Ve zprávě o výsledcích za 1. čtvrtletí fiskálního roku 2022 (zveřejněné 1. února) kávový titán uvedl, že poptávka v obchodech a prostřednictvím mobilních objednávek a doručování byla „neuvěřitelná“. Tento nárůst však byl kompenzován prudkým růstem nákladů souvisejících s pandemií, inflací a nedostatkem pracovních sil.
Podívejme se na pět nejvýznamnějších ukazatelů z oznámení řetězce restaurací za 1. čtvrtletí.
1. Čtvrtletní tržby společnosti Starbucks dosáhly 8,1 miliardy dolarů
Trendy v prodeji zůstaly silné a tržby vzrostly o 19 % na 8,1 miliardy dolarů. Největším vítězem byl americký trh, kde tržby ze srovnatelných prodejen vzrostly o 18 %. K tomuto nárůstu přispěl nejen 12% nárůst počtu zákazníků, ale také o 6 % vyšší počet objednávek.
„Toto prázdninové čtvrtletí přineslo silný růst tržeb,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel Kevin Johnson, „který byl podtržen neuvěřitelnou poptávkou spotřebitelů.“
Celosvětově se návštěvnost zvýšila o 10 % a průměrná útrata vzrostla o 3 %. Těchto zisků bylo dosaženo navzdory slabému mezinárodnímu segmentu, který byl tažen dolů poklesem tržeb v Číně. Politika „nulového COVID“ v této zemi zkrátila provozní dobu napříč celou působností společnosti Starbucks, což vedlo k poklesu tržeb o 14 %.
Vedení společnosti je však stejně nadšené z potenciálu v Číně, kde počet prodejen právě překročil 5 500. „Hrajeme dlouhodobou hru, protože se pohybujeme v dynamickém prostředí,“ řekl Johnson investorům v konferenčním hovoru.
3. Provozní náklady vzrostly o 17 %
Ziskovost společnosti Starbucks se v prvním čtvrtletí snížila díky kombinaci inflace, která zvyšuje náklady o 7 % a více, nákladů na pandemii, včetně nemocenské, a problémů v dodavatelském řetězci. Řetězec se také potýká s problémem udržet plný počet zaměstnanců ve svých prodejnách v době, kdy v odvětví služeb dochází k úbytku zaměstnanců. „Boj o talenty je pozoruhodný,“ řekl Johnson.
Starbucks na to reaguje zvýšením mezd, vyššími výdaji na školení a rychlejším náborem než obvykle. Tyto kroky by jí měly umožnit nadále zaujímat vedoucí postavení v odvětví v ukazatelích, jako je fluktuace a spokojenost zákazníků. Budou však tlačit na zisk po zbytek roku 2022. Vedení společnosti tyto posuny také viní z překvapivě slabých výsledků zisku v tomto čtvrtletí.
Starbucks Pexels.com
4. Výhled tržeb je 33 miliard dolarů
Vedení společnosti Starbucks potvrdilo svůj původní výhled na rok 2022, který počítá s nárůstem tržeb ve vysokém jednociferném pásmu, když tržby dosáhnou 33 miliard USD. Rychlejší růst na trzích, jako jsou Spojené státy, pomáhá kompenzovat dočasný pokles poptávky v Číně v důsledku omezení COVID-19.
Společnost má mnoho možností růstu, o které se může opřít, včetně dominantních mobilních objednávek a nabídky drive-thru, stejně jako rostoucího zapojení do věrnostního programu.
5. Provozní marže se předpokládá ve výši 17 % tržeb
Na druhé straně vedení snížilo očekávání ohledně ziskovosti a zisku. Provozní marže by měla klesnout pod 17 % tržeb, zatímco ve fiskálním roce 2021 to bylo více než 18 %. Podle vedení společnosti bude ziskovost výrazně zasažena v současném čtvrtletí, než se ve druhé polovině roku začne ve větší míře projevovat zvyšování cen a snižování nákladů. „Vzhledem k tomu, že inflace je na nejvyšší úrovni za poslední desetiletí,“ uvedla finanční ředitelka Rachel Ruggeriová, „věříme, že je rozumné v tuto chvíli revidovat naše … prognózy provozní marže i zisku na akcii.“
Zdroj: Pexels.com
Mírné snížení zisku by nemělo investory znepokojovat, protože je pravděpodobně dočasné. Větším rizikem je, zda růst cen nepoškodí poptávku a neohrozí očekávané oživení ziskovosti v druhé polovině roku 2022.
