Ačkoli nikdo nemá příslovečnou křišťálovou kouli, aby dokázal dokonale předpovědět budoucnost, zde je pět mých největších předpovědí pro rok 2022.
Společnost Walt Disney
Dům myší se v roce 2021 potýkal s problémy, když se nadále vzpamatovával z poruch způsobených pandemií. Naštěstí společnost Disney (NYSE:DIS) uzavřela svůj fiskální rok 2021 na solidní úrovni. Meziroční zlepšení se týkalo zejména jejího segmentu zahrnujícího zábavní parky, jehož tržby se ve čtvrtém čtvrtletí končícím 3. října téměř zdvojnásobily na 5,45 miliardy dolarů z 2,7 miliardy dolarů v předchozím období. Navíc rozkvět v posledním čtvrtletí pomohl celoročním tržbám tohoto segmentu klesnout pouze o 3 %, a to navzdory pandemickým omezením.
S otevřenými zábavními parky a silným a rostoucím segmentem streamingu by rok 2022 mohl být rokem, kdy se podnikání společnosti Disney vrátí k plné síle. Od posledního oznámení zisku 10. listopadu klesly akcie společnosti zhruba o 10 %. Domnívám se, že trh přehnaně reagoval na pomalejší než očekávaný růst počtu předplatitelů služby Disney+. Vedení společnosti zopakovalo své přesvědčení, že tento segment dosáhne do roku 2024 více než 230 milionů předplatitelů, ale že cesta bude trnitá. To by více než zdvojnásobilo současný počet předplatitelů, který k 2. říjnu činil 118 milionů. Pro investory je to příležitost k nákupu akcií, když je trh pesimistický po nepříliš hvězdném čtvrtletí.
Očekávám, že akcie se zlepší spolu s obchodními výsledky a skončí výše, než začínaly v roce 2022.
Meta Platforms
Společnost dříve známá jako Facebook změnila svůj název na Meta Platforms (NASDAQ:FB), aby lépe odrážela svůj posun k tomu, že se stává přední metaverzí. Meta odhalila 10 miliard dolarů v základních výdajích na svou iniciativu metaverse s tím, že v příštích letech plánuje výdaje zvýšit. To vzbuzuje u investorů nadšení z akcií společnosti Meta, protože hlavní podnikání v oblasti sociálních médií zaznamenávalo zpomalující se růst tržeb. Investory to povzbuzuje také kvůli obrovskému neznámému potenciálu, který by odvětví metaverse mohlo mít.
Ani hlavní činnost společnosti Meta není nijak špatná. Za devět měsíců končících 30. září se tržby zvýšily o 46 %. Společnost se může pochlubit více než 3,5 miliardy aktivních uživatelů měsíčně v celé rodině svých aplikací. Jakmile se problémy dodavatelského řetězce zmírní směrem k druhé polovině roku 2022, inzerenti by mohli zvýšit výdaje na rodinu aplikací společnosti Meta. Kombinace zlepšujícího se hlavního podnikání a pokroku směrem k získání vedoucí pozice v oblasti metaverse pravděpodobně zvýší akcie společnosti Meta Platforms na vyšší úroveň, než jaká byla na počátku roku 2022.
Společnost Chegg (NYSE:CHGG), která se zabývá vzdělávacími technologiemi, dostala v roce 2021 na frak kvůli tomu, že vysokoškolské koleje vracejí studenty k prezenčnímu studiu. Studentům se tato změna nelíbila a počet studentů na vysokých školách se výrazně snížil. S menším počtem studentů, kteří navštěvují méně kurzů, klesla poptávka po službách společnosti Chegg, které pomáhají vysokoškolským studentům s jejich studijními plány.
I přes pokles poptávky se však v posledním čtvrtletí zvýšily příjmy společnosti Chegg o 12 % a počet předplatitelů vzrostl o 17 % na 4,4 milionu.
