Spolu s Meta Platformou Facebooku a Googlem od Alphabetu se stal ústředním bodem rozhovorů o digitálním reklamním triopolu.
A zdá se, že Amazon bude v roce 2022 pokračovat v přebírání podílu na trhu digitální reklamy. I když se růst může zpomalit poté, co všichni lídři v této oblasti zaznamenali v polovině loňského roku velké nárůsty příjmů, společnost Amazon by si měla udržet silnou dynamiku, protože se podílí na dvou nejrychleji rostoucích segmentech digitální reklamy. Tento byznys by mohl výrazně podpořit hospodářský výsledek společnosti díky vysoké ziskové marži – někteří analytici uvádějí až 75 % – z prodeje reklamy. Podívejte se na jednotlivé segmenty.
1. Maloobchodní média
Většina reklam na maloobchodních stránkách Amazonu spadá do kategorie reklamy v maloobchodních médiích. Jedná se o reklamy, jako jsou bannery v horní části výsledků vyhledávání a sponzorované nabídky ve výsledcích vyhledávání, na stránkách produktů a na domovské stránce.

Tyto druhy reklam prodává prakticky každý velký maloobchodní prodejce, ale Amazon je v tomto odvětví nejdominantnější. Společnost má několik výhod, které jí pomáhají udržet si toto postavení, včetně toho, že je pro většinu Američanů prvním cílem vyhledávání produktů.
Podle odhadu společnosti eMarketer vzrostou výdaje na reklamu v maloobchodních médiích ve Spojených státech v roce 2022 celkově o více než 30 %. Pro srovnání, celkové výdaje na digitální reklamu v USA letos vzrostou jen o 13,6 %.
Společnost Meta se snaží bojovat proti nárůstu reklamy na maloobchodních webových stránkách a prosazuje řešení pro sociální obchodování na Facebooku a Instagramu. Pokud značky mohou prodávat přímo zákazníkům na sociálních sítích, mohou přesunout část reklamy z maloobchodních mediálních kanálů na sociální sítě. Funkce, jako jsou Shopy, také dávají inzerentům na Facebooku a Instagramu kompletní přehled o tom, jak dobře jejich reklamy fungují, podobně jako na Amazonu. Přesto zůstává obchodování na sociálních sítích nepatrnou součástí celkového elektronického obchodování mimo Čínu, ale rychle roste.

2. Připojený televizor
Další oblastí digitální reklamy, kde hraje Amazon prim, je připojená televize. Společnost má na svých zařízeních Fire TV více než 50 milionů aktivních účtů a zvyšuje množství obsahu podporovaného reklamou, který nabízí divákům na všech platformách.
Společnost Amazon není v oblasti připojené televize tak dominantní jako v oblasti maloobchodních médií, ale vlastnictví jedné z nejoblíbenějších platforem pro streamování jí dává možnost růst stejným tempem jako celé odvětví bez ohledu na to, které streamovací služby spotřebitelé upřednostňují. Navíc s přidáním exkluzivních zápasů Thursday Night Football od podzimu by Amazon mohl zaznamenat masivní nárůst prodeje reklamy.

Podle společnosti eMarketer porostou v roce 2022 výdaje na reklamu v propojené televizi v USA přibližně stejně rychle jako výdaje na reklamu v maloobchodních médiích – o více než 30 %. Toto odvětví je však stále relativně malé, přitahuje přibližně poloviční podíl maloobchodních mediálních kanálů a méně než 10 % všech výdajů na reklamu ve Spojených státech. Přesto by měl přechod spotřebitelů ke streamování umožnit, aby reklama na připojené televizi rostla ještě mnoho let, protože reklamní dolary budou následovat diváky.
Společnost Google se prostřednictvím služby YouTube podílí také na trhu s reklamou na připojené televizory. Za prvních devět měsíců roku 2021 vygenerovala tato streamovací služba podporovaná reklamou tržby ve výši přes 20 miliard dolarů a meziročně vzrostla o více než 50 %. Rostoucí část těchto příjmů pochází od uživatelů, kteří sledují na svých televizorech. Amazon konkuruje YouTube také svou livestreamovací službou Twitch.

Amazon je lídrem v nejsilněji rostoucích kategoriích
Google i Facebook jsou sice také účastníky rychle rostoucích segmentů digitálního reklamního průmyslu, ale naprostá většina jejich reklamních aktivit je spojena se staršími, pomaleji rostoucími reklamními kanály. To však neznamená, že obě společnosti nemají před sebou spoustu příležitostí. Reklamní byznys společnosti Amazon – který je již sám o sobě obrem – by však měl zaznamenat mnohem silnější růst.
Zatímco mnoho investorů se soustředí na maloobchodní aktivity společnosti Amazon, které čelí tlakům v důsledku problémů s dodavatelským řetězcem a inflace, reklamní byznys je stále působivý. A vzhledem k profilu marže z prodeje reklamy je nyní pravděpodobně významným faktorem ovlivňujícím výsledky společnosti Amazon.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























