Společnost Meta Platforms (NASDAQ:FB), dříve známá jako Facebook, utrpěla v roce 2022 v rámci výprodeje technologických akcií značné ztráty. Od svého přejmenování společnost ztratila více než 500 miliard dolarů. FB dokonce vytvořila rekord v největším jednodenním poklesu hodnoty v historii akciového trhu a dosud se z toho pořádně nevzpamatovala.
Meta je stále obrovská společnost a její hlavní platforma – Facebook – je nejpoužívanější sociální sítí na světě. Navíc se stále nezměnily ambiciózní plány společnosti Meta na ovládnutí metaverse a změnu způsobu, jakým by se lidé mohli v budoucnu spojovat. FB se vzhledem ke svému dosahu jeví jako podhodnocený. Stále se však domnívám, že společnost není z nejhoršího venku a že nyní možná není nejlepší čas investovat do jejích akcií.
Od velkého výprodeje v únoru Meta nedokázala nabídnout žádnou významnou rezistenci a akcie se stále propadají níže a níže. Od svého historického maxima FB ztratil téměř 50 % své tržní kapitalizace, což u společnosti této velikosti není žádná legrace.
Meta tento pád zvládla; to však neznamená, že se blíží zotavení.
Zdroj: Pexels
Zdá se, že samotný Facebook zpomaluje
Nejdůležitější je, že Facebook (platforma) se nezdá být v dobré pozici. Poprvé v celé své historii zaznamenala platforma sociálních médií pokles denních aktivních uživatelů. Během několika měsíců ztratil Facebook zhruba půl milionu aktivních uživatelů. Vzhledem k celkovému počtu jeho denně aktivních uživatelů, který přesahuje 1,9 miliardy, je to sice kapka v moři, ale vykresluje to obraz toho, co může přijít v budoucnu, pokud budou současné trendy pokračovat.
Až do této chvíle Facebook zaznamenával nekonečný růst denních aktivních uživatelů. Nyní se však tento růst nejen zastavil, ale začal klesat. Příjmy platforem sociálních médií, jako je Facebook, se opírají především o reklamu. Pokud se sníží počet uživatelů, mohou je následovat i příjmy. A tak pokud budou současné trendy pokračovat, může mít Meta velké problémy.
Akcie FB musí bojovat s tvrdou konkurencí
Sám Zuckerberg si stěžoval, že Facebook čelí „bezprecedentní úrovni konkurence“, protože se zdá, že mladí uživatelé opouštějí Facebook, WhatsApp a Instagram kvůli konkurentům, jako jsou TikTok a Telegram. Odliv mladých uživatelů by mohl v dlouhodobém horizontu vážně poškodit růst společnosti Meta.
A i kdyby se plán společnosti Meta na Metaverzi stal úspěšným, mohlo by trvat ještě několik let, než se tyto ztráty vrátí.
Problémy, kterým Meta čelí, nejsou jednoduché. Proto se domnívám, že investice do akcií FB je stále riskantním krokem bez ohledu na to, jak moc akcie mohly klesnout.
Zdroj: Unsplash
Hlavním důvodem poklesu společnosti Meta je to, že společnost již není založena na pevných základech. Investice do společnosti Meta se změnila v poněkud spekulativní investici, protože se většinou spoléhá na to, že Metaverse bude jednou realitou.
Samotné Metaverze se musí potýkat s mnoha problémy, jako je „neuspokojivě pomalé“ přijetí, protože naprostá většina lidí ani netuší, co to je. Navíc náhlavní soupravy pro virtuální realitu nejsou něčím, k čemu by měl každý tak snadný přístup jako ke svému telefonu.
Meta také čelí obavám o ochranu soukromí a mnoho lidí ji nevnímá příznivě. Pokud chce Meta udělat z metaverse velkou součást života lidí, bude muset vážně zlepšit svou pověst v oblasti ochrany soukromí.
Proč byste měli s akciemi FB raději počkat
Společnost Meta musí řešit vážné problémy. Nemusí být nemožné je vyřešit, ale mnoho lidí se domnívá, že usilovat o miliardu uživatelů žijících ve světě VR za méně než deset let je pro společnost Meta příliš ambiciózní, zejména pro společnost, která nemá plnou důvěru, pokud jde o soukromí.
Zdroj: Unsplash
Náš názor je, že Meta toho má nyní příliš mnoho. Všechny její problémy dělají z FB rizikovou akcii k nákupu, zejména v době extrémní nejistoty ohledně budoucnosti světové ekonomiky. Koneckonců, v kapitalistické ekonomice volného trhu nejsou období konjunktury a recese ničím neobvyklým. Pokud se blížíme k té druhé, FB se bolesti nevyhne. Metaverze je stále víceméně podnikatelský záměr. Podnikatelské nápady mohou selhat nebo uspět – úspěch metaverse nezaručuje nic.
