Díky silné digitální prezentaci společnost pokračovala v dvouciferném růstu tržeb ve stejných prodejnách a zároveň otevírala nové pobočky ve zdravém tempu. A od doby, kdy v březnu 2020, kdy pandemie poprvé udeřila, dosáhly akcie svého dna, vzrostly o více než 200 %.
Jednoduchý, ale chutný jídelníček Chipotle je jedním z důvodů, proč je tento řetězec tak úspěšný. Z pohledu zákazníků je však bezkonkurenční i nabídka pohodlí a hodnoty. Nedávné oznámení dokazuje, že podnik a jeho vedení stále dokáží najít nové způsoby, jak udržet věrné fanoušky, kteří se vracejí pro další jídla.
I restaurace mohou inovovat
Společnost Chipotle oznámila, že v USA a Kanadě začne nabízet pollo asado. Ve své 29leté historii je to poprvé, co podnik přidal novou nabídku kuřecího masa.

„Kuřecí maso je bezpochyby naší nejoblíbenější bílkovinou a mnoho našich nejvěrnějších zákazníků Chipotle si ho objednává ve většině případů,“ zdůraznil v nedávné tiskové zprávě marketingový ředitel Chris Brandt.
Výsledky testů ve vybraných prodejnách v Cincinnati a Sacramentu byly velmi pozitivní. Ohlasy zákazníků a prodeje pollo asado byly podobné jako u časově omezené nabídky bůčku, která byla v posledních letech nejprodávanější nabídkou Chipotle. To je skvělé znamení pro vyhlídky pollo asado.
Tato chutná novinka ukazuje, že i podniky v restauračním sektoru mohou najít způsoby, jak inovovat. V případě společnosti Chipotle mohou mít nové položky v jídelním lístku, jako je tato, zásadní vliv na zapojení stávajících zákazníků a přilákání nových. Jídelní lístek je sice jednoduchý a zaměřený, ale Chipotle ukázal, že dokáže s nabídkou docela dobře zatřást.

Generální ředitel Brian Niccol dříve zastával stejnou funkci ve společnosti Taco Bell a v této pozici podobně dohlížel na zavádění nových menu v řetězci rychlého občerstvení, takže není překvapením, že některé z těchto zkušeností přenáší do provozu Chipotle. Od března 2018, kdy Niccol převzal vedení společnosti Chipotle, vzrostly její akcie téměř o 400 %.
Současná hospodářská situace, která se vyznačuje prudkým růstem inflace a napjatou situací na trhu práce, zasáhla restaurace obzvláště silně. Ani Chipotle, považovaný za lídra v tomto odvětví, není vůči těmto problémům imunní. Očištěný zisk na akcii ve čtvrtém čtvrtletí ve výši 5,58 USD překonal odhady Wall Street, ale rostoucí náklady na hovězí maso, avokádo a dopravu způsobily, že provozní marže společnosti Chipotle ve výši 8,6 % byla mnohem nižší než v předchozích třech čtvrtletích.
Chipotle však stále zavádí nové položky menu a hledá způsoby, jak udržet své zákazníky nadšené a vracet se pro další. Navíc to podniku dává příležitost zvýšit ceny. Nové hlavní chody pollo asado budou v USA stát v průměru 9,11 USD, což je o 0,65 USD více než běžné kuře adobo. Akcionáři by měli ocenit tuto osvědčenou cenovou sílu, protože dává managementu další páku, která může přispět k růstu tržeb.

V porovnání s loňským rokem platí zákazníci za své objednávky potravin o 10 % více, a to kvůli strategickému zvýšení cen, které vedení společnosti zavedlo. Tržby v roce 2021 byly o 26,1 % vyšší než v roce 2020, což svědčí o odolné poptávce po nabídce společnosti Chipotle. V případě, že inflace zůstane v nejbližší době zvýšená, existuje pravděpodobně ještě více příležitostí ke zvýšení cen.
Akcie Chipotle jsou sice drahé a s poměrem ceny k zisku 68 se jedná o vysoce kvalitní podnik, který by si investoři měli ponechat na svých seznamech.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























