Změny ve vedení Ferrari ukazují, že se konečně připravuje na budoucnost elektromobilů
Společnost Ferrari (NYSE:RACE) v pondělí oznámila obměněný manažerský tým a její nový generální ředitel se chystá vést kultovní automobilku do nové éry elektromobilů a propojených vozidel.
Generální ředitel Benedetto Vigna přišel do Ferrari v září ze švýcarského výrobce polovodičů STMicroelectronics (NYSE:STM) s pověřením provést společnost touto technologickou transformací.
Pro každou společnost by to byl obtížný přechod, ale pro Ferrari by mohl být obzvláště obtížný. Zde je vyjádření společnosti k pondělním krokům a k tomu, co budou pravděpodobně znamenat pro investory.
Co společnost Ferrari uvedla o změnách ve svém managementu
Tato obměna vedení je Vignovým prvním významným krokem. Za zmínku stojí, že dvě klíčové pozice obsadil vedoucími pracovníky najatými ze společnosti STMicroelectronics: Ernesto Lasalandra, který se stane šéfem výzkumu a vývoje společnosti Ferrari, a Angelo Pesci, který povede nákup a kvalitu.
Oba zastávali podobné funkce ve společnosti STMicroelectronics.
Společnost Ferrari také povýšila do nových vedoucích funkcí několik svých zaměstnanců, kteří částečně nahradili tři vedoucí pracovníky – včetně technologického ředitele společnosti – kteří odešli v prosinci. Mezi nimi jsou např:
Davide Abate, který ve Ferrari pracuje od roku 2012, se stal ředitelem pro technologie a infrastrukturu.
Silvia Gabrielliová, která do Ferrari přišla v roce 2019 ze společnosti Microsoft, je nyní hlavní digitální a datovou ředitelkou.
Gianmaria Fulgenzi, dlouholetá manažerka Ferrari, která naposledy vedla skupinu dodavatelského řetězce závodního oddělení, nyní povede celkové úsilí společnosti v oblasti vývoje produktů.
Co to znamená pro investory
Jednoduše řečeno, zdá se, že Vigna vytvořil tým, kterému může důvěřovat a který povede Ferrari do budoucnosti.
Otázka důvěry je důležitá. Přechody, jako je tento, mohou být v každé společnosti náročné, ale ve Ferrari, společnosti s bohatou tradicí, která je také něco jako italská národní ikona, mohou být obzvláště náročné. To je pravděpodobně důvod, proč Vigna přivedl dva ze svých dlouholetých spolupracovníků ze společnosti STMicroelectronics – lidi, o kterých ví, že jim může důvěřovat, že budou realizovat jeho vizi.
Je to cesta, kterou bude třeba projít opatrně, ale která se stává naléhavou. Zatímco Ferrari vždy přijímalo nové technologie, které byly vyvinuty v závodních závodech, poměrně pomalu zkoumalo plně elektrické pohonné jednotky, technologie automatizovaného řízení a systémy propojených vozidel – což jsou všechno technologie, které pocházejí z oblastí mimo jeho tradiční odbornost.
Není těžké pochopit, proč je pomalá. Značka Ferrari byla postavena na úspěších na závodních okruzích a především na zvuku a pocitech z benzinových motorů V-12 a V-8. Vždyť Ferrari se v minulosti vyznačovalo velkým množstvím motorů. Společnost sice využívá technologie šetrné k emisím, jako je přeplňování turbodmychadlem, a v poslední době také hybridní pohon benzin-elektřina, ale dosud nepředstavila plně elektrický vůz – a dokonce ani dlouze nehovořila o tom, jak by mohl vypadat – i když nám loni sdělila, že elektrické Ferrari můžeme očekávat do roku 2025.
Protože je Ferrari stejně tak luxusní společností jako výrobcem automobilů, musí se obávat, jak jeho bohatí zákazníci elektrické Ferrari přijmou. Jakékoli elektrické, připojené Ferrari bude muset být minimálně umístěno na špičce technologie; proto představenstvo Ferrari sáhlo mimo společnost a najalo Vignu, manažera, který se dobře vyzná v technologiích a technologických dodavatelských řetězcích. Bude však také muset přinést emocionální odezvu, která dělá Ferrari Ferrari, což je možná důvod, proč si Vigna vybral dlouholetého veterána Ferrari, aby vedl tým pro vývoj produktu.
Transformační plán Ferrari jsme zatím neviděli, ale dnešní kroky jasně ukazují, že se na něm pracuje. To by mělo investory Ferrari alespoň trochu uklidnit.
