Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Reklamní byznys společnosti Amazon bude v roce 2022 nadále růst

Reklamní byznys společnosti Amazon (NASDAQ:AMZN) v posledních několika letech rychle rostl a za posledních 12 měsíců přesáhl 30 miliard dolarů.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
28 ledna, 2022
5 min. čtení
5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Spolu s Meta Platformou Facebooku a Googlem od Alphabetu se stal ústředním bodem rozhovorů o digitálním reklamním triopolu.

A zdá se, že Amazon bude v roce 2022 pokračovat v přebírání podílu na trhu digitální reklamy. I když se růst může zpomalit poté, co všichni lídři v této oblasti zaznamenali v polovině loňského roku velké nárůsty příjmů, společnost Amazon by si měla udržet silnou dynamiku, protože se podílí na dvou nejrychleji rostoucích segmentech digitální reklamy. Tento byznys by mohl výrazně podpořit hospodářský výsledek společnosti díky vysoké ziskové marži – někteří analytici uvádějí až 75 % – z prodeje reklamy. Podívejte se na jednotlivé segmenty.

1. Maloobchodní média

Většina reklam na maloobchodních stránkách Amazonu spadá do kategorie reklamy v maloobchodních médiích. Jedná se o reklamy, jako jsou bannery v horní části výsledků vyhledávání a sponzorované nabídky ve výsledcích vyhledávání, na stránkách produktů a na domovské stránce.

Tyto druhy reklam prodává prakticky každý velký maloobchodní prodejce, ale Amazon je v tomto odvětví nejdominantnější. Společnost má několik výhod, které jí pomáhají udržet si toto postavení, včetně toho, že je pro většinu Američanů prvním cílem vyhledávání produktů.

Podle odhadu společnosti eMarketer vzrostou výdaje na reklamu v maloobchodních médiích ve Spojených státech v roce 2022 celkově o více než 30 %. Pro srovnání, celkové výdaje na digitální reklamu v USA letos vzrostou jen o 13,6 %.

Advertisement

Společnost Meta se snaží bojovat proti nárůstu reklamy na maloobchodních webových stránkách a prosazuje řešení pro sociální obchodování na Facebooku a Instagramu. Pokud značky mohou prodávat přímo zákazníkům na sociálních sítích, mohou přesunout část reklamy z maloobchodních mediálních kanálů na sociální sítě. Funkce, jako jsou Shopy, také dávají inzerentům na Facebooku a Instagramu kompletní přehled o tom, jak dobře jejich reklamy fungují, podobně jako na Amazonu. Přesto zůstává obchodování na sociálních sítích nepatrnou součástí celkového elektronického obchodování mimo Čínu, ale rychle roste.

Chcete využít této příležitosti?

2. Připojený televizor

Další oblastí digitální reklamy, kde hraje Amazon prim, je připojená televize. Společnost má na svých zařízeních Fire TV více než 50 milionů aktivních účtů a zvyšuje množství obsahu podporovaného reklamou, který nabízí divákům na všech platformách.

Společnost Amazon není v oblasti připojené televize tak dominantní jako v oblasti maloobchodních médií, ale vlastnictví jedné z nejoblíbenějších platforem pro streamování jí dává možnost růst stejným tempem jako celé odvětví bez ohledu na to, které streamovací služby spotřebitelé upřednostňují. Navíc s přidáním exkluzivních zápasů Thursday Night Football od podzimu by Amazon mohl zaznamenat masivní nárůst prodeje reklamy.

Podle společnosti eMarketer porostou v roce 2022 výdaje na reklamu v propojené televizi v USA přibližně stejně rychle jako výdaje na reklamu v maloobchodních médiích – o více než 30 %. Toto odvětví je však stále relativně malé, přitahuje přibližně poloviční podíl maloobchodních mediálních kanálů a méně než 10 % všech výdajů na reklamu ve Spojených státech. Přesto by měl přechod spotřebitelů ke streamování umožnit, aby reklama na připojené televizi rostla ještě mnoho let, protože reklamní dolary budou následovat diváky.

Společnost Google se prostřednictvím služby YouTube podílí také na trhu s reklamou na připojené televizory. Za prvních devět měsíců roku 2021 vygenerovala tato streamovací služba podporovaná reklamou tržby ve výši přes 20 miliard dolarů a meziročně vzrostla o více než 50 %. Rostoucí část těchto příjmů pochází od uživatelů, kteří sledují na svých televizorech. Amazon konkuruje YouTube také svou livestreamovací službou Twitch.