Zatímco v první polovině roku zůstane poptávka pravděpodobně utlumená, v druhé polovině roku by mohla prudce vzrůst. To bude mít dva hlavní důvody: Více studentů se nechá očkovat proti COVID-19 a společnost Chegg právě zavádí ceny pro jednotlivé země, díky čemuž se stane cenově dostupnější pro ty, kteří se nacházejí mimo USA, a tím se zvýší počet předplatitelů.
Pinterest
Stejně jako Chegg, i Pinterest (NYSE:PINS) dostal v roce 2021 facku. Ekonomické oživení poškodilo jeho podnikání, které v posledních dvou čtvrtletích ztratilo 24 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Mezitím omezení dodavatelského řetězce brzdila inzerenty, kteří měli méně důvodů prodávat své produkty, pokud byly jejich regály prázdné.
Předpokládám, že v polovině roku 2022 se úzká místa v dodavatelském řetězci zmírní a bude následovat oživení reklamy ze strany podniků. Zvýšení ceny za reklamu by mohlo kompenzovat ztráty uživatelů Pinterestu a zvýšit příjmy a zisky v roce 2022.
Airbnb
Celosvětový zprostředkovatel cestování Airbnb (NASDAQ:ABNB) utrpěl na počátku pandemie, protože méně lidí chtělo nasednout do přeplněných letadel a cestovat do nových destinací. Airbnb se však z těchto ztrát dokázala vzpamatovat a vyšla z nich silnější. V jejím posledním čtvrtletí byly tržby o 36 % vyšší než ve srovnatelném čtvrtletí roku 2019.
Vzestup omikronové varianty může na začátku roku zpomalit podnikání Airbnb, ale svět má v boji proti COVID-19 více nástrojů. Bylo podáno téměř 10 miliard dávek vakcíny proti tomuto viru a lékaři mají k dispozici nové léčebné postupy, které pomáhají předcházet závažným následkům u těch, kteří se přesto nakazili.
Poptávka po cestování by se mohla v průběhu roku oživit a poskytnout společnosti Airbnb vítr do plachet.
Ačkoli nikdo nemá příslovečnou křišťálovou kouli, aby dokázal dokonale předpovědět budoucnost, zde je pět mých největších předpovědí pro rok 2022.Společnost Walt DisneyDům myší se v roce 2021 potýkal s problémy, když se nadále vzpamatovával z poruch způsobených pandemií. Naštěstí společnost Disney uzavřela svůj fiskální rok 2021 na solidní úrovni. Meziroční zlepšení se týkalo zejména jejího segmentu zahrnujícího zábavní parky, jehož tržby se ve čtvrtém čtvrtletí končícím 3. října téměř zdvojnásobily na 5,45 miliardy dolarů z 2,7 miliardy dolarů v předchozím období. Navíc rozkvět v posledním čtvrtletí pomohl celoročním tržbám tohoto segmentu klesnout pouze o 3 %, a to navzdory pandemickým omezením.S otevřenými zábavními parky a silným a rostoucím segmentem streamingu by rok 2022 mohl být rokem, kdy se podnikání společnosti Disney vrátí k plné síle. Od posledního oznámení zisku 10. listopadu klesly akcie společnosti zhruba o 10 %. Domnívám se, že trh přehnaně reagoval na pomalejší než očekávaný růst počtu předplatitelů služby Disney+. Vedení společnosti zopakovalo své přesvědčení, že tento segment dosáhne do roku 2024 více než 230 milionů předplatitelů, ale že cesta bude trnitá. To by více než zdvojnásobilo současný počet předplatitelů, který k 2. říjnu činil 118 milionů. Pro investory je to příležitost k nákupu akcií, když je trh pesimistický po nepříliš hvězdném čtvrtletí.Očekávám, že akcie se zlepší spolu s obchodními výsledky a skončí výše, než začínaly v roce 2022.Meta PlatformsSpolečnost dříve známá jako Facebook změnila svůj název na Meta Platforms , aby lépe odrážela