Je to proto, že kvalifikovaní migranti obsazují stále větší část pracovních míst, na která firmy těžko hledají pracovníky – zejména řidiče kamionů – uvedl ve své zprávě kolínský Institut pro ekonomický výzkum.
Ve Spojeném království mezitím brexit zhoršil akutní narušení nabídky tím, že přerušil přístup k pracovníkům z Evropské unie.

„Prázdné regály supermarketů a žádné matrace v Ikea: to, co je ve Velké Británii už dlouho každodenním životem, se v Německu teprve projeví,“ uvedli ekonomové pod vedením Helen Hickmannové. „Bez migrantů by byl nedostatek pracovních sil mnohem dramatičtější.“
Výpočty analytiků ukázaly, že podíl pracujících migrantů, kteří působí v oborech, jež se potýkají s nedostatkem pracovních sil, vyskočil z 19 % v roce 2013 na 49 % v roce 2019. Podíl zaměstnaných Němců na těchto pracovních místech se v tomto období zvýšil méně, a to z 52 % na 25 %. Částečně je tento nárůst způsoben skutečností, že více rolí nyní čelí nedostatku, uvedl institut.
Nejčastějším kvalifikovaným zaměstnáním migrantů v roce 2020 bylo povolání za volantem nákladního automobilu, kde jako řidiči pracovalo více než 130 000 osob – čtvrtina z celkového počtu.




