Amazon je lídrem v nejsilněji rostoucích kategoriích

Google i Facebook jsou sice také účastníky rychle rostoucích segmentů digitálního reklamního průmyslu, ale naprostá většina jejich reklamních aktivit je spojena se staršími, pomaleji rostoucími reklamními kanály. To však neznamená, že obě společnosti nemají před sebou spoustu příležitostí. Reklamní byznys společnosti Amazon – který je již sám o sobě obrem – by však měl zaznamenat mnohem silnější růst.

Zatímco mnoho investorů se soustředí na maloobchodní aktivity společnosti Amazon, které čelí tlakům v důsledku problémů s dodavatelským řetězcem a inflace, reklamní byznys je stále působivý. A vzhledem k profilu marže z prodeje reklamy je nyní pravděpodobně významným faktorem ovlivňujícím výsledky společnosti Amazon.

Spolu s Meta Platformou Facebooku a Googlem od Alphabetu se stal ústředním bodem rozhovorů o digitálním reklamním triopolu.A zdá se, že Amazon bude v roce 2022 pokračovat v přebírání podílu na trhu digitální reklamy. I když se růst může zpomalit poté, co všichni lídři v této oblasti zaznamenali v polovině loňského roku velké nárůsty příjmů, společnost Amazon by si měla udržet silnou dynamiku, protože se podílí na dvou nejrychleji rostoucích segmentech digitální reklamy. Tento byznys by mohl výrazně podpořit hospodářský výsledek společnosti díky vysoké ziskové marži – někteří analytici uvádějí až 75 % – z prodeje reklamy. Podívejte se na jednotlivé segmenty.1. Maloobchodní médiaVětšina reklam na maloobchodních stránkách Amazonu spadá do kategorie reklamy v maloobchodních médiích. Jedná se o reklamy, jako jsou bannery v horní části výsledků vyhledávání a sponzorované nabídky ve výsledcích vyhledávání, na stránkách produktů a na domovské stránce.Tyto druhy reklam prodává prakticky každý velký maloobchodní prodejce, ale Amazon je v tomto odvětví nejdominantnější. Společnost má několik výhod, které jí pomáhají udržet si toto postavení, včetně toho, že je pro většinu Američanů prvním cílem vyhledávání produktů.Podle odhadu společnosti eMarketer vzrostou výdaje na reklamu v maloobchodních médiích ve Spojených státech v roce 2022 celkově o více než 30 %. Pro srovnání, celkové výdaje na digitální reklamu v USA letos vzrostou jen o 13,6 %.Společnost Meta se snaží bojovat proti nárůstu reklamy na maloobchodních webových stránkách a prosazuje řešení pro sociální obchodování na Facebooku a Instagramu. Pokud značky mohou prodávat přímo zákazníkům na sociálních sítích, mohou přesunout část reklamy z maloobchodních mediálních kanálů na sociální sítě. Funkce, jako jsou Shopy, také dávají inzerentům na Facebooku a Instagramu kompletní přehled o tom, jak dobře jejich reklamy fungují, podobně jako na Amazonu. Přesto zůstává obchodování na sociálních sítích nepatrnou součástí celkového elektronického obchodování mimo Čínu, ale rychle roste.Chcete využít této příležitosti?2. Připojený televizorDalší oblastí digitální reklamy, kde hraje Amazon prim, je připojená televize. Společnost má na svých zařízeních Fire TV více než 50 milionů aktivních účtů a zvyšuje množství obsahu podporovaného reklamou, který nabízí divákům na všech platformách.Společnost Amazon není v oblasti připojené televize tak dominantní jako v oblasti maloobchodních médií, ale vlastnictví jedné z nejoblíbenějších platforem pro streamování jí dává možnost růst stejným tempem jako celé odvětví bez ohledu na to, které streamovací služby spotřebitelé upřednostňují. Navíc s přidáním exkluzivních zápasů Thursday Night Football od podzimu by Amazon mohl zaznamenat masivní nárůst prodeje reklamy.Podle společnosti eMarketer porostou v roce 2022 výdaje na reklamu v propojené televizi v USA přibližně stejně rychle jako výdaje na reklamu v maloobchodních médiích – o více než 30 %. Toto odvětví je však stále relativně malé, přitahuje přibližně poloviční podíl maloobchodních mediálních kanálů a méně než 10 % všech výdajů na reklamu ve Spojených státech. Přesto by měl přechod spotřebitelů ke streamování umožnit, aby reklama na připojené televizi rostla ještě mnoho let, protože reklamní dolary budou následovat diváky.Společnost Google se prostřednictvím služby YouTube podílí také na trhu s reklamou na připojené televizory. Za prvních devět měsíců roku 2021 vygenerovala tato streamovací služba podporovaná reklamou tržby ve výši přes 20 miliard dolarů a meziročně vzrostla o více než 50 %. Rostoucí část těchto příjmů pochází od uživatelů, kteří sledují na svých televizorech. Amazon konkuruje YouTube také svou livestreamovací službou Twitch.Amazon je lídrem v nejsilněji rostoucích kategoriíchGoogle i Facebook jsou sice také účastníky rychle rostoucích segmentů digitálního reklamního průmyslu, ale naprostá většina jejich reklamních aktivit je spojena se staršími, pomaleji rostoucími reklamními kanály. To však neznamená, že obě společnosti nemají před sebou spoustu příležitostí. Reklamní byznys společnosti Amazon – který je již sám o sobě obrem – by však měl zaznamenat mnohem silnější růst.Zatímco mnoho investorů se soustředí na maloobchodní aktivity společnosti Amazon, které čelí tlakům v důsledku problémů s dodavatelským řetězcem a inflace, reklamní byznys je stále působivý. A vzhledem k profilu marže z prodeje reklamy je nyní pravděpodobně významným faktorem ovlivňujícím výsledky společnosti Amazon.
Tagy: AkcieamazonreklamaUSA


