Zde je kompletní seznam nejprodávanějších elektromobilů v Číně za rok 2021
Podle Čínské asociace osobních automobilů zůstaly společnosti Tesla a BYD zdaleka lídry na čínském trhu s elektromobily v roce 2021, zatímco se objevili noví konkurenti proti menším rivalům, jako je Nio.
Levný elektromobil Hongguang Mini si udržel místo nejprodávanějšího vozu – loni se jeho prodeje více než ztrojnásobily na 395 451 kusů, ukázaly čtvrteční údaje asociace.
Dražší vozy Tesla a BYD však ovládly žebříček nejprodávanějších vozidel v kategorii vozidel na novou energii, která zahrnuje vozy na baterie a hybridní vozy.
Zde je seznam 15 nejprodávanějších osobních automobilů na novou energii, včetně SUV, v Číně za rok 2021:
1. Hongguan Mini (SAIC-GM-Wuling) 2. Qin (BYD) 3. Model Y (Tesla) 4. Model 3 (Tesla) 5. Han (BYD) 6. Song (BYD) 7. Li One (Li Auto) 8. eQ (Chery) 9. Benben EV (Changan) 10. Aion S (GAC Motor spin-off) 11. Ora Black Cat (Great Wall Motor) 12. P7 (Xpeng) 13. Tang (BYD) 14. Ora Good Cat (Great Wall Motor) 15. Nezha V (Hozon Auto)
Tři modely BYD se umístily v první desítce, přičemž sedan BYD Qin dosáhl prodeje 187 227 kusů – a překonal všechny modely Tesla.
Těsně za modelem BYD Qin se umístil model Y společnosti Tesla, který byl v Číně uveden na trh v loňském roce a podle asociace vyskočil na vrchol kategorie špičkových nových energetických SUV s 169 853 prodanými kusy v roce 2021.
Na dalším místě se umístil Model 3 společnosti Tesla, kterého se loni prodalo 150 890 kusů, což je o téměř 10 % více než v roce 2020, vyplývá z údajů.
Někteří představitelé čínského automobilového průmyslu zpochybnili přesnost údajů sdružení. Čísla však mohou odrážet širší trendy.
Hybridní Li One společnosti Li Auto se dostal do první desítky nejlepších osobních automobilů s novou energií, zatímco sedan P7 společnosti Xpeng do první patnáctky.
Relativně nový přírůstek na trhu, levné plně elektrické SUV Nezha V, se umístil na 15. místě a v žebříčku prodejnosti odsunul tři mnohem dražší modely Nio ještě níže.
Nezha je značka spadající pod start-up Hozon Auto a ve čtvrtém čtvrtletí uzavřela kolo financování v hodnotě 4 miliard jüanů (625 milionů USD). Ceny modelu Nezha V začínají na 62 900 jüanech (9 722 USD) po odečtení dotací. Pro srovnání, cena SUV Nio ES6 začíná na 346 660 jüanech po dotacích.
Konkurence na čínském trhu s elektromobily se letos ještě více rozhoří: příští měsíc se začne dodávat Aito M5, které vyvinula společnost Huawei, a později v tomto roce přijdou na trh dva sedany Nio.
Prodeje vozidel na nové energie v posledních několika měsících rychle rostly, zatímco prodeje osobních automobilů celkově klesaly v důsledku poklesu spotřebitelských výdajů v Číně.
Podle údajů asociace se v loňském roce v Číně prodaly celkem téměř 3 miliony osobních automobilů s pohonem na novou energii, což představuje 14,8 % z celkového počtu 20,15 milionu prodaných osobních automobilů.
Tento poměr se přibližuje cíli Pekingu, aby do roku 2025 tvořily vozy s novou energií 20 % prodaných nových automobilů.
Levný elektromobil Hongguang Mini si udržel místo nejprodávanějšího vozu – loni se jeho prodeje více než ztrojnásobily na 395 451 kusů, ukázaly čtvrteční údaje asociace.Dražší vozy Tesla a BYD však ovládly žebříček nejprodávanějších vozidel v kategorii vozidel na novou energii, která zahrnuje vozy na baterie a hybridní vozy.Zde je seznam 15 nejprodávanějších osobních automobilů na novou energii, včetně SUV, v Číně za rok 2021:1. Hongguan Mini 2. Qin 3. Model Y 4. Model 3 5. Han 6. Song 7. Li One 8. eQ 9. Benben EV 10. Aion S 11. Ora Black Cat 12. P7 13. Tang 14. Ora Good Cat 15. Nezha V Tři modely BYD se umístily v první desítce, přičemž sedan BYD Qin dosáhl prodeje 187 227 kusů – a překonal všechny modely Tesla.Těsně za modelem BYD Qin se umístil model Y společnosti Tesla, který byl v Číně uveden na trh v loňském roce a podle asociace vyskočil na vrchol kategorie špičkových nových energetických SUV s 169 853 prodanými kusy v roce 2021.Chcete využít této příležitosti?Na dalším místě se umístil Model 3 společnosti Tesla, kterého se loni prodalo 150 890 kusů, což je o téměř 10 % více než v roce 2020, vyplývá z údajů.Někteří představitelé čínského automobilového průmyslu zpochybnili přesnost údajů sdružení. Čísla však mohou odrážet širší trendy.Hybridní Li One společnosti Li Auto se dostal do první desítky nejlepších osobních automobilů s novou energií, zatímco sedan P7 společnosti Xpeng do první patnáctky.Relativně nový přírůstek na trhu, levné plně elektrické SUV Nezha V, se umístil na 15. místě a v žebříčku prodejnosti odsunul tři mnohem dražší modely Nio ještě níže.Nezha je značka spadající pod start-up Hozon Auto a ve čtvrtém čtvrtletí uzavřela kolo financování v hodnotě 4 miliard jüanů . Ceny modelu Nezha V začínají na 62 900 jüanech po odečtení dotací. Pro srovnání, cena SUV Nio ES6 začíná na 346 660 jüanech po dotacích.Konkurence na čínském trhu s elektromobily se letos ještě více rozhoří: příští měsíc se začne dodávat Aito M5, které vyvinula společnost Huawei, a později v tomto roce přijdou na trh dva sedany Nio.Prodeje vozidel na nové energie v posledních několika měsících rychle rostly, zatímco prodeje osobních automobilů celkově klesaly v důsledku poklesu spotřebitelských výdajů v Číně.Podle údajů asociace se v loňském roce v Číně prodaly celkem téměř 3 miliony osobních automobilů s pohonem na novou energii, což představuje 14,8 % z celkového počtu 20,15 milionu prodaných osobních automobilů.Tento poměr se přibližuje cíli Pekingu, aby do roku 2025 tvořily vozy s novou energií 20 % prodaných nových automobilů.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...