První komerční aplikace P-Volt, bateriového elektrického systému vyvinutého společností Rolls-Royce, bude mít výkon asi 600 kilowatthodin, což umožní let šesti až osmi lidí až na vzdálenost 80 námořních mil, řekl Rob Watson, prezident elektrické divize společnosti, v pondělním rozhovoru v Singapuru. Tento dolet se bude neustále zlepšovat díky lepší technologii baterií a nakonec může být v roce 2030 schopen uletět až 400 kilometrů, uvedl londýnský Watson, který se tento týden účastní bienální letecké přehlídky v Singapuru.
„Jsme si touto technologií jisti. Nyní ji musíme rozšířit, aby měla významný ekonomický vliv,“ řekl Watson, který byl letos povýšen do výkonné funkce. „Myslím, že právě v tomto směru se městská a regionální letecká mobilita, letadla s 8-18 sedadly, stanou v příštích třech až pěti letech reálnou možností.“
Řada společností po celém světě, od začínajících podniků až po zavedené letecké giganty, stejně jako někteří výrobci automobilů, se nachází v různých fázích vývoje letadel poháněných alternativním zdrojem energie, protože v průmyslu sílí tlak na snižování emisí. Mezi možnosti, na kterých se pracuje, patří udržitelné letecké palivo neboli SAF, vodík, plně elektrický a hybridní elektrický pohon.
Zdroj: rolls-royce.com
Elektrický pohonný systém společnosti Rolls-Royce lze použít jak pro elektrický vertikální vzlet a přistání, tak pro takzvané eVTOLy nebo příměstská letadla. Jeden z jeho zákazníků, společnost Vertical Aerospace Group Ltd., již získal objednávky od společností American Airlines Group Inc., Virgin Atlantic Airways Ltd. a pronajímatele letadel Avolon Holdings Ltd. a tvrdí, že jeho VA-X4, letadlo pro čtyři cestující s nulovými emisemi, může letět rychlostí až 200 mil za hodinu na vzdálenost více než 100 mil.
Watson však neočekává, že by se úzcetrupá letadla, nejoblíbenější modely Airbusu a Boeingu, stala plně elektrickými.
„Pokud chcete létat se stovkami lidí a na vzdálenost tisíců mil, což je trh s jednoprostorovými letadly, baterie to nikdy nedokáže, protože budete prostě omezeni hustotou energie baterie a její hmotností,“ řekl Watson. „Pokud se chcete na těchto platformách dostat na čistou nulu, dosáhnete toho hlavně pomocí SAF a pak pomocí vodíku.“
Společnost Rolls-Royce v současné době jedná s dodavateli bateriových článků, protože se blíží rozhodující fázi certifikace, řekl Watson. Zatímco Rolls-Royce bude navrhovat a montovat balíčky, nebude vyrábět bateriové články, řekl.
„Rozhodnutí o výběru dodavatelů musíme učinit v příštím roce, roce a půl,“ řekl Watson. „O našich strategických dodavatelích rozhodujeme letos.“
První komerční aplikace P-Volt, bateriového elektrického systému vyvinutého společností Rolls-Royce, bude mít výkon asi 600 kilowatthodin, což umožní let šesti až osmi lidí až na vzdálenost 80 námořních mil, řekl Rob Watson, prezident elektrické divize společnosti, v pondělním rozhovoru v Singapuru. Tento dolet se bude neustále zlepšovat díky lepší technologii baterií a nakonec může být v roce 2030 schopen uletět až 400 kilometrů, uvedl londýnský Watson, který se tento týden účastní bienální letecké přehlídky v Singapuru.„Jsme si touto technologií jisti. Nyní ji musíme rozšířit, aby měla významný ekonomický vliv,“ řekl Watson, který byl letos povýšen do výkonné funkce. „Myslím, že právě v tomto směru se městská a regionální letecká mobilita, letadla s 8-18 sedadly, stanou v příštích třech až pěti letech reálnou možností.“Řada společností po celém světě, od začínajících podniků až po zavedené letecké giganty, stejně jako někteří výrobci automobilů, se nachází v různých fázích vývoje letadel poháněných alternativním zdrojem energie, protože v průmyslu sílí tlak na snižování emisí. Mezi možnosti, na kterých se pracuje, patří udržitelné letecké palivo neboli SAF, vodík, plně elektrický a hybridní elektrický pohon.Zdroj: rolls-royce.comElektrický pohonný systém společnosti Rolls-Royce lze použít jak pro elektrický vertikální vzlet a přistání, tak pro takzvané eVTOLy nebo příměstská letadla. Jeden z jeho zákazníků, společnost Vertical Aerospace Group Ltd., již získal objednávky od společností American Airlines Group Inc., Virgin Atlantic Airways Ltd. a pronajímatele letadel Avolon Holdings Ltd. a tvrdí, že jeho VA-X4, letadlo pro čtyři cestující s nulovými emisemi, může letět rychlostí až 200 mil za hodinu na vzdálenost více než 100 mil.Watson však neočekává, že by se úzcetrupá letadla, nejoblíbenější modely Airbusu a Boeingu, stala plně elektrickými.„Pokud chcete létat se stovkami lidí a na vzdálenost tisíců mil, což je trh s jednoprostorovými letadly, baterie to nikdy nedokáže, protože budete prostě omezeni hustotou energie baterie a její hmotností,“ řekl Watson. „Pokud se chcete na těchto platformách dostat na čistou nulu, dosáhnete toho hlavně pomocí SAF a pak pomocí vodíku.“Chcete využít této příležitosti?Společnost Rolls-Royce v současné době jedná s dodavateli bateriových článků, protože se blíží rozhodující fázi certifikace, řekl Watson. Zatímco Rolls-Royce bude navrhovat a montovat balíčky, nebude vyrábět bateriové články, řekl.„Rozhodnutí o výběru dodavatelů musíme učinit v příštím roce, roce a půl,“ řekl Watson. „O našich strategických dodavatelích rozhodujeme letos.“
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...