Prodej šampaňského dosáhl rekordu, šumivé nápoje se vracejí s oživením pandemie
Prodej šampaňského dosáhl v loňském roce historického maxima a výrazně překonal předchozí rekord z roku 2019, protože uvolnění omezení souvisejících s pandemií podpořilo prudký nárůst vývozu, zejména do Spojených států, uvedli výrobci.
Zatímco francouzští výrobci již loni uvedli, že očekávají rekordní prodej, nyní potvrdili, že v roce 2021 dosáhl prodej 5,7 miliardy dolarů, což je o 14 % více než před pandemií.
Vývoz dosáhl 180 milionů lahví o objemu 0,75 litru, což je o 37 % více než v roce 2020 a o 15 % více než v roce 2019, zatímco prodej ve Francii vyskočil o 25 % oproti předchozímu roku a vyrovnal se prodeji v roce 2019 na úrovni 140 milionů lahví, sdělila novinářům společnost Union des Maisons de Champagne (UMC).
Prodej do Spojených států, které jsou hlavním exportním trhem šampaňského, vzrostl o 31 % oproti roku 2019 a dosáhl rekordních 34 milionů lahví. Americký trh rostl v každém z posledních 10 let, s výjimkou propadu, který utrpěl v roce 2020 kvůli výlukovým opatřením, ukázaly údaje UMC.
Vývoz do Velké Británie vzrostl oproti roku 2019 o 7 % na 29 milionů lahví, zatímco prodej do Německa vyskočil o 28 % na 15 milionů. Následovala Austrálie s 12 miliony lahví poté, co se tamní vývoz oproti roku 2019 zvýšil o 53 %.
Zdroj: unsplash.com
Předseda UMC Jean-Marie Barillere uvedl, že ke zvýšení prodeje přispěla skutečnost, že pití šampaňského doma je levnější než v restauraci a je snadno dostupné online.
Rekordní poptávka potěšila výrobce, kteří v roce 2021 čelili nejhorší produkci za posledních 40 let poté, co vinice zpustošily mrazy a napadení plísní.
Pokles nabídky by však neměl ovlivnit dostupnost šampaňského, protože výrobci budou moci využít své zásoby. Šampaňské se obvykle vyrábí z kombinace vín vyrobených v předchozím roce a dříve.
Zatímco francouzští výrobci již loni uvedli, že očekávají rekordní prodej, nyní potvrdili, že v roce 2021 dosáhl prodej 5,7 miliardy dolarů, což je o 14 % více než před pandemií.Vývoz dosáhl 180 milionů lahví o objemu 0,75 litru, což je o 37 % více než v roce 2020 a o 15 % více než v roce 2019, zatímco prodej ve Francii vyskočil o 25 % oproti předchozímu roku a vyrovnal se prodeji v roce 2019 na úrovni 140 milionů lahví, sdělila novinářům společnost Union des Maisons de Champagne .Prodej do Spojených států, které jsou hlavním exportním trhem šampaňského, vzrostl o 31 % oproti roku 2019 a dosáhl rekordních 34 milionů lahví. Americký trh rostl v každém z posledních 10 let, s výjimkou propadu, který utrpěl v roce 2020 kvůli výlukovým opatřením, ukázaly údaje UMC.Vývoz do Velké Británie vzrostl oproti roku 2019 o 7 % na 29 milionů lahví, zatímco prodej do Německa vyskočil o 28 % na 15 milionů. Následovala Austrálie s 12 miliony lahví poté, co se tamní vývoz oproti roku 2019 zvýšil o 53 %.Zdroj: unsplash.comPředseda UMC Jean-Marie Barillere uvedl, že ke zvýšení prodeje přispěla skutečnost, že pití šampaňského doma je levnější než v restauraci a je snadno dostupné online.Rekordní poptávka potěšila výrobce, kteří v roce 2021 čelili nejhorší produkci za posledních 40 let poté, co vinice zpustošily mrazy a napadení plísní.Chcete využít této příležitosti?Pokles nabídky by však neměl ovlivnit dostupnost šampaňského, protože výrobci budou moci využít své zásoby. Šampaňské se obvykle vyrábí z kombinace vín vyrobených v předchozím roce a dříve.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...