Přestože má společnost silnou a vedoucí platformu elektronického obchodování, konkurence ze strany obdobných společností, jako jsou Pinduoduo (PDD) a jd.com, se pro ni stává stále větším problémem.
Ve vertikálních segmentech, v nichž společnost působí, jako je doručování potravin, offline maloobchod a zábava, navíc působí silnější soupeři, kteří společnosti Alibaba brání v tom, aby si v těchto oblastech udržela vedoucí postavení.
Navíc přísné zákony v Číně, zejména v oblasti internetu, vzdělávání a nemovitostí, nadále snižují vyhlídky společnosti Alibaba na růst. Očekává se, že tyto obavy se projeví ve výsledcích hospodaření společnosti za 3QF22, které budou zveřejněny 2. února.
Další potíže v ráji?
To však nejsou jediné problémy, kterým čelí čínský lídr v oblasti elektronického obchodování. Existuje mnoho podružných problémů, na které v nedávné výzkumné zprávě upozornil analytik společnosti Needham Vincent Yu.
Třetí vlna nové varianty koronaviru opět zastavila venkovní aktivity v mnoha městech po celé Číně. To zasáhlo čínské spotřebitelské výdaje. Tyto problémy celkově oslabily makroekonomickou kondici země, což v konečném důsledku ovlivňuje zdraví podnikání společnosti Alibaba.
Yu poukázal na to, že v meziročním srovnání se tempo růstu celkového měsíčního maloobchodu v listopadu zpomalilo na 3,9 % z 12,1 % v červnu, a to „navzdory pozitivnímu dopadu propagační kampaně ke Dni svobodných“. Analytik předpokládá, že v prosinci dojde k výraznějšímu zpomalení celkového maloobchodu.
Vedle maloobchodu v Číně má slabá makroekonomická situace dopad na různé oblasti podnikání v různých formách, například v podobě nižších rozpočtů klientů na reklamu pod značkou. Inzerenti naopak investují více do reklam, které přinášejí okamžitou transakční hodnotu.
Oděvní kategorie čínské ekonomiky byla zúženými spotřebitelskými výdaji zasažena více než kterákoli jiná oblast. Vzhledem k tomu, že velká část tržeb společnosti Alibaba pochází z kategorie oděvů, Yu očekává, že společnost Alibaba vykáže větší dopady na svůj nejvyšší zisk než její kolegové.
S ohledem na všechny krátkodobé překážky Yu snížil svůj odhad tržeb Alibaby z mezinárodního obchodu za 3QF22 o 7 %. Upozorňuje také na to, že v segmentu Aliexpress se po celé čtvrtletí očekává negativní dopad nedávno změněného evropského nařízení o osvobození od dovozní daně z přidané hodnoty u zboží s cenou nižší než 22 eur.
Kromě toho má Yu’s negativní výhled na příjmy z cloud computingu a digitálních médií a zábavy společnosti Alibaba. Celkově snížil svůj odhad celkových příjmů o 1 %.
Nejdůležitější je, že Yu snížil cílovou cenu ze 130 na 180 USD.
Prostor pro vzestup?
Přesto potvrdil rating Buy pro akcie BABA. „Domníváme se, že dobře zavedený ekosystém společnosti Alibaba a její strategická pozice v hodnotovém řetězci elektronického obchodu představují konkurenční překážky pro nové účastníky trhu. Věříme, že Alibaba bude schopna přidat nové uživatele z měst nižší úrovně pomocí nových platforem elektronického obchodování, které se zaměřují na prodej cenově výhodných produktů,“ argumentoval.
Yu věří, že nový prodejní formát společnosti Alibaba – Taobao Live – bude hnací silou společnosti. Kromě toho se zdá, že Alicloud je dobře připraven dominovat na trhu veřejných cloudů v Číně.
Zbytek Wall Street je ohledně Alibaby poměrně optimistický, s ratingem Strong Buy na základě 21 nákupů a 3 pozic s výhradou. Průměrná cílová cena společnosti BABA je 194,71 USD.