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    05:33

    Výzvy a hlavní body v nerovnoměrné zprávě o inflaci v USA

    04:16

    Bitcoin zůstává stabilní na $88,3k navzdory poklesu údajů o CPI v USA.

    04:12

    Akcie SMX prudce vzrostly po Trumpově podpisu příkazu k přeřazení marihuany.

    04:08

    Medline dokončuje IPO v hodnotě 7,2 miliardy dolarů, využívá plnou opci upisovatelů.

    04:03

    Ashford Inc. jmenuje Jima Plohga výkonným viceprezidentem a generálním právníkem.

    03:58

    TGE Value Creative Solutions stanovuje IPO na 150 milionů dolarů, cena každé jednotky je 10 dolarů.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Akcie ServiceNow prudce oslabily, Bernstein vidí výjimečnou příležitost

    18 prosince, 2025

    Akcie společnosti ServiceNow zažily v uplynulých dnech výrazně negativní vývoj, který na první pohled mohl investory znejistit.

    Zdroj: Getty Images

    Akcie společnosti Meta mohou v příštích měsících výrazně posílit

    18 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie společnosti Airbnb by se mohly dočkat v příštím roce obratu

    18 prosince, 2025
    Zdroj: Reuters

    Baird věří v obrat u společnosti Gap, oživení značek si získává zákazníky

    18 prosince, 2025
    Zdroj: Shutterstock

    Strategie „burzy všeho“ může nastartovat další růst Coinbase

    18 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Nanhua Futures Co., Ltd.

    Datum IPO: 22 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 8,61–11,48 miliardy HKD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Central Bank Company a Ultra Green IPO na závěr roku potvrdily hype kolem emisí

    17 prosince, 2025

    Akcie společnosti Nvidia balancují na hraně obav z bubliny AI

    16 prosince, 2025

    Intuitive Machines získává důvěru Wall Street díky akvizici Lanteris

    14 prosince, 2025

    S&P 500 klesá kvůli obavám o ekonomiku USA; Tesla dosáhla rekordního závěru

    16 prosince, 2025

    Santa Claus rally nezačíná před svátky — trhy tradičně ožívají až po Vánocích

    14 prosince, 2025

    Index S&P 500 uzavřel níže, Oracle a Nvidia zařídily propad AI sektoru

    17 prosince, 2025

    Index S&P 500 uzavřel výše díky boomu technologických akcií

    18 prosince, 2025

    S&P 500 klesá s propadem v technologickém sektoru, Nvidia nadále roste

    15 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Shutterstock
    AI

    Broadcom a další čipové akcie patří mezi hlavní sázky J.P. Morgan pro rok 2026

    17 prosince, 2025

    Obavy z možné bubliny v oblasti umělé inteligence na finančních trzích v posledních měsících sílí.

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost
      Kontaktujte nás

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.