Jedná se již o čtvrté snížení zisku společnosti za posledních osm čtvrtletí. Akcie společnosti McDonald’s během ranního obchodování klesly přibližně o 1 %.
Zde jsou údaje, které společnost vykázala za čtvrtletí končící 31. prosince, ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 2,23 USD oproti očekávaným 2,34 USD.
Tržby: 6,01 miliardy USD oproti očekávaným 6,03 miliardy USD.

Řetězec hamburgerů vykázal ve čtvrtém čtvrtletí čistý zisk ve výši 1,64 miliardy dolarů, tj. 2,18 dolaru na akcii, oproti 1,38 miliardy dolarů, tj. 1,84 dolaru na akcii, o rok dříve. Bez započtení nákladů souvisejících s prodejem společnosti McD Tech Labs společnosti IBM a dalších položek vydělal McDonald’s 2,23 USD na akcii, což je méně než 2,34 USD na akcii, které očekávali analytici oslovení společností Refinitiv.
Provozní náklady a výdaje vzrostly ve čtvrtletí o 14 %. Tyto vyšší náklady zahrnují zvýšení mezd, které společnost McDonald’s a mnoho jejích franšízantů provedlo s cílem přilákat a udržet si pracovníky na náročném trhu práce. Dražší jsou také ingredience pro základní položky menu, jako jsou Big Mac a McNuggets.
Finanční ředitel Kevin Ozan na konferenčním hovoru uvedl, že v nejbližší době se očekává pokračování růstu cen komodit a pracovních sil. V roce 2022 společnost předpokládá, že náklady na potraviny a papír v USA porostou o vysoké jednociferné nebo nízké dvouciferné hodnoty. Pro srovnání, v roce 2021 tyto náklady vzrostly pouze o 4 %. Na mezinárodních trzích se pravděpodobně také projeví vyšší náklady na potraviny a papír, i když ne tak dramaticky jako inflace v USA.
Vzrostly také všeobecné a administrativní náklady společnosti, které se zvýšily o 9 %, a to především kvůli vyšším motivačním odměnám, protože McDonald’s překonal svá vlastní výkonnostní očekávání.

Čisté tržby vzrostly o 13 % na 6,01 miliardy dolarů, čímž zaostaly za očekáváním 6,03 miliardy dolarů. Tržby společnosti ve stejných prodejnách vzrostly o 12,3 % oproti předchozímu roku a o 10,8 % na dvouleté bázi. Zvýšení cen jídelníčků, které bylo zavedeno v rámci boje proti rostoucím nákladům, pomohlo zvýšit tržby.
Na domácím trhu McDonald’s vzrostly tržby ve stejných prodejnách o 7,5 %, což překonalo odhady StreetAccount ve výši 6,9 %. Ve dvouletém srovnání vzrostly tržby stejných prodejen v USA o 13,4 %. Kromě vyšších cen menu společnost za dobré výsledky na trhu vděčí svému rostoucímu věrnostnímu programu a propagačním položkám menu, jako je McRib. Věrnostní program McDonald’s čítá 21 milionů aktivních uživatelů.
A přestože varianta omicron vedla některé americké restaurace McDonald’s k omezení pracovní doby z důvodu nedostatku personálu, generální ředitel Chris Kempzcinski uvedl, že od tohoto týdne funguje se zkrácenou pracovní dobou pouze 1 % tuzemských provozoven. Více než tři čtvrtiny amerických restaurací mají otevřené jídelny, což pomáhá snižovat tlak na drive-thru dráhy. Kempczinski uvedl, že v roce 2021 se doba obsluhy drive-thru zpomalila, což je problém, který se řetězec snaží napravit.
Mimo Spojené státy byly výsledky společnosti McDonald’s podobně dobré, i když na některých trzích ovlivnil tržby Covid-19 . Jeho mezinárodní divize zaměřená na rozvoj licencí, která zahrnuje Japonsko a Latinskou Ameriku, vykázala růst tržeb ve stejných prodejnách o 14,2 %, čímž rozdrtila odhady StreetAccount ve výši 9 %. Čína však vykázala pokles tržeb ve stejných prodejnách, protože tato země čelila ve čtvrtletí oživení Covid-19.

Segment mezinárodních provozovaných trhů společnosti, který zahrnuje Velkou Británii, Austrálii a Francii, zaznamenal růst tržeb ve stejných prodejnách o 16,8 %, čímž těsně překonal odhady ve výši 16,5 %. V Austrálii se tržby ve stejných prodejnách ve čtvrtletí nezměnily, protože poptávku zatížila vládní omezení.
Za celý rok přesáhly digitální tržby 18 miliard dolarů, což představuje přibližně 16 % celosvětových tržeb.
S výhledem do roku 2022 společnost očekává, že na kapitálové výdaje vynaloží 2,2 až 2,4 miliardy dolarů. Přibližně polovina těchto peněz půjde na otevření více než 1 400 nových čistých restaurací, které by měly v roce 2022 přispět 1,5 % k celosystémovým tržbám společnosti. Zhruba 40 % kapitálových výdajů bude použito na podnikání v USA, převážně na modernizaci restaurací.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