Společnost uvedla, že další podrobnosti o svých plánech sdělí během výročního dne kapitálových trhů v červnu.
Generální ředitel Benedetto Vigna přišel do Ferrari v září ze švýcarského výrobce polovodičů STMicroelectronics s pověřením provést společnost touto technologickou transformací.Pro každou společnost by to byl obtížný přechod, ale pro Ferrari by mohl být obzvláště obtížný. Zde je vyjádření společnosti k pondělním krokům a k tomu, co budou pravděpodobně znamenat pro investory.Co společnost Ferrari uvedla o změnách ve svém managementuTato obměna vedení je Vignovým prvním významným krokem. Za zmínku stojí, že dvě klíčové pozice obsadil vedoucími pracovníky najatými ze společnosti STMicroelectronics: Ernesto Lasalandra, který se stane šéfem výzkumu a vývoje společnosti Ferrari, a Angelo Pesci, který povede nákup a kvalitu.Oba zastávali podobné funkce ve společnosti STMicroelectronics.Společnost Ferrari také povýšila do nových vedoucích funkcí několik svých zaměstnanců, kteří částečně nahradili tři vedoucí pracovníky – včetně technologického ředitele společnosti – kteří odešli v prosinci. Mezi nimi jsou např:Chcete využít této příležitosti?Davide Abate, který ve Ferrari pracuje od roku 2012, se stal ředitelem pro technologie a infrastrukturu.Silvia Gabrielliová, která do Ferrari přišla v roce 2019 ze společnosti Microsoft, je nyní hlavní digitální a datovou ředitelkou.Gianmaria Fulgenzi, dlouholetá manažerka Ferrari, která naposledy vedla skupinu dodavatelského řetězce závodního oddělení, nyní povede celkové úsilí společnosti v oblasti vývoje produktů.Co to znamená pro investoryJednoduše řečeno, zdá se, že Vigna vytvořil tým, kterému může důvěřovat a který povede Ferrari do budoucnosti.Otázka důvěry je důležitá. Přechody, jako je tento, mohou být v každé společnosti náročné, ale ve Ferrari, společnosti s bohatou tradicí, která je také něco jako italská národní ikona, mohou být obzvláště náročné. To je pravděpodobně důvod, proč Vigna přivedl dva ze svých dlouholetých spolupracovníků ze společnosti STMicroelectronics – lidi, o kterých ví, že jim může důvěřovat, že budou realizovat jeho vizi.Je to cesta, kterou bude třeba projít opatrně, ale která se stává naléhavou. Zatímco Ferrari vždy přijímalo nové technologie, které byly vyvinuty v závodních závodech, poměrně pomalu zkoumalo plně elektrické pohonné jednotky, technologie automatizovaného řízení a systémy propojených vozidel – což jsou všechno technologie, které pocházejí z oblastí mimo jeho tradiční odbornost.Není těžké pochopit, proč je pomalá. Značka Ferrari byla postavena na úspěších na závodních okruzích a především na zvuku a pocitech z benzinových motorů V-12 a V-8. Vždyť Ferrari se v minulosti vyznačovalo velkým množstvím motorů. Společnost sice využívá technologie šetrné k emisím, jako je přeplňování turbodmychadlem, a v poslední době také hybridní pohon benzin-elektřina, ale dosud nepředstavila plně elektrický vůz – a dokonce ani dlouze nehovořila o tom, jak by mohl vypadat – i když nám loni sdělila, že elektrické Ferrari můžeme očekávat do roku 2025.Protože je Ferrari stejně tak luxusní společností jako výrobcem automobilů, musí se obávat, jak jeho bohatí zákazníci elektrické Ferrari přijmou. Jakékoli elektrické, připojené Ferrari bude muset být minimálně umístěno na špičce technologie; proto představenstvo Ferrari sáhlo mimo společnost a najalo Vignu, manažera, který se dobře vyzná v technologiích a technologických dodavatelských řetězcích. Bude však také muset přinést emocionální odezvu, která dělá Ferrari Ferrari, což je možná důvod, proč si Vigna vybral dlouholetého veterána Ferrari, aby vedl tým pro vývoj produktu.Transformační plán Ferrari jsme zatím neviděli, ale dnešní kroky jasně ukazují, že se na něm pracuje. To by mělo investory Ferrari alespoň trochu uklidnit.Společnost uvedla, že další podrobnosti o svých plánech sdělí během výročního dne kapitálových trhů v červnu.