Od 14. února bude gigant rychlého občerstvení zavádět tento hamburger na zhruba 600 místech v oblasti Sanfranciského zálivu a Dallasu-Fort Worth, aby se dozvěděl více o poptávce zákazníků po této potenciální položce menu. Testování začalo v listopadu s pouhými osmi restauracemi, aby řetězec mohl pochopit dopad na svůj provoz.
Toto oznámení je posledním krokem v opatrném přístupu společnosti McDonald k trendu rostlinného masa. Společnost si dala na čas, aby se dozvěděla více o životnosti náhražek masa a poptávce spotřebitelů, i když ostatní řetězce rychlého občerstvení spěchaly, aby tuto módní položku zařadily do svých jídelních lístků. Například konkurenční Burger King, který patří společnosti Restaurant Brands International, zařadil Impossible Whopper do svého jídelníčku před více než dvěma lety.

McPlant burger používá placičku vyrobenou z hrachu, rýže a brambor, která napodobuje chuť a strukturu hovězího masa. Přílohy zahrnují majonézu a americký sýr. Zákazníci na dvou testovacích trzích si budou moci tento burger koupit po omezenou dobu, dokud budou zásoby.
Pro společnost Beyond Meat je testování v širším měřítku obrovskou příležitostí, jak zapůsobit na zákazníky svými náhražkami masa, ačkoli představuje jen malý zlomek ze 14 000 amerických restaurací McDonald’s. Analytici z Wall Street se k akciím staví odmítavě a tvrdí, že společnost se potýká s konkurencí a klesajícími tržbami z prodeje potravin v USA.
V rámci příprav na větší rozšíření nabídky McDonald’s a dalších rychlých občerstvení v letošním roce společnost Beyond v prosinci přijala na pozici provozního ředitele veterána společnosti Tyson Foods Douga Ramseyho. Ve svém týmu u výrobce masa Ramsey dohlížel na dodavatelské vztahy společnosti s McDonald’s.

Společnosti McDonald’s a Beyond oznámily tříleté partnerství v únoru. Řetězec již začal prodávat hamburgery McPlant na některých mezinárodních trzích, včetně Švédska, Dánska, Rakouska, Nizozemska a Spojeného království. Před oficiálním oznámením řady McPlant testoval McDonald’s v září 2019 v několika desítkách kanadských restaurací bezmasý burger, který využíval placičky Beyond. V dubnu následujícího roku řetězec pilotní projekt ukončil a od té doby uvedl, že nemá v plánu burger z P.L.T. vrátit.
Akcie společnosti Beyond v předobchodní fázi vzrostly o 2 %. Za posledních 12 měsíců se akcie propadly o 54 %, což snížilo jejich tržní hodnotu na 4,08 miliardy USD.
Akcie McDonald’s v předobchodní fázi vzrostly o necelé 1 %. Akcie hamburgerového řetězce za stejnou dobu vzrostly o 19 %, což mu zajistilo tržní hodnotu 197 miliard USD.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