Ve vertikálních segmentech, v nichž společnost působí, jako je doručování potravin, offline maloobchod a zábava, navíc působí silnější soupeři, kteří společnosti Alibaba brání v tom, aby si v těchto oblastech udržela vedoucí postavení.Navíc přísné zákony v Číně, zejména v oblasti internetu, vzdělávání a nemovitostí, nadále snižují vyhlídky společnosti Alibaba na růst. Očekává se, že tyto obavy se projeví ve výsledcích hospodaření společnosti za 3QF22, které budou zveřejněny 2. února.Další potíže v ráji?To však nejsou jediné problémy, kterým čelí čínský lídr v oblasti elektronického obchodování. Existuje mnoho podružných problémů, na které v nedávné výzkumné zprávě upozornil analytik společnosti Needham Vincent Yu.Třetí vlna nové varianty koronaviru opět zastavila venkovní aktivity v mnoha městech po celé Číně. To zasáhlo čínské spotřebitelské výdaje. Tyto problémy celkově oslabily makroekonomickou kondici země, což v konečném důsledku ovlivňuje zdraví podnikání společnosti Alibaba.Yu poukázal na to, že v meziročním srovnání se tempo růstu celkového měsíčního maloobchodu v listopadu zpomalilo na 3,9 % z 12,1 % v červnu, a to „navzdory pozitivnímu dopadu propagační kampaně ke Dni svobodných“. Analytik předpokládá, že v prosinci dojde k výraznějšímu zpomalení celkového maloobchodu.Chcete využít této příležitosti?Vedle maloobchodu v Číně má slabá makroekonomická situace dopad na různé oblasti podnikání v různých formách, například v podobě nižších rozpočtů klientů na reklamu pod značkou. Inzerenti naopak investují více do reklam, které přinášejí okamžitou transakční hodnotu.Oděvní kategorie čínské ekonomiky byla zúženými spotřebitelskými výdaji zasažena více než kterákoli jiná oblast. Vzhledem k tomu, že velká část tržeb společnosti Alibaba pochází z kategorie oděvů, Yu očekává, že společnost Alibaba vykáže větší dopady na svůj nejvyšší zisk než její kolegové.S ohledem na všechny krátkodobé překážky Yu snížil svůj odhad tržeb Alibaby z mezinárodního obchodu za 3QF22 o 7 %. Upozorňuje také na to, že v segmentu Aliexpress se po celé čtvrtletí očekává negativní dopad nedávno změněného evropského nařízení o osvobození od dovozní daně z přidané hodnoty u zboží s cenou nižší než 22 eur.Kromě toho má Yu’s negativní výhled na příjmy z cloud computingu a digitálních médií a zábavy společnosti Alibaba. Celkově snížil svůj odhad celkových příjmů o 1 %.Nejdůležitější je, že Yu snížil cílovou cenu ze 130 na 180 USD.Prostor pro vzestup?Přesto potvrdil rating Buy pro akcie BABA. „Domníváme se, že dobře zavedený ekosystém společnosti Alibaba a její strategická pozice v hodnotovém řetězci elektronického obchodu představují konkurenční překážky pro nové účastníky trhu. Věříme, že Alibaba bude schopna přidat nové uživatele z měst nižší úrovně pomocí nových platforem elektronického obchodování, které se zaměřují na prodej cenově výhodných produktů,“ argumentoval.Yu věří, že nový prodejní formát společnosti Alibaba – Taobao Live – bude hnací silou společnosti. Kromě toho se zdá, že Alicloud je dobře připraven dominovat na trhu veřejných cloudů v Číně.Zbytek Wall Street je ohledně Alibaby poměrně optimistický, s ratingem Strong Buy na základě 21 nákupů a 3 pozic s výhradou. Průměrná cílová cena společnosti BABA je 194,71 USD.