardu domácností s placenou televizí … po celém světě.“ Netflix má v současnosti něco přes 222 milionů předplatitelů.Širší pohyby na trhu by však mohly v krátkodobém horizontu udržet Netflix pod jeho historickým maximem. Růstově orientovaní investoři by mohli dočasně odměnit novější společnosti v odvětví domácí zábavy, které mají větší šanci zvýšit tržby o 40 % a více během jednoho roku.Ale co se týče růstu ve velkém měřítku v kombinaci s rostoucími zisky a peněžními výnosy, je Netflix třída sama pro sebe. Wall Street tuto skutečnost nakonec uzná a v příštích několika čtvrtletích zvedne hodnotu akcií zpět na 300 miliard dolarů a pravděpodobně i výše.