Ryanair vykázal čtvrtletní ztrátu, ale tvrdí, že ceny letenek by se v létě mohly zvýšit
Společnost Ryanair vykázala za poslední tři měsíce roku 2021 ztrátu 96 milionů eur (107 milionů dolarů), ale uvedla, že doufá, že snížení kapacity ze strany konkurentů může pomoci zvýšit ceny v klíčové letní sezóně.
Výsledek byl v souladu s konsensuálním odhadem ztráty 101 milionů eur v průzkumu společnosti mezi analytiky. Ve stejném čtvrtletí roku 2020 letecká společnost prodělala 306 milionů eur a v posledních třech měsících roku 2019 dosáhla zisku 88 milionů eur.
Irská nízkonákladová letecká společnost, největší v Evropě podle počtu cestujících, zopakovala svou prognózu ztráty za celý finanční rok, který končí 31. března, ve výši 250 až 450 milionů eur.
Generální ředitel Michael O’Leary uvedl, že ačkoli v posledních týdnech došlo k „velmi silnému oživení“ rezervací, protože obavy z varianty Omicron začaly opadat, výhled zůstává i nadále velmi nejistý.
„I když se v poslední době rezervace zlepšily v důsledku zmírnění cestovních omezení, rezervační křivka zůstává velmi pozdní a blízká, takže provoz ve 4. čtvrtletí vyžaduje výraznou cenovou stimulaci za nižší ceny,“ uvedl O’Leary.
Konkurenti easyJet (LON:EZJ) a Wizz uvedli, že očekávají silnou poptávku po letních dovolených, ale Wizz uvedl, že nadbytečná kapacita v nadcházejících měsících může ovlivnit ziskovost.
Finanční ředitel společnosti Ryanair Neil Sorahan v rozhovoru pro agenturu Reuters uvedl, že skutečnost, že tolik konkurentů snižuje kapacitu v porovnání s úrovní před zavedením COVID, znamená, že „rozhodně může dojít k tlaku na růst cen“.
Dodal, že pokud by Ryanair musel snížit ceny, aby stimuloval poptávku, jeho relativně rozsáhlá pozice v oblasti zajištění paliv znamená, že je v mnohem lepší pozici než konkurenti.
Společnost Ryanair potvrdila své očekávání, že v tomto finančním roce přepraví necelých 100 milionů cestujících. O’Leary minulý týden uvedl, že očekává, že za 12 měsíců do března 2023 přepraví 165 milionů cestujících.
Ryanair není „ani zdaleka“ blízko nové dohodě s Boeingem (NYSE:BA) o nové objednávce letadel 737, uvedl Sorahan.
Irská letecká společnost v září náhle ukončila jednání s americkým výrobcem letadel o objednávce letounů 737 MAX 10 v hodnotě desítek miliard dolarů kvůli rozdílům v ceně, ale uvedla, že je s Boeingem, svým dominantním dodavatelem, nadále v kontaktu.
Výsledek byl v souladu s konsensuálním odhadem ztráty 101 milionů eur v průzkumu společnosti mezi analytiky. Ve stejném čtvrtletí roku 2020 letecká společnost prodělala 306 milionů eur a v posledních třech měsících roku 2019 dosáhla zisku 88 milionů eur.Irská nízkonákladová letecká společnost, největší v Evropě podle počtu cestujících, zopakovala svou prognózu ztráty za celý finanční rok, který končí 31. března, ve výši 250 až 450 milionů eur.Generální ředitel Michael O’Leary uvedl, že ačkoli v posledních týdnech došlo k „velmi silnému oživení“ rezervací, protože obavy z varianty Omicron začaly opadat, výhled zůstává i nadále velmi nejistý.„I když se v poslední době rezervace zlepšily v důsledku zmírnění cestovních omezení, rezervační křivka zůstává velmi pozdní a blízká, takže provoz ve 4. čtvrtletí vyžaduje výraznou cenovou stimulaci za nižší ceny,“ uvedl O’Leary.Konkurenti easyJet a Wizz uvedli, že očekávají silnou poptávku po letních dovolených, ale Wizz uvedl, že nadbytečná kapacita v nadcházejících měsících může ovlivnit ziskovost.Finanční ředitel společnosti Ryanair Neil Sorahan v rozhovoru pro agenturu Reuters uvedl, že skutečnost, že tolik konkurentů snižuje kapacitu v porovnání s úrovní před zavedením COVID, znamená, že „rozhodně může dojít k tlaku na růst cen“.Chcete využít této příležitosti?Dodal, že pokud by Ryanair musel snížit ceny, aby stimuloval poptávku, jeho relativně rozsáhlá pozice v oblasti zajištění paliv znamená, že je v mnohem lepší pozici než konkurenti.Společnost Ryanair potvrdila své očekávání, že v tomto finančním roce přepraví necelých 100 milionů cestujících. O’Leary minulý týden uvedl, že očekává, že za 12 měsíců do března 2023 přepraví 165 milionů cestujících.Ryanair není „ani zdaleka“ blízko nové dohodě s Boeingem o nové objednávce letadel 737, uvedl Sorahan.Irská letecká společnost v září náhle ukončila jednání s americkým výrobcem letadel o objednávce letounů 737 MAX 10 v hodnotě desítek miliard dolarů kvůli rozdílům v ceně, ale uvedla, že je s Boeingem, svým dominantním dodavatelem, nadále v kontaktu.