I přesto někteří analytici z Wall Street vidí na trhu ještě spoustu možností růstu, zejména pokud jde o růstové akcie, z nichž mnohé v posledních měsících prudce poklesly.
Například společnost Ark Invest má v současnosti cílovou cenu pro Teslu (NASDAQ:TSLA) 3 000 USD, což znamená 225% nárůst do roku 2025. A Credit Suisse po silném čtvrtém čtvrtletí zvýšila cílovou cenu pro Snap (NASDAQ:SNAP) na 93 USD, což znamená 140% růst v příštích 12 měsících. Je vzhledem k potenciálním ziskům čas přidat tyto růstové akcie do svého portfolia?
Podívejme se na to blíže.
Zdroj: Unsplash.com
1. Tesla
Nedostatek polovodičů se v roce 2021 podepsal na automobilovém průmyslu, ale Tesla dosáhla dalšího působivého výsledku. Již čtvrtý rok po sobě se umístila na předním místě mezi světovými značkami elektromobilů (EV), přičemž její podíl na trhu činil 14,4 %. A společnost zvýšila své dodávky o 87 %, čímž již třinácté čtvrtletí v řadě předstihla všechny ostatní velkoobjemové výrobce.
Možná ještě důležitější je, že úsilí společnosti Tesla o zefektivnění výroby – zvýšení výroby v Kalifornii a Číně, odlévání jednoho kusu pro Model Y – se vyplácí. Ve třetím čtvrtletí společnost vykázala nejlepší provozní marži v odvětví ve výši 14,6 % a ve čtvrtém čtvrtletí se tato hodnota zvýšila na 14,7 %. Kromě toho náklady na zboží na jeden vůz klesly ve čtvrtém čtvrtletí na 36 000 USD, což je méně než 38 000 USD v prvním čtvrtletí a 84 000 USD v roce 2017.
Zdroj: Pixabay.com
Za celý rok se tržby společnosti Tesla vyšplhaly o 71 % na 53,8 miliardy dolarů a společnost vykázala zisk podle GAAP ve výši 2,05 dolaru na zředěnou akcii – ve skutečnosti společnost dosáhla ziskovosti podle GAAP již deset čtvrtletí po sobě. A volný peněžní tok se zvýšil o 49 % na 2,8 miliardy dolarů. A co je ještě důležitější, budoucnost Tesly vypadá zářivě, protože společnost věří, že v horizontu několika let dokáže zvyšovat dodávky elektromobilů nejméně o 50 % ročně. A výroba by se měla zlepšit v roce 2022, kdy se v nových továrnách Gigafactory v Berlíně a Texasu začnou vyrábět vozidla.
Možná ještě zajímavější je, že generální ředitel Elon Musk poznamenal, že plně samořídící software Tesly bude nakonec jejím největším zdrojem ziskovosti, a také řekl, že společnost „dosáhne plně samořídícího systému ještě letos“. Pokud se tak skutečně stane, Tesla bude moci spustit autonomní platformu pro sdílení jízd a stát se průkopníkem na trhu, který ARK Invest do roku 2030 odhaduje na 1,2 bilionu dolarů.
Musk také uvedl, že humanoidní robot (Optimus) poháněný umělou inteligencí společnosti Tesla se může začít vyrábět v roce 2023 – spolu s vozy Cybertruck a Semi – a že Optimus by nakonec mohl být větší než automobilový byznys společnosti Tesla.
Zdroj: Pexels.com
Mohla by tedy Tesla do roku 2025 dosáhnout 3 000 dolarů za akcii? To by její tržní kapitalizace dosáhla 3 bilionů dolarů, což není malý úkol. Ale pokud bude Tesla pokračovat ve výrobě elektromobilů a zároveň splní svůj slib autonomní služby sdílení jízd, myslím, že by mohla tohoto cenového cíle dosáhnout. Ale i kdyby se tak nestalo, Tesla stále vypadá jako dobrá akcie k dlouhodobému držení.
2. Snap
Snap je kamerová společnost, která se specializuje na rozšířenou realitu (AR) a umělou inteligenci (AI). Jejím hlavním produktem je Snapchat, sociální platforma určená pro vizuální komunikaci. Konkrétně mohou lidé přizpůsobovat fotografie a videa pomocí čoček AR – nástrojů, které přidávají 3D objekty a speciální efekty – a poté tento obsah sdílet s přáteli, rodinami a širší komunitou Snapchatu.