Ve zprávě o výsledcích za 1. čtvrtletí fiskálního roku 2022 kávový titán uvedl, že poptávka v obchodech a prostřednictvím mobilních objednávek a doručování byla „neuvěřitelná“. Tento nárůst však byl kompenzován prudkým růstem nákladů souvisejících s pandemií, inflací a nedostatkem pracovních sil.Podívejme se na pět nejvýznamnějších ukazatelů z oznámení řetězce restaurací za 1. čtvrtletí.1. Čtvrtletní tržby společnosti Starbucks dosáhly 8,1 miliardy dolarůTrendy v prodeji zůstaly silné a tržby vzrostly o 19 % na 8,1 miliardy dolarů. Největším vítězem byl americký trh, kde tržby ze srovnatelných prodejen vzrostly o 18 %. K tomuto nárůstu přispěl nejen 12% nárůst počtu zákazníků, ale také o 6 % vyšší počet objednávek.„Toto prázdninové čtvrtletí přineslo silný růst tržeb,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel Kevin Johnson, „který byl podtržen neuvěřitelnou poptávkou spotřebitelů.“Zdroj: Pexels.com2. Prodej v Číně se snížil o 14 %Chcete využít této příležitosti?Celosvětově se návštěvnost zvýšila o 10 % a průměrná útrata vzrostla o 3 %. Těchto zisků bylo dosaženo navzdory slabému mezinárodnímu segmentu, který byl tažen dolů poklesem tržeb v Číně. Politika „nulového COVID“ v této zemi zkrátila provozní dobu napříč celou působností společnosti Starbucks, což vedlo k poklesu tržeb o 14 %.Vedení společnosti je však stejně nadšené z potenciálu v Číně, kde počet prodejen právě překročil 5 500. „Hrajeme dlouhodobou hru, protože se pohybujeme v dynamickém prostředí,“ řekl Johnson investorům v konferenčním hovoru.3. Provozní náklady vzrostly o 17 %Ziskovost společnosti Starbucks se v prvním čtvrtletí snížila díky kombinaci inflace, která zvyšuje náklady o 7 % a více, nákladů na pandemii, včetně nemocenské, a problémů v dodavatelském řetězci. Řetězec se také potýká s problémem udržet plný počet zaměstnanců ve svých prodejnách v době, kdy v odvětví služeb dochází k úbytku zaměstnanců. „Boj o talenty je pozoruhodný,“ řekl Johnson.Starbucks na to reaguje zvýšením mezd, vyššími výdaji na školení a rychlejším náborem než obvykle. Tyto kroky by jí měly umožnit nadále zaujímat vedoucí postavení v odvětví v ukazatelích, jako je fluktuace a spokojenost zákazníků. Budou však tlačit na zisk po zbytek roku 2022. Vedení společnosti tyto posuny také viní z překvapivě slabých výsledků zisku v tomto čtvrtletí.Starbucks Pexels.com4. Výhled tržeb je 33 miliard dolarůVedení společnosti Starbucks potvrdilo svůj původní výhled na rok 2022, který počítá s nárůstem tržeb ve vysokém jednociferném pásmu, když tržby dosáhnou 33 miliard USD. Rychlejší růst na trzích, jako jsou Spojené státy, pomáhá kompenzovat dočasný pokles poptávky v Číně v důsledku omezení COVID-19.Společnost má mnoho možností růstu, o které se může opřít, včetně dominantních mobilních objednávek a nabídky drive-thru, stejně jako rostoucího zapojení do věrnostního programu.5. Provozní marže se předpokládá ve výši 17 % tržebNa druhé straně vedení snížilo očekávání ohledně ziskovosti a zisku. Provozní marže by měla klesnout pod 17 % tržeb, zatímco ve fiskálním roce 2021 to bylo více než 18 %. Podle vedení společnosti bude ziskovost výrazně zasažena v současném čtvrtletí, než se ve druhé polovině roku začne ve větší míře projevovat zvyšování cen a snižování nákladů. „Vzhledem k tomu, že inflace je na nejvyšší úrovni za poslední desetiletí,“ uvedla finanční ředitelka Rachel Ruggeriová, „věříme, že je rozumné v tuto chvíli revidovat naše … prognózy provozní marže i zisku na akcii.“Zdroj: Pexels.comMírné snížení zisku by nemělo investory znepokojovat, protože je pravděpodobně dočasné. Větším rizikem je, zda růst cen nepoškodí poptávku a neohrozí očekávané oživení ziskovosti v druhé polovině roku 2022.
Investoři, kteří v aktuálním prostředí hledají kombinaci stabilních příjmů, dlouhodobého růstu a relativně nižší volatility, stále častěji obracejí pozornost k...