března se index Nasdaq Composite oficiálně ocitl na medvědím trhu. Od začátku roku se index propadl o téměř 20 %, což je způsobeno mnoha technologickými akciemi, které jen v roce 2022 klesly o 30 % nebo dokonce 40 %.
Jednou z nich je i společnost Trade Desk ( TTD 11,96 % ), která od začátku roku klesla o více než 42 % a o 52 % ze svých historických maxim. Přesto je na této akcii reklamních technologií (adtech) mnoho zajímavého. Společnost usnadňuje inzerentům digitální zadávání reklamy. Vzhledem k tomu, že digitální reklama získává na popularitě, protože je snazší cílit na konkrétní publikum a sledovat úspěšnost reklamy, má společnost The Trade Desk předpoklady k růstu v nadcházejícím desetiletí.
Společnost Trade Desk je špičkou na straně poptávky v oblasti adtech a nemá žádnou významnou konkurenci. Existují hráči na straně prodeje, jako jsou Magnite a PubMatic, ale ti nejsou konkurenty. Jsou to spíše partneři: Hráči na straně prodeje pomáhají vydavateli (společnosti, která prodává reklamní prostor) získat co nejlepší výsledek tím, že ve spolupráci se společností Trade Desk hledají nejlepšího inzerenta, který by na platformě publikoval reklamu. Společnost The Trade Desk utratila v roce 2021 na své platformě 6,2 miliardy dolarů, což bylo o 47 % více než v předchozím roce a ukazuje to, jak dominantní postavení v tomto prostoru má.
Zdroj: Unsplash
Díky síťovým efektům nemá velkou konkurenci. S každou transakcí, kterou na své platformě zprostředkuje, získává The Trade Desk údaje o zapojení do reklamy a sledovanosti. Na základě těchto údajů pak může inzerentům doporučit, kam by měli v budoucnu umístit reklamu, aby oslovili své cílové publikum. Díky tomu je platforma The Trade Desk pro své zákazníky cennější, což přitahuje více aktivit, a tím přináší více dat. Díky svému vedoucímu postavení má společnost k dispozici nejvíce dat, aby mohla svým zákazníkům poskytovat ta nejlepší doporučení.
Tato výhoda spočívá v tom, že pro jakoukoli konkurenční platformu by bylo neuvěřitelně obtížné ji dohnat, protože existuje jen málo pobídek, které by inzerenty přesvědčily k odchodu od The Trade Desk. Odliv zákazníků společnosti, který za posledních osm let činil méně než 5 %, svědčí o silné přilnavosti platformy.
Zdroj: Unsplash
Díky těmto výhodám se společnost stala velmi ziskovou. V roce 2021 přinesla společnost The Trade Desk téměř 138 milionů dolarů čistého zisku a více než 318 milionů dolarů volného peněžního toku. Důležité je, že společnost tyto silné peněžní toky investuje zpět do svého podnikání, aby svým zákazníkům poskytovala ještě větší hodnotu a rozšířila tak své vedoucí postavení.
Společnost Trade Desk investovala v roce 2021 velké prostředky; vrhla se po hlavě do své nabídky Unified ID 2.0 (UID2), která se stává řešením pro cílenou reklamu bez použití cookies. Soubory cookie byly kontroverzním způsobem cílení na spotřebitele, který někdy narušoval soukromí. Nyní velké společnosti jako Apple a Alphabet zakazují soubory cookie, takže tento posun byl pro The Trade Desk nezbytný a společnost jej přijímá.
UID2 je nyní jedním z předních řešení s otevřeným zdrojovým kódem pro shromažďování pseudonymních údajů o spotřebitelích, což znamená, že inzerenti mohou efektivně cílit na skupiny spotřebitelů, aniž by byla ohrožena jejich identita. V roce 2021 získalo UID2 16 nových partnerů a jejich počet bude pravděpodobně jen stoupat. Jedná se o open-source, což znamená, že je k dispozici zdarma, ale společnost The Trade Desk stále shromažďuje data z transakcí a využívá je k vylepšení své platformy.
Zdroj: Unsplash
I když je dnes společnost lídrem v oboru, trh je před ní stále obrovský. 6,2 miliardy dolarů, které společnost v roce 2021 utratí na své platformě, je ve srovnání s ročními celosvětovými výdaji na reklamu ve výši 725 miliard dolarů zanedbatelná částka a podíl digitální reklamy na nich se v příštích letech pravděpodobně rychle zvýší.
