Náklady na stravování doma však rostou rychleji než účty za stravování mimo domov, což by mohlo restauracím pomoci získat zpět „podíl na žaludku“, který ztratily během pandemie koronaviru.
Zatímco se restaurační průmysl snaží zotavit z krize, restaurace nesoutěží o peníze spotřebitelů jen mezi sebou, ale také s obchody s potravinami a službami stravovacích balíčků. V roce 2020 připadalo 51,9 % výdajů spotřebitelů na jídlo na domácí příležitosti, což je poprvé od roku 2008, kdy se spotřebitelé rozhodli věnovat méně než polovinu svého rozpočtu na jídlo mimo domov.
Restaurace od té doby zaznamenaly oživení svého podnikání, ale odvětví se stále ještě plně nezotavilo. Nejnovější nárůst nových případů Covid-19 způsobený variantou omicron by mohl pro restaurace představovat další překážku. Údaje společnosti Black Box Intelligence ukazují, že růst tržeb v restauracích v týdnu končícím 2. ledna se ve srovnání s první polovinou prosince snížil, což naznačuje, že někteří opatrní spotřebitelé se možná vyhýbají stravování v restauracích.
Analytička Bank of America Securities Sara Senatoreová však v úterý ve své poznámce napsala, že rozdíl mezi inflací za jídlo doma a mimo domov posiluje hodnotovou nabídku restaurací, takže stravování mimo domov je pro spotřebitele atraktivnější. To by mohlo restauracím v první polovině roku 2022 přinést vzpruhu, ačkoli podle ní tyto větry v zádech ve druhé polovině roku poleví.
Podle zprávy ministerstva práce zveřejněné ve středu se ceny jídla v domácnosti za posledních 12 měsíců zvýšily o neuvěřitelných 6,5 %. Největší nárůst cen zaznamenalo maso, drůbež, ryby a vejce. Náklady na stravování mimo domov se za poslední rok zvýšily o 6 %, což je nejvyšší skok od ledna 1982.
Stejně jako zákazníci obchodů s potravinami bojují i restaurace s vyššími náklady na potraviny, ale mají více možností, jak udržet ceny pro strávníky na nízké úrovni. Například generální ředitel Domino’s Pizza Ritch Allison v úterý na virtuální konferenci ICR uvedl, že řetězec pizzerií předpovídá, že náklady na potravinový koš v roce 2022 vzrostou o 8 až 10 %, což je třikrát až čtyřikrát více než v běžném roce. Společnost plánuje přizpůsobit své propagační akce tak, aby se vyhnula šoku pro spotřebitele a zachovala si ziskové marže.
Většina restauračních řetězců se zvýšení cen jídelníčků nevyhnula. Generální ředitelka řetězců Checkers & Rally’s Frances Allenová v rozhovoru uvedla, že řetězce drive-thru letos v létě zvýšily ceny o 6 % a na začátku nového roku je zvýšily o dalších 6 %. Checkers & Rally’s plánuje oslovit zákazníky kvalitnějšími surovinami.
„Budeme lidem účtovat více peněz, ale dostanou kvalitnější výrobek,“ řekla.
Náklady na stravování doma však rostou rychleji než účty za stravování mimo domov, což by mohlo restauracím pomoci získat zpět „podíl na žaludku“, který ztratily během pandemie koronaviru.Zatímco se restaurační průmysl snaží zotavit z krize, restaurace nesoutěží o peníze spotřebitelů jen mezi sebou, ale také s obchody s potravinami a službami stravovacích balíčků. V roce 2020 připadalo 51,9 % výdajů spotřebitelů na jídlo na domácí příležitosti, což je poprvé od roku 2008, kdy se spotřebitelé rozhodli věnovat méně než polovinu svého rozpočtu na jídlo mimo domov.Restaurace od té doby zaznamenaly oživení svého podnikání, ale odvětví se stále ještě plně nezotavilo. Nejnovější nárůst nových případů Covid-19 způsobený variantou omicron by mohl pro restaurace představovat další překážku. Údaje společnosti Black Box Intelligence ukazují, že růst tržeb v restauracích v týdnu končícím 2. ledna se ve srovnání s první polovinou prosince snížil, což naznačuje, že někteří opatrní spotřebitelé se možná vyhýbají stravování v restauracích.Analytička Bank of America Securities Sara Senatoreová však v úterý ve své poznámce napsala, že rozdíl mezi inflací za jídlo doma a mimo domov posiluje hodnotovou nabídku restaurací, takže stravování mimo domov je pro spotřebitele atraktivnější. To by mohlo restauracím v první polovině roku 2022 přinést vzpruhu, ačkoli podle ní tyto větry v zádech ve druhé polovině roku poleví.Podle zprávy ministerstva práce zveřejněné ve středu se ceny jídla v domácnosti za posledních 12 měsíců zvýšily o neuvěřitelných 6,5 %. Největší nárůst cen zaznamenalo maso, drůbež, ryby a vejce. Náklady na stravování mimo domov se za poslední rok zvýšily o 6 %, což je nejvyšší skok od ledna 1982.Stejně jako zákazníci obchodů s potravinami bojují i restaurace s vyššími náklady na potraviny, ale mají více možností, jak udržet ceny pro strávníky na nízké úrovni. Například generální ředitel Domino’s Pizza Ritch Allison v úterý na virtuální konferenci ICR uvedl, že řetězec pizzerií předpovídá, že náklady na potravinový koš v roce 2022 vzrostou o 8 až 10 %, což je třikrát až čtyřikrát více než v běžném roce. Společnost plánuje přizpůsobit své propagační akce tak, aby se vyhnula šoku pro spotřebitele a zachovala si ziskové marže.Chcete využít této příležitosti?Většina restauračních řetězců se zvýšení cen jídelníčků nevyhnula. Generální ředitelka řetězců Checkers & Rally’s Frances Allenová v rozhovoru uvedla, že řetězce drive-thru letos v létě zvýšily ceny o 6 % a na začátku nového roku je zvýšily o dalších 6 %. Checkers & Rally’s plánuje oslovit zákazníky kvalitnějšími surovinami.„Budeme lidem účtovat více peněz, ale dostanou kvalitnější výrobek,“ řekla.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...