59hodinový pracovní týden je pro singapurské gigery běžný, ukazuje studie
Průzkum ukázal, že řidiči singapurských společností rozvážejících jídlo a poskytujících spolujízdu často pracují téměř 60 hodin týdně, což poukazuje na nedostatečnou ochranu gigových pracovníků v tomto městském státě.
Podle průzkumu Institutu politických studií Singapurské národní univerzity (National University of Singapore’s Institute of Policy Studies), kterého se zúčastnilo téměř 1 000 pracovníků, pracuje přibližně 29 % řidičů více než 59 hodin týdně. Přibližně čtvrtina dotázaných řidičů pracovala výhradně pro společnost Gojek. Zbytek uvedl, že jezdí také pro jiné společnosti, včetně Grab Holdings Ltd.
Singapur spolu s vládami po celém světě zvažuje legislativní změny na ochranu pracovníků v oblasti gig ekonomiky. Společnosti nabízející spolujízdu a rozvoz jídla, jako jsou Gojek, Grab, Foodpanda společnosti Delivery Hero SE a Deliveroo Plc. během pandemie vzkvétaly, ale také prohlubovaly sociální nerovnosti.
Mnoho lidí, kteří během útlumu přišli o práci, se nechalo zaměstnat rozvozem jídla nebo vozením cestujících, ale nyní je pro ně obtížné z tohoto odvětví odejít. Pracovní zákony v Singapuru omezují pracovní týden na 44 hodin pro zaměstnance, ale protože gigoví pracovníci nejsou považováni za zaměstnance na plný úvazek, tato ochrana se na ně nevztahuje.
Lidé pracující pro aplikace na rozvoz aut a rozvoz jídla jsou často pod tlakem, aby dosáhli stanovených cílů a vydělali si tak smysluplnou mzdu, uvádí se ve zprávě. Ve skutečnosti tyto pobídky vyžadují, aby „řidiči pracovali nepřetržitě 14 až 16 hodin denně“, uvedl 55letý Harris, řidič, s nímž institut vedl rozhovor. „Je to nebezpečné.“
Zdroj: unsplash.com
Podle zjištění institutu společnosti řidiče podporují nebo trestají, aby je přiměly k určitému chování. Zrušení přidělené práce by mělo dopad na jejich hodnocení a budoucí výdělky, což zase omezuje svobodu, kterou pracovníci mají.
Přibližně polovina dotázaných řidičů uvedla, že by z odvětví sdílené jízdy odešla, pokud by existovaly pracovní příležitosti. Pouze 31 % z nich však uvedlo, že by mohli snadno získat práci podobnou své předchozí pozici nebo související s jejich vzděláním.
Téměř 60 hodin týdně za volantem ubírá čas na budování dovedností pro rozvoj kariéry a ti, kteří jsou vzdělanější, mohou zjistit, že zaostávají za svými profesními kolegy, uvedl institut ve své studii.
Podle průzkumu Institutu politických studií Singapurské národní univerzity , kterého se zúčastnilo téměř 1 000 pracovníků, pracuje přibližně 29 % řidičů více než 59 hodin týdně. Přibližně čtvrtina dotázaných řidičů pracovala výhradně pro společnost Gojek. Zbytek uvedl, že jezdí také pro jiné společnosti, včetně Grab Holdings Ltd.Singapur spolu s vládami po celém světě zvažuje legislativní změny na ochranu pracovníků v oblasti gig ekonomiky. Společnosti nabízející spolujízdu a rozvoz jídla, jako jsou Gojek, Grab, Foodpanda společnosti Delivery Hero SE a Deliveroo Plc. během pandemie vzkvétaly, ale také prohlubovaly sociální nerovnosti.Mnoho lidí, kteří během útlumu přišli o práci, se nechalo zaměstnat rozvozem jídla nebo vozením cestujících, ale nyní je pro ně obtížné z tohoto odvětví odejít. Pracovní zákony v Singapuru omezují pracovní týden na 44 hodin pro zaměstnance, ale protože gigoví pracovníci nejsou považováni za zaměstnance na plný úvazek, tato ochrana se na ně nevztahuje.Lidé pracující pro aplikace na rozvoz aut a rozvoz jídla jsou často pod tlakem, aby dosáhli stanovených cílů a vydělali si tak smysluplnou mzdu, uvádí se ve zprávě. Ve skutečnosti tyto pobídky vyžadují, aby „řidiči pracovali nepřetržitě 14 až 16 hodin denně“, uvedl 55letý Harris, řidič, s nímž institut vedl rozhovor. „Je to nebezpečné.“Zdroj: unsplash.comPodle zjištění institutu společnosti řidiče podporují nebo trestají, aby je přiměly k určitému chování. Zrušení přidělené práce by mělo dopad na jejich hodnocení a budoucí výdělky, což zase omezuje svobodu, kterou pracovníci mají.Přibližně polovina dotázaných řidičů uvedla, že by z odvětví sdílené jízdy odešla, pokud by existovaly pracovní příležitosti. Pouze 31 % z nich však uvedlo, že by mohli snadno získat práci podobnou své předchozí pozici nebo související s jejich vzděláním.Chcete využít této příležitosti?Téměř 60 hodin týdně za volantem ubírá čas na budování dovedností pro rozvoj kariéry a ti, kteří jsou vzdělanější, mohou zjistit, že zaostávají za svými profesními kolegy, uvedl institut ve své studii.