Akcie se v posledních několika letech obchodovaly s drahým oceněním, ale tento pokles přináší lepší cenu. Akcie se nyní obchodují za 22násobek tržeb – což je vysoká cena, ale nejnižší ocenění od začátku roku 2020. Pro lídra v oboru s významnými konkurenčními výhodami a spoustou růstu před sebou vypadají tyto ceny lákavě. Pokud vás ocenění děsí, zvažte zprůměrování nákladů na dolar do pozice, ale tato akcie se zdá být jednou z těch, které by měl každý investor vlastnit v příštím desetiletí.
března se index Nasdaq Composite oficiálně ocitl na medvědím trhu. Od začátku roku se index propadl o téměř 20 %, což je způsobeno mnoha technologickými akciemi, které jen v roce 2022 klesly o 30 % nebo dokonce 40 %.Jednou z nich je i společnost Trade Desk , která od začátku roku klesla o více než 42 % a o 52 % ze svých historických maxim. Přesto je na této akcii reklamních technologií mnoho zajímavého. Společnost usnadňuje inzerentům digitální zadávání reklamy. Vzhledem k tomu, že digitální reklama získává na popularitě, protože je snazší cílit na konkrétní publikum a sledovat úspěšnost reklamy, má společnost The Trade Desk předpoklady k růstu v nadcházejícím desetiletí.Společnost Trade Desk je špičkou na straně poptávky v oblasti adtech a nemá žádnou významnou konkurenci. Existují hráči na straně prodeje, jako jsou Magnite a PubMatic, ale ti nejsou konkurenty. Jsou to spíše partneři: Hráči na straně prodeje pomáhají vydavateli získat co nejlepší výsledek tím, že ve spolupráci se společností Trade Desk hledají nejlepšího inzerenta, který by na platformě publikoval reklamu. Společnost The Trade Desk utratila v roce 2021 na své platformě 6,2 miliardy dolarů, což bylo o 47 % více než v předchozím roce a ukazuje to, jak dominantní postavení v tomto prostoru má.Zdroj: UnsplashDíky síťovým efektům nemá velkou konkurenci. S každou transakcí, kterou na své platformě zprostředkuje, získává The Trade Desk údaje o zapojení do reklamy a sledovanosti. Na základě těchto údajů pak může inzerentům doporučit, kam by měli v budoucnu umístit reklamu, aby oslovili své cílové publikum. Díky tomu je platforma The Trade Desk pro své zákazníky cennější, což přitahuje více aktivit, a tím přináší více dat. Díky svému vedoucímu postavení má společnost k dispozici nejvíce dat, aby mohla svým zákazníkům poskytovat ta nejlepší doporučení.Tato výhoda spočívá v tom, že pro jakoukoli konkurenční platformu by bylo neuvěřitelně obtížné ji dohnat, protože existuje jen málo pobídek, které by inzerenty přesvědčily k odchodu od The Trade Desk. Odliv zákazníků společnosti, který za posledních osm let činil méně než 5 %, svědčí o silné přilnavosti platformy.Zdroj: UnsplashDíky těmto výhodám se společnost stala velmi ziskovou. V roce 2021 přinesla společnost The Trade Desk téměř 138 milionů dolarů čistého zisku a více než 318 milionů dolarů volného peněžního toku. Důležité je, že společnost tyto silné peněžní toky investuje zpět do svého podnikání, aby svým zákazníkům poskytovala ještě větší hodnotu a rozšířila tak své vedoucí postavení.Příležitosti do budoucnaChcete využít této příležitosti?Společnost Trade Desk investovala v roce 2021 velké prostředky; vrhla se po hlavě do své nabídky Unified ID 2.0 , která se stává řešením pro cílenou reklamu bez použití cookies. Soubory cookie byly kontroverzním způsobem cílení na spotřebitele, který někdy narušoval soukromí. Nyní velké společnosti jako Apple a Alphabet zakazují soubory cookie, takže tento posun byl pro The Trade Desk nezbytný a společnost jej přijímá.UID2 je nyní jedním z předních řešení s otevřeným zdrojovým kódem pro shromažďování pseudonymních údajů o spotřebitelích, což znamená, že inzerenti mohou efektivně cílit na skupiny spotřebitelů, aniž by byla ohrožena jejich identita. V roce 2021 získalo UID2 16 nových partnerů a jejich počet bude pravděpodobně jen stoupat. Jedná se o open-source, což znamená, že je k dispozici zdarma, ale společnost The Trade Desk stále shromažďuje data z transakcí a využívá je k vylepšení své platformy.Zdroj: UnsplashI když je dnes společnost lídrem v oboru, trh je před ní stále obrovský. 6,2 miliardy dolarů, které společnost v roce 2021 utratí na své platformě, je ve srovnání s ročními celosvětovými výdaji na reklamu ve výši 725 miliard dolarů zanedbatelná částka a podíl digitální reklamy na nich se v příštích letech pravděpodobně rychle zvýší.Akcie se v posledních několika letech obchodovaly s drahým oceněním, ale tento pokles přináší lepší cenu. Akcie se nyní obchodují za 22násobek tržeb – což je vysoká cena, ale nejnižší ocenění od začátku roku 2020. Pro lídra v oboru s významnými konkurenčními výhodami a spoustou růstu před sebou vypadají tyto ceny lákavě. Pokud vás ocenění děsí, zvažte zprůměrování nákladů na dolar do pozice, ale tato akcie se zdá být jednou z těch, které by měl každý investor vlastnit v příštím desetiletí.