Investice 10 000 dolarů do IPO této kanadské společnosti poskytující služby elektronického obchodování by dnes měla hodnotu více než 820 000 dolarů.
Shopify byla také skvělou akcií, kterou bylo možné držet během pandemie. V roce 2020 vzrostla o 185 %, protože v průběhu krize si stále více obchodníků zřizovalo internetové obchody. V roce 2021 se cena akcií posunula o dalších 29 %, i když se skeptici rozčilovali nad jejím zpomalením po pandemii a nad jejím bublinkovým oceněním.
Investoři, kteří Shopify ještě nevlastní, si možná budou vyčítat, že o tyto zisky přišli. Pravděpodobně si také kladou otázku, zda už není pozdě investovat do tohoto disruptivního miláčka sektoru elektronického obchodování. Pojďme prozkoumat tempo růstu, plány do budoucna a ocenění společnosti Shopify, abychom se mohli rozhodnout.
Proč společnost Shopify roste?
Samoobslužné služby elektronického obchodování společnosti Shopify umožňují menším podnikům rychle zřizovat internetové obchody, zpracovávat platby, vyřizovat objednávky a spravovat své online marketingové kampaně. Tyto nástroje z ní dělají „one-stop shop“ pro budování nezávislého online podnikání bez nutnosti připojit se k přeplněnému trhu třetích stran, jako je Amazon (NASDAQ:AMZN).
Mnoho obchodníků, kteří se nechtěli řídit pravidly Amazonu, platit jeho poplatky nebo soutěžit s jinými prodejci třetích stran, se obrátilo na Shopify, aby si vytvořili online prezentaci. V době svého vstupu na burzu obsluhovala společnost Shopify pouze 162 261 podniků po celém světě. Dnes slouží více než 1,7 milionu podniků.
Proto příjmy společnosti Shopify v letech 2015 až 2020 rostly složenou roční mírou růstu (CAGR) o 70,2 %. Během těchto pěti let rostly příjmy společnosti Amazon tempem CAGR 29,3 %.
Dokáže si však společnost Shopify tuto dynamiku udržet?
Příjmy společnosti Shopify vzrostly v roce 2020 o 86 % a v prvních devíti měsících roku 2021 vzrostly meziročně o 66 %. Analytici očekávají, že za celý rok její tržby vzrostou o 56 % a v roce 2022 by mohly potenciálně vzrůst o 33 %.
Společnost Shopify dělí své podnikání na dva hlavní segmenty: předplatné (30 % příjmů v posledním čtvrtletí), které zahrnuje služby pro prodejní místa a plány Shopify Plus pro větší podniky, a řešení pro obchodníky (70 % příjmů), které zahrnuje služby zpracování plateb, plnění a financování.
Růst společnosti Shopify se zpomaluje, ale expanze jejího lepivějšího podnikání v oblasti předplatného by měla kompenzovat obtížné meziroční srovnání u jejího podnikání v oblasti obchodních řešení, které během pandemie zaznamenalo neobvykle silný růst hrubého objemu zboží (GMV).
V minulém čtvrtletí prezident společnosti Shopify Harley Finkelstein uvedl, že obchodníkům využívajícím Shopify trvalo 15 let, než vygenerovali 200 miliard dolarů ročního kumulativního GMV, ale za posledních 16 měsíců se toto číslo zdvojnásobilo na 400 miliard dolarů ročně. Společnost Shopify neočekává, že by toto zrychlení způsobené pandemií pokračovalo i v roce 2022.
Upravená hrubá marže společnosti Shopify se v roce 2020 snížila, protože během pandemie generovala vyšší mix svých příjmů z obchodu s řešeními pro obchodníky s nižší marží. V prvních devíti měsících roku 2021 však upravená hrubá marže opět vzrostla, protože se rozšířil její obchod s předplatným s vyšší marží a získal více obchodníků.
Mezitím robustní růst tržeb společnosti Shopify snadno kompenzoval dočasné výkyvy jejích hrubých marží. Její upravený čistý zisk se v roce 2020 vyšplhal více než čtrnáctkrát a v prvních devíti měsících roku 2021 se meziročně více než zdvojnásobil. Analytici očekávají, že její upravený zisk na akcii (EPS) za celý rok vzroste přibližně o 90 %, ale v příštím roce poklesne o 4 %, protože opět zvýší své investice.
A co ocenění společnosti Shopify?
Obchodní model společnosti Shopify je převratný a její tempo růstu je hvězdné. Její akcie se však také obchodují za téměř 280násobek forwardového zisku a 28násobek tržeb v příštím roce. Toto vysoké ocenění by mohlo omezit její krátkodobý až střednědobý růstový potenciál a zároveň ji vystavit výprodejům způsobeným inflací.
To znamená, že jsem se opakovaně nechal odradit obavami z ocenění společnosti Shopify od nákupu akcií a přišel jsem tak o několik masivních zisků. Proto si myslím, že nastal čas změnit způsob, jakým o společnosti Shopify přemýšlím.
Pokud bude společnost Shopify po zbytek desetiletí zvyšovat své tržby tempem 30 %, její roční tržby se i tak zvýší z 2,9 miliardy USD v roce 2020 na více než 40 miliard USD v roce 2030. I kdyby se její ocenění cestou ochladilo, společnost Shopify by stále mohla snadno generovat další multibaggerové zisky – takže pro dlouhodobé investory rozhodně není pozdě na to, aby akumulovali další akcie této horké akcie elektronického obchodu.
