Dům myší si do značné míry zakládá na osobním setkávání skupin lidí, a tak není divu, že během celosvětového výskytu nakažlivé nemoci by tento podnik utrpěl.
Za více než dva roky od vyhlášení pandemie dosáhl svět v boji s ní značného pokroku a mnoho zemí nachází způsoby, jak se vrátit k určité úrovni normálního života, i když se stále brání dalšímu propuknutí nemoci. Vlády ruší omezení podnikání a mnohé se opatrně vracejí k životnímu stylu před pandemií.
Trend normalizace působí ve prospěch společnosti Disney a investoři jsou opět zvědaví na společnost (a její akcie). Těmto zvědavým investorům přinášíme tři důvody, proč uvažovat o nákupu akcií Disney, a jeden důvod, proč váhat.
1. Streamovací služby společnosti Disney rostou
Stále více indicií naznačuje, že spotřebitelé stále častěji upřednostňují sledování obsahu prostřednictvím streamovacích kanálů před tradičními způsoby (např. kabelová televize nebo kina). Kdo jim to může mít za zlé? Streamování často stojí méně, lze jej sledovat na více místech a snadno se nastavuje. Tento vítr v zádech by měl přispět k růstu již tak silných streamovacích operací společnosti Disney.
Zdroj: Gettyimages
K 1. lednu měla společnost Disney 196,4 milionu předplatitelů svých tří hlavních streamovacích služeb (Disney+, Hulu, ESPN+), z toho 130 milionů předplatitelů své vlajkové služby Disney+. Ta byla spuštěna teprve v listopadu 2019, takže nárůst na 130 milionů za necelé tři roky je impozantní.
Tento segment celkového podnikání společnosti Disney zatím není ziskový. V roce 2021 dosáhl tržeb ve výši 16,3 miliardy dolarů a vygeneroval provozní ztrátu 1,7 miliardy dolarů. Pokud bude nadále růst tímto tempem, bude jen otázkou času, kdy se stane ziskovým.
Zatímco streamovacímu byznysu se během pandemie dařilo, segment zábavních parků byl těžce zasažen. Mnoho zábavních parků bylo v uplynulých dvou letech nuceno dočasně uzavřít, což vážně narušilo příjmy a provoz. Díky novým bezpečnostním protokolům a očkování mohly být parky znovu otevřeny a tento segment se znovu probouzí k životu. V posledním čtvrtletí, které skončilo 1. ledna, vykázal segment společnosti Disney, který zahrnuje zábavní parky, tržby ve výši 7,2 miliardy dolarů. To je více než dvojnásobek 3,6 miliardy dolarů, které vykázal ve stejném čtvrtletí předchozího roku. Stejně tak provozní výnosy vzrostly na 2,5 miliardy dolarů ve srovnání se ztrátou ve stejném období předchozího roku.
Spotřebitelská poptávka a vylepšení provozu podporují výdaje hostů. Finanční ředitelka společnosti Disney Christine McCarthyová uvedla, že hosté utrácejí v průměru o 40 % více než ve stejnou dobu v roce 2019 před vypuknutím epidemie. Úroveň návštěvnosti se mezitím plně nezotavila, což zdůrazňuje, že existuje prostor pro zvýšení zisků zábavních parků společnosti Disney, když svět překonává COVID-19.
Zdroj: Pixabay
3. Společnost Disney má pokladnici plnou aktiv
Za úspěchem společnosti Walt Disney stojí především rozsáhlý soubor cenných značek a aktiv. Populární zábavní studia, jako jsou Lucasfilm, Marvel, Fox, Disney a Pixar, neustále chrlí populární hity, kterých se spotřebitelé nemohou nabažit. Vytvořené značky a postavy pohánějí prodej zboží, stávají se zdrojem atrakcí v zábavních parcích a urychlují všesměrový koloběh.
Jedná se o neuvěřitelně trvanlivé předměty, které zůstávají populární i desítky let po svém vzniku. V zábavních parcích společnosti Disney je několik atrakcí, které jsou v provozu již od poloviny minulého století, a přesto zákazníci stále platí stovky dolarů za vstup a čekají v mnohahodinových frontách, aby si mohli atrakce vyzkoušet.
Zdroj: Gettyimages
Stejně tak filmy vytvořené studiem Disney mohou teoreticky přežít staletí. Společnost Disney jednou zaplatí za vytvoření obsahu a ten může generovat příjmy a zisky po celá desetiletí. Ve světě plném množství zapomenutelného obsahu se Disney odlišuje filmy, ke kterým se diváci vracejí.
Důvod k váhání
Žádná investice není bez určitého rizika. Jedním z důvodů, proč váhat před nákupem akcií společnosti Disney, je nejistá budoucnost jejího segmentu lineárních sítí (v podstatě tradičních kabelových sítí). Společnost sice uznává, že spotřebitelé přecházejí na streamování, ale Disney se tradičního diváckého byznysu zbavuje pomalu. Ve fiskálním roce 2021, který skončil 2. října, společnost Disney získala ze segmentu lineárních sítí tržby ve výši 28 miliard dolarů a provozní zisk 8,4 miliardy dolarů. Provozní příjmy se oproti roku 2020 snížily o 11 %.
Obrovská velikost podniku a jeho vysoká ziskovost jsou důvodem, proč se vedení pomalu rozhoduje o prodeji. Nakonec ne každý spotřebitel přejde na streamování a někteří si ponechají kabelové připojení. Otázkou zůstává: Jak velké budou tyto ztráty?
