V posledních dvou letech vytvořila izolace a rychlé změny atmosféru otřesů, které posunuly naše priority, včetně cílů v oblasti zkušeností zaměstnanců. Naše strategická vize byla vytlačena ve prospěch priorit, které jsou v hierarchii potřeb na nižších příčkách – bezpečnosti a fyzického a duševního zdraví. Po těchto prioritách přišlo na řadu zdokonalování procesu práce na dálku.
Jakmile chaos opadne, musíme se vrátit k cílevědomému utváření budoucnosti naší společnosti. Musíme se opět zaměřit na rozvoj budoucích vedoucích pracovníků a pěstování rozmanitosti na všech úrovních organizace. Právě teď mají vedoucí pracovníci příležitost provést skutečnou změnu, poučeni tím, co nás naučilo posilování v naléhavém období.
Nová generace lídrů se vyznamenala tím, že produktivně pracovala v náročných podmínkách. Musíme využít a pozvednout jejich schopnosti dříve, než tyto talenty ztratíme ve prospěch konkurence. Zvyšování úrovně talentů je hlavní prioritou, protože se dostáváme z krizového režimu do režimu strategie. Je to naše příležitost, jak změnit představu o zkušenostech zaměstnanců a vytvořit pracoviště, které budoucnost vyžaduje.
UDĚLEJTE ZE SVÉHO PRACOVIŠTĚ UČÍCÍ SE KOMUNITU
Lidé potřebují prostor, aby se mohli učit, vstřebávat a převzít odpovědnost za svůj kariérní a individuální rozvoj. Poskytnutí této možnosti zasévá hlubší pocit profesního sebeuvědomění, lepší pochopení odpovědnosti za roli a základ pro individuální stanovení cílů.
Je však nemožné uvažovat o těchto velkých dimenzích rozvoje profesních dovedností a kariérního vývoje, když jsou vaše dny příliš rušné. To jsme se naučili v posledních dvou letech, kdy všichni žili a pracovali s pocitem naléhavosti. Bylo náročné stanovit si priority každého dne, natož mít čas na navazování kontaktů a soustředění se na rozvoj zaměstnanců.
Vytvoření vzdělávací komunity zaměstnanců vymezuje prostor pro růstové myšlení. Zapojte zaměstnance tím, že je vyzvete k budování sítí a ke vzdělávání nad rámec jejich týmů a manažerů. Může se jednat o neformálnější skupinu členů týmu nebo nepřímých vedoucích pracovníků. Sítě a učící se komunity přinášejí jedinečný pohled na kritické průlomy a výsledky.
Mohou zahrnovat přechodnější nebo neformálnější skupinu zúčastněných stran, kolegů, členů týmů nebo nepřímých manažerů. Vytváří průběžnou výměnu informací a obousměrný dialog s nejdůvěryhodnějšími kolegy zaměstnance. To vytváří bohatší zkušenosti zaměstnanců. Zaměstnanci se učí a obohacují, což vede k produktivitě, spokojenosti a lepším výsledkům na všech úrovních.
BUDOVÁNÍ CENTER PRO NAVAZOVÁNÍ KONTAKTŮ
Vytvářet kontakty na dálku je obtížné. Novým zaměstnancům trvá déle, než získají pocit, že své kolegy znají, protože se fyzicky nepotkávají. Všichni se stále učí, jak komunikovat z domova: Můžu si neformálně popovídat s kolegou? Mohu je požádat, aby se se mnou podělili o svůj čas tím, že je požádám o mentorství?
Požádat kolegy o radu nebo podporu nyní vypadá jako chladný telefonát. Koneckonců, když pro daný den skončí se svými pracovními povinnostmi, mohou se odhlásit a být se svou rodinou. Kolegové se tak ptají: Nechtěli by raději dělat tohle, než mě mentorovat?

Ve vzdáleném prostředí je méně příležitostí k osobnímu setkání s kolegy a k rozšíření sítě kontaktů na konferencích a oborových akcích. Jedním z nejzákladnějších způsobů, jak si tyto svaly vybudovat, je praxe. Abyste ji podpořili, poskytněte svému týmu příležitosti k internímu networkingu.
PŘEMÝŠLEJTE O ROZMANITOSTI DLOUHODOBĚ
Různorodé vedoucí týmy musí být součástí takzvané „dlouhodobé hry“ společnosti. Jako vedoucí pracovníci můžeme vytvořit kulturu sounáležitosti pro své zaměstnance pouze tehdy, když máme rozmanitý tým vedoucích pracovníků.
Jednoduše řečeno: Zaměstnanci nemohou prosperovat, pokud mají pocit, že nikam nepatří. Zaměstnanci potřebují příjemné klima, síť kontaktů a vědomí, že vedoucí tým je cílem pro všechny. Společnost se nemůže cítit jako exkluzivní klub pouze pro zasvěcené.
Proto dříve, než mohou vedoucí pracovníci očekávat, že se jejich týmy budou cítit bezpečně a angažovaně, musí zapracovat sami na sobě. Vytvořte program zkušeností zaměstnanců, který se bude s rozmyslem zabývat rozmanitostí ve vašem vedoucím týmu. Teprve když je váš vedoucí tým rozmanitý, můžete začít budovat větší kulturu sounáležitosti.
ZAVAŽTE SE K MENTORSKÝM MÉDIÍM
Mentorské vztahy podporují rozvoj talentů a inspirují ke kvalitnímu výkonu a zároveň poskytují strukturovanou cestu rozvoje. To znamená poskytnout bezpečné místo pro zkoumání, experimentování a riskování. Rozvoj se nejlépe uskutečňuje v rámci podpůrné komunity.

Nemít příležitost zapojit se do spolupráce s vedoucími pracovníky je překážkou. Opět platí, že chcete-li si udržet talenty a rozvíjet různorodé zaměstnance v budoucí vedoucí pracovníky, poskytněte jim příležitosti poznat vedoucí pracovníky a učit se od nich.
Další překážkou je nedostatek kariérní podpory a mentoringu. Věnujte se členům svého týmu, zejména nedostatečně zastoupeným zaměstnancům. Rozvíjejte a podporujte jejich profesní a vůdčí cíle. Mohou to být vaši budoucí lídři a mentoři.
Zaměstnanci potřebují podporu rozvoje již nyní. Všichni potřebují nastartovat, aby posílili své sítě a navázali mentorské vztahy, ale vaši různorodí odborníci potřebují další podporu, zejména ti, kteří byli nově přijati. Neustále je vtahujte do kolektivu. Neustále je ujišťujte o jejich hodnotě nyní i v budoucnosti vaší společnosti. Pomozte jim cítit se součástí organizace tím, že se ujistíte, že mají pocit spojení a sounáležitosti.
Vedoucí pracovníci, investujte do svých lidí na každém kroku – jsou skutečně vaší nejcennější investicí.




