Investice 10 000 dolarů do IPO této kanadské společnosti poskytující služby elektronického obchodování by dnes měla hodnotu více než 820 000 dolarů.Shopify byla také skvělou akcií, kterou bylo možné držet během pandemie. V roce 2020 vzrostla o 185 %, protože v průběhu krize si stále více obchodníků zřizovalo internetové obchody. V roce 2021 se cena akcií posunula o dalších 29 %, i když se skeptici rozčilovali nad jejím zpomalením po pandemii a nad jejím bublinkovým oceněním.Investoři, kteří Shopify ještě nevlastní, si možná budou vyčítat, že o tyto zisky přišli. Pravděpodobně si také kladou otázku, zda už není pozdě investovat do tohoto disruptivního miláčka sektoru elektronického obchodování. Pojďme prozkoumat tempo růstu, plány do budoucna a ocenění společnosti Shopify, abychom se mohli rozhodnout.Proč společnost Shopify roste?Samoobslužné služby elektronického obchodování společnosti Shopify umožňují menším podnikům rychle zřizovat internetové obchody, zpracovávat platby, vyřizovat objednávky a spravovat své online marketingové kampaně. Tyto nástroje z ní dělají „one-stop shop“ pro budování nezávislého online podnikání bez nutnosti připojit se k přeplněnému trhu třetích stran, jako je Amazon .Mnoho obchodníků, kteří se nechtěli řídit pravidly Amazonu, platit jeho poplatky nebo soutěžit s jinými prodejci třetích stran, se obrátilo na Shopify, aby si vytvořili online prezentaci. V době svého vstupu na burzu obsluhovala společnost Shopify pouze 162 261 podniků po celém světě. Dnes slouží více než 1,7 milionu podniků.Proto příjmy společnosti Shopify v letech 2015 až 2020 rostly složenou roční mírou růstu o 70,2 %. Během těchto pěti let rostly příjmy společnosti Amazon tempem CAGR 29,3 %.Chcete využít této příležitosti?Dokáže si však společnost Shopify tuto dynamiku udržet?Příjmy společnosti Shopify vzrostly v roce 2020 o 86 % a v prvních devíti měsících roku 2021 vzrostly meziročně o 66 %. Analytici očekávají, že za celý rok její tržby vzrostou o 56 % a v roce 2022 by mohly potenciálně vzrůst o 33 %.Společnost Shopify dělí své podnikání na dva hlavní segmenty: předplatné , které zahrnuje služby pro prodejní místa a plány Shopify Plus pro větší podniky, a řešení pro obchodníky , které zahrnuje služby zpracování plateb, plnění a financování.Růst společnosti Shopify se zpomaluje, ale expanze jejího lepivějšího podnikání v oblasti předplatného by měla kompenzovat obtížné meziroční srovnání u jejího podnikání v oblasti obchodních řešení, které během pandemie zaznamenalo neobvykle silný růst hrubého objemu zboží .V minulém čtvrtletí prezident společnosti Shopify Harley Finkelstein uvedl, že obchodníkům využívajícím Shopify trvalo 15 let, než vygenerovali 200 miliard dolarů ročního kumulativního GMV, ale za posledních 16 měsíců se toto číslo zdvojnásobilo na 400 miliard dolarů ročně. Společnost Shopify neočekává, že by toto zrychlení způsobené pandemií pokračovalo i v roce 2022.Upravená hrubá marže společnosti Shopify se v roce 2020 snížila, protože během pandemie generovala vyšší mix svých příjmů z obchodu s řešeními pro obchodníky s nižší marží. V prvních devíti měsících roku 2021 však upravená hrubá marže opět vzrostla, protože se rozšířil její obchod s předplatným s vyšší marží a získal více obchodníků.Mezitím robustní růst tržeb společnosti Shopify snadno kompenzoval dočasné výkyvy jejích hrubých marží. Její upravený čistý zisk se v roce 2020 vyšplhal více než čtrnáctkrát a v prvních devíti měsících roku 2021 se meziročně více než zdvojnásobil. Analytici očekávají, že její upravený zisk na akcii za celý rok vzroste přibližně o 90 %, ale v příštím roce poklesne o 4 %, protože opět zvýší své investice.A co ocenění společnosti Shopify?Obchodní model společnosti Shopify je převratný a její tempo růstu je hvězdné. Její akcie se však také obchodují za téměř 280násobek forwardového zisku a 28násobek tržeb v příštím roce. Toto vysoké ocenění by mohlo omezit její krátkodobý až střednědobý růstový potenciál a zároveň ji vystavit výprodejům způsobeným inflací.To znamená, že jsem se opakovaně nechal odradit obavami z ocenění společnosti Shopify od nákupu akcií a přišel jsem tak o několik masivních zisků. Proto si myslím, že nastal čas změnit způsob, jakým o společnosti Shopify přemýšlím.Pokud bude společnost Shopify po zbytek desetiletí zvyšovat své tržby tempem 30 %, její roční tržby se i tak zvýší z 2,9 miliardy USD v roce 2020 na více než 40 miliard USD v roce 2030. I kdyby se její ocenění cestou ochladilo, společnost Shopify by stále mohla snadno generovat další multibaggerové zisky – takže pro dlouhodobé investory rozhodně není pozdě na to, aby akumulovali další akcie této horké akcie elektronického obchodu.