svůj posun k tomu, že se stává přední metaverzí. Meta odhalila 10 miliard dolarů v základních výdajích na svou iniciativu metaverse s tím, že v příštích letech plánuje výdaje zvýšit. To vzbuzuje u investorů nadšení z akcií společnosti Meta, protože hlavní podnikání v oblasti sociálních médií zaznamenávalo zpomalující se růst tržeb. Investory to povzbuzuje také kvůli obrovskému neznámému potenciálu, který by odvětví metaverse mohlo mít.Ani hlavní činnost společnosti Meta není nijak špatná. Za devět měsíců končících 30. září se tržby zvýšily o 46 %. Společnost se může pochlubit více než 3,5 miliardy aktivních uživatelů měsíčně v celé rodině svých aplikací. Jakmile se problémy dodavatelského řetězce zmírní směrem k druhé polovině roku 2022, inzerenti by mohli zvýšit výdaje na rodinu aplikací společnosti Meta. Kombinace zlepšujícího se hlavního podnikání a pokroku směrem k získání vedoucí pozice v oblasti metaverse pravděpodobně zvýší akcie společnosti Meta Platforms na vyšší úroveň, než jaká byla na počátku roku 2022.Chcete využít této příležitosti?CheggSpolečnost Chegg , která se zabývá vzdělávacími technologiemi, dostala v roce 2021 na frak kvůli tomu, že vysokoškolské koleje vracejí studenty k prezenčnímu studiu. Studentům se tato změna nelíbila a počet studentů na vysokých školách se výrazně snížil. S menším počtem studentů, kteří navštěvují méně kurzů, klesla poptávka po službách společnosti Chegg, které pomáhají vysokoškolským studentům s jejich studijními plány.I přes pokles poptávky se však v posledním čtvrtletí zvýšily příjmy společnosti Chegg o 12 % a počet předplatitelů vzrostl o 17 % na 4,4 milionu.Zatímco v první polovině roku zůstane poptávka pravděpodobně utlumená, v druhé polovině roku by mohla prudce vzrůst. To bude mít dva hlavní důvody: Více studentů se nechá očkovat proti COVID-19 a společnost Chegg právě zavádí ceny pro jednotlivé země, díky čemuž se stane cenově dostupnější pro ty, kteří se nacházejí mimo USA, a tím se zvýší počet předplatitelů.PinterestStejně jako Chegg, i Pinterest dostal v roce 2021 facku. Ekonomické oživení poškodilo jeho podnikání, které v posledních dvou čtvrtletích ztratilo 24 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Mezitím omezení dodavatelského řetězce brzdila inzerenty, kteří měli méně důvodů prodávat své produkty, pokud byly jejich regály prázdné.Předpokládám, že v polovině roku 2022 se úzká místa v dodavatelském řetězci zmírní a bude následovat oživení reklamy ze strany podniků. Zvýšení ceny za reklamu by mohlo kompenzovat ztráty uživatelů Pinterestu a zvýšit příjmy a zisky v roce 2022.AirbnbCelosvětový zprostředkovatel cestování Airbnb utrpěl na počátku pandemie, protože méně lidí chtělo nasednout do přeplněných letadel a cestovat do nových destinací. Airbnb se však z těchto ztrát dokázala vzpamatovat a vyšla z nich silnější. V jejím posledním čtvrtletí byly tržby o 36 % vyšší než ve srovnatelném čtvrtletí roku 2019.Vzestup omikronové varianty může na začátku roku zpomalit podnikání Airbnb, ale svět má v boji proti COVID-19 více nástrojů. Bylo podáno téměř 10 miliard dávek vakcíny proti tomuto viru a lékaři mají k dispozici nové léčebné postupy, které pomáhají předcházet závažným následkům u těch, kteří se přesto nakazili.Poptávka po cestování by se mohla v průběhu roku oživit a poskytnout společnosti Airbnb vítr do plachet.