S nákupem bychom vyčkali.Společnost Meta Platforms , dříve známá jako Facebook, utrpěla v roce 2022 v rámci výprodeje technologických akcií značné ztráty. Od svého přejmenování společnost ztratila více než 500 miliard dolarů. FB dokonce vytvořila rekord v největším jednodenním poklesu hodnoty v historii akciového trhu a dosud se z toho pořádně nevzpamatovala.Meta je stále obrovská společnost a její hlavní platforma – Facebook – je nejpoužívanější sociální sítí na světě. Navíc se stále nezměnily ambiciózní plány společnosti Meta na ovládnutí metaverse a změnu způsobu, jakým by se lidé mohli v budoucnu spojovat. FB se vzhledem ke svému dosahu jeví jako podhodnocený. Stále se však domnívám, že společnost není z nejhoršího venku a že nyní možná není nejlepší čas investovat do jejích akcií.Od velkého výprodeje v únoru Meta nedokázala nabídnout žádnou významnou rezistenci a akcie se stále propadají níže a níže. Od svého historického maxima FB ztratil téměř 50 % své tržní kapitalizace, což u společnosti této velikosti není žádná legrace.Meta tento pád zvládla; to však neznamená, že se blíží zotavení.Zdroj: PexelsZdá se, že samotný Facebook zpomalujeNejdůležitější je, že Facebook se nezdá být v dobré pozici. Poprvé v celé své historii zaznamenala platforma sociálních médií pokles denních aktivních uživatelů. Během několika měsíců ztratil Facebook zhruba půl milionu aktivních uživatelů. Vzhledem k celkovému počtu jeho denně aktivních uživatelů, který přesahuje 1,9 miliardy, je to sice kapka v moři, ale vykresluje to obraz toho, co může přijít v budoucnu, pokud budou současné trendy pokračovat.Chcete využít této příležitosti?Až do této chvíle Facebook zaznamenával nekonečný růst denních aktivních uživatelů. Nyní se však tento růst nejen zastavil, ale začal klesat. Příjmy platforem sociálních médií, jako je Facebook, se opírají především o reklamu. Pokud se sníží počet uživatelů, mohou je následovat i příjmy. A tak pokud budou současné trendy pokračovat, může mít Meta velké problémy.Akcie FB musí bojovat s tvrdou konkurencíSám Zuckerberg si stěžoval, že Facebook čelí „bezprecedentní úrovni konkurence“, protože se zdá, že mladí uživatelé opouštějí Facebook, WhatsApp a Instagram kvůli konkurentům, jako jsou TikTok a Telegram. Odliv mladých uživatelů by mohl v dlouhodobém horizontu vážně poškodit růst společnosti Meta.A i kdyby se plán společnosti Meta na Metaverzi stal úspěšným, mohlo by trvat ještě několik let, než se tyto ztráty vrátí.Problémy, kterým Meta čelí, nejsou jednoduché. Proto se domnívám, že investice do akcií FB je stále riskantním krokem bez ohledu na to, jak moc akcie mohly klesnout.Zdroj: UnsplashHlavním důvodem poklesu společnosti Meta je to, že společnost již není založena na pevných základech. Investice do společnosti Meta se změnila v poněkud spekulativní investici, protože se většinou spoléhá na to, že Metaverse bude jednou realitou.Samotné Metaverze se musí potýkat s mnoha problémy, jako je „neuspokojivě pomalé“ přijetí, protože naprostá většina lidí ani netuší, co to je. Navíc náhlavní soupravy pro virtuální realitu nejsou něčím, k čemu by měl každý tak snadný přístup jako ke svému telefonu.Meta také čelí obavám o ochranu soukromí a mnoho lidí ji nevnímá příznivě. Pokud chce Meta udělat z metaverse velkou součást života lidí, bude muset vážně zlepšit svou pověst v oblasti ochrany soukromí.Proč byste měli s akciemi FB raději počkatSpolečnost Meta musí řešit vážné problémy. Nemusí být nemožné je vyřešit, ale mnoho lidí se domnívá, že usilovat o miliardu uživatelů žijících ve světě VR za méně než deset let je pro společnost Meta příliš ambiciózní, zejména pro společnost, která nemá plnou důvěru, pokud jde o soukromí.Zdroj: UnsplashNáš názor je, že Meta toho má nyní příliš mnoho. Všechny její problémy