Zdroj: Pexels.com
Fotoaparát Snap podporuje také skenování, což je funkce, která využívá umělou inteligenci k pochopení toho, co fotoaparát vidí v hledáčku. Můžete například naskenovat auto a dozvědět se více o jeho značce a modelu nebo naskenovat výrobek pro domácnost a zakoupit jej na tržišti Amazon. Snap zkrátka využívá rozšířenou realitu a umělou inteligenci k vytvoření poutavého sociálního zážitku a díky této strategii si mobilní aplikaci oblíbily zejména mladší generace.
Ve Spojených státech používá Snapchat 75 % lidí ve věku 13 až 34 let a podobně je tomu i ve Velké Británii, Francii a Austrálii. Tato demografická skupina je pro inzerenty obzvláště cenná, protože jim dává šanci vybudovat si dlouhodobé vztahy se zákazníky. Za tímto účelem Snap zpeněžuje svůj byznys tím, že pomáhá značkám vytvářet, měřit a optimalizovat cílené reklamní kampaně.
Za celý rok dosáhla společnost působivých finančních výsledků. Tržby vzrostly o 64 % na 4,1 miliardy dolarů, a přestože je Snap podle principů GAAP stále ztrátový, ztráta se v roce 2021 snížila na 488 milionů dolarů. A co víc, společnost vykázala volný peněžní tok ve výši 223 milionů dolarů, což znamená, že Snap poprvé za celý rok vygeneroval kladný volný peněžní tok.
Zdroj: Pixabay.com
Mohla by tedy společnost Snap v příštích 12 měsících dosáhnout 93 dolarů za akcii? Určitě je to možné za předpokladu, že společnost bude pokračovat v realizaci a Wall Street znovu získá chuť na bohatě hodnocené růstové akcie. Ale i kdyby se tak nestalo, myslím, že tato akcie vypadá jako chytrá dlouhodobá investice, protože využívá rychle rostoucí odvětví, jako je digitální reklama a metaverse.
I přesto někteří analytici z Wall Street vidí na trhu ještě spoustu možností růstu, zejména pokud jde o růstové akcie, z nichž mnohé v posledních měsících prudce poklesly.Například společnost Ark Invest má v současnosti cílovou cenu pro Teslu 3 000 USD, což znamená 225% nárůst do roku 2025. A Credit Suisse po silném čtvrtém čtvrtletí zvýšila cílovou cenu pro Snap na 93 USD, což znamená 140% růst v příštích 12 měsících. Je vzhledem k potenciálním ziskům čas přidat tyto růstové akcie do svého portfolia?Podívejme se na to blíže.Zdroj: Unsplash.com1. TeslaNedostatek polovodičů se v roce 2021 podepsal na automobilovém průmyslu, ale Tesla dosáhla dalšího působivého výsledku. Již čtvrtý rok po sobě se umístila na předním místě mezi světovými značkami elektromobilů , přičemž její podíl na trhu činil 14,4 %. A společnost zvýšila své dodávky o 87 %, čímž již třinácté čtvrtletí v řadě předstihla všechny ostatní velkoobjemové výrobce.Možná ještě důležitější je, že úsilí společnosti Tesla o zefektivnění výroby – zvýšení výroby v Kalifornii a Číně, odlévání jednoho kusu pro Model Y – se vyplácí. Ve třetím čtvrtletí společnost vykázala nejlepší provozní marži v odvětví ve výši 14,6 % a ve čtvrtém čtvrtletí se tato hodnota zvýšila na 14,7 %. Kromě toho náklady na zboží na jeden vůz klesly ve čtvrtém čtvrtletí na 36 000 USD, což je méně než 38 000 USD v prvním čtvrtletí a 84 000 USD v roce 2017.Zdroj: Pixabay.comZa celý rok se tržby společnosti Tesla vyšplhaly o 71 % na 53,8 miliardy dolarů a společnost vykázala zisk podle GAAP ve výši 2,05 dolaru na zředěnou akcii – ve skutečnosti společnost dosáhla ziskovosti podle GAAP již deset čtvrtletí po sobě. A volný peněžní tok se zvýšil o 49 % na 2,8 miliardy dolarů. A co je ještě důležitější, budoucnost Tesly vypadá zářivě, protože společnost věří, že v horizontu několika let dokáže zvyšovat dodávky elektromobilů nejméně o 50 % ročně. A výroba by se měla zlepšit v roce 2022, kdy se v nových továrnách Gigafactory v Berlíně a Texasu začnou vyrábět vozidla.Chcete využít této příležitosti?Možná ještě zajímavější je, že generální ředitel Elon Musk poznamenal, že plně samořídící software Tesly bude nakonec jejím největším zdrojem ziskovosti, a také řekl, že společnost „dosáhne plně samořídícího systému ještě letos“. Pokud se tak skutečně stane, Tesla bude moci spustit autonomní platformu pro sdílení jízd a stát se průkopníkem na trhu, který ARK Invest do roku 2030 odhaduje na 1,2 bilionu dolarů.Musk také uvedl, že humanoidní robot poháněný umělou inteligencí společnosti Tesla se může začít vyrábět v roce 2023 – spolu s vozy Cybertruck a Semi – a že Optimus by nakonec mohl být větší než automobilový byznys společnosti Tesla.Zdroj: Pexels.comMohla by tedy Tesla do roku 2025 dosáhnout 3 000 dolarů za akcii? To by její tržní kapitalizace dosáhla 3 bilionů dolarů, což není malý úkol. Ale pokud bude Tesla pokračovat ve výrobě elektromobilů a zároveň splní svůj slib autonomní služby sdílení jízd, myslím, že by mohla tohoto cenového cíle dosáhnout. Ale i kdyby se tak nestalo, Tesla stále vypadá jako dobrá akcie k dlouhodobému držení.2. SnapSnap je kamerová společnost, která se specializuje na rozšířenou realitu a umělou inteligenci . Jejím hlavním produktem je Snapchat, sociální platforma určená pro vizuální komunikaci. Konkrétně mohou lidé přizpůsobovat fotografie a videa pomocí čoček AR – nástrojů, které přidávají 3D objekty a speciální efekty – a poté tento obsah sdílet s přáteli, rodinami a širší komunitou Snapchatu.Zdroj: Pexels.comFotoaparát Snap podporuje také skenování, což je funkce, která využívá umělou inteligenci k pochopení toho, co fotoaparát vidí v hledáčku. Můžete například naskenovat auto a dozvědět se více o jeho značce a modelu nebo naskenovat výrobek pro domácnost a zakoupit jej na tržišti Amazon. Snap zkrátka využívá rozšířenou realitu a umělou inteligenci k vytvoření poutavého sociálního zážitku a díky této strategii si mobilní aplikaci oblíbily zejména mladší generace.Ve Spojených státech používá Snapchat 75 % lidí ve věku 13 až 34 let a podobně je tomu i ve Velké Británii, Francii a Austrálii. Tato demografická skupina je pro inzerenty obzvláště cenná, protože jim dává šanci vybudovat si dlouhodobé vztahy se zákazníky. Za tímto účelem Snap zpeněžuje svůj byznys tím, že pomáhá značkám vytvářet, měřit a optimalizovat cílené reklamní kampaně.Za celý rok dosáhla společnost působivých finančních výsledků. Tržby vzrostly o 64 % na 4,1 miliardy dolarů, a přestože je Snap podle principů GAAP stále ztrátový, ztráta se v roce 2021 snížila na 488 milionů dolarů. A co víc, společnost vykázala volný peněžní tok ve výši 223 milionů dolarů, což znamená, že Snap poprvé za celý rok vygeneroval kladný volný peněžní tok.Zdroj: Pixabay.comMohla by tedy společnost Snap v příštích 12 měsících dosáhnout 93 dolarů za akcii? Určitě je to možné za předpokladu, že společnost bude pokračovat v realizaci a Wall Street znovu získá chuť na bohatě hodnocené růstové akcie. Ale i kdyby se tak nestalo, myslím, že tato akcie vypadá jako chytrá dlouhodobá investice, protože využívá rychle rostoucí odvětví, jako je digitální reklama a metaverse.