Dům myší si do značné míry zakládá na osobním setkávání skupin lidí, a tak není divu, že během celosvětového výskytu nakažlivé nemoci by tento podnik utrpěl.Za více než dva roky od vyhlášení pandemie dosáhl svět v boji s ní značného pokroku a mnoho zemí nachází způsoby, jak se vrátit k určité úrovni normálního života, i když se stále brání dalšímu propuknutí nemoci. Vlády ruší omezení podnikání a mnohé se opatrně vracejí k životnímu stylu před pandemií.Trend normalizace působí ve prospěch společnosti Disney a investoři jsou opět zvědaví na společnost . Těmto zvědavým investorům přinášíme tři důvody, proč uvažovat o nákupu akcií Disney, a jeden důvod, proč váhat.1. Streamovací služby společnosti Disney rostouStále více indicií naznačuje, že spotřebitelé stále častěji upřednostňují sledování obsahu prostřednictvím streamovacích kanálů před tradičními způsoby . Kdo jim to může mít za zlé? Streamování často stojí méně, lze jej sledovat na více místech a snadno se nastavuje. Tento vítr v zádech by měl přispět k růstu již tak silných streamovacích operací společnosti Disney.Zdroj: GettyimagesK 1. lednu měla společnost Disney 196,4 milionu předplatitelů svých tří hlavních streamovacích služeb , z toho 130 milionů předplatitelů své vlajkové služby Disney+. Ta byla spuštěna teprve v listopadu 2019, takže nárůst na 130 milionů za necelé tři roky je impozantní.Tento segment celkového podnikání společnosti Disney zatím není ziskový. V roce 2021 dosáhl tržeb ve výši 16,3 miliardy dolarů a vygeneroval provozní ztrátu 1,7 miliardy dolarů. Pokud bude nadále růst tímto tempem, bude jen otázkou času, kdy se stane ziskovým.Chcete využít této příležitosti?2. Zábavním parkům Disney se opět daříZatímco streamovacímu byznysu se během pandemie dařilo, segment zábavních parků byl těžce zasažen. Mnoho zábavních parků bylo v uplynulých dvou letech nuceno dočasně uzavřít, což vážně narušilo příjmy a provoz. Díky novým bezpečnostním protokolům a očkování mohly být parky znovu otevřeny a tento segment se znovu probouzí k životu. V posledním čtvrtletí, které skončilo 1. ledna, vykázal segment společnosti Disney, který zahrnuje zábavní parky, tržby ve výši 7,2 miliardy dolarů. To je více než dvojnásobek 3,6 miliardy dolarů, které vykázal ve stejném čtvrtletí předchozího roku. Stejně tak provozní výnosy vzrostly na 2,5 miliardy dolarů ve srovnání se ztrátou ve stejném období předchozího roku.Spotřebitelská poptávka a vylepšení provozu podporují výdaje hostů. Finanční ředitelka společnosti Disney Christine McCarthyová uvedla, že hosté utrácejí v průměru o 40 % více než ve stejnou dobu v roce 2019 před vypuknutím epidemie. Úroveň návštěvnosti se mezitím plně nezotavila, což zdůrazňuje, že existuje prostor pro zvýšení zisků zábavních parků společnosti Disney, když svět překonává COVID-19.Zdroj: Pixabay3. Společnost Disney má pokladnici plnou aktivZa úspěchem společnosti Walt Disney stojí především rozsáhlý soubor cenných značek a aktiv. Populární zábavní studia, jako jsou Lucasfilm, Marvel, Fox, Disney a Pixar, neustále chrlí populární hity, kterých se spotřebitelé nemohou nabažit. Vytvořené značky a postavy pohánějí prodej zboží, stávají se zdrojem atrakcí v zábavních parcích a urychlují všesměrový koloběh.Jedná se o neuvěřitelně trvanlivé předměty, které zůstávají populární i desítky let po svém vzniku. V zábavních parcích společnosti Disney je několik atrakcí, které jsou v provozu již od poloviny minulého století, a přesto zákazníci stále platí stovky dolarů za vstup a čekají v mnohahodinových frontách, aby si mohli atrakce vyzkoušet.Zdroj: GettyimagesStejně tak filmy vytvořené studiem Disney mohou teoreticky přežít staletí. Společnost Disney jednou zaplatí za vytvoření obsahu a ten může generovat příjmy a zisky po celá desetiletí. Ve světě plném množství zapomenutelného obsahu se Disney odlišuje filmy, ke kterým se diváci vracejí.Důvod k váháníŽádná investice není bez určitého rizika. Jedním z důvodů, proč váhat před nákupem akcií společnosti Disney, je nejistá budoucnost jejího segmentu lineárních sítí . Společnost sice uznává, že spotřebitelé přecházejí na streamování, ale Disney se tradičního diváckého byznysu zbavuje pomalu. Ve fiskálním roce 2021, který skončil 2. října, společnost Disney získala ze segmentu lineárních sítí tržby ve výši 28 miliard dolarů a provozní zisk 8,4 miliardy dolarů. Provozní příjmy se oproti roku 2020 snížily o 11 %.Obrovská velikost podniku a jeho vysoká ziskovost jsou důvodem, proč se vedení pomalu rozhoduje o prodeji. Nakonec ne každý spotřebitel přejde na streamování a někteří si ponechají kabelové připojení. Otázkou zůstává: Jak velké budou tyto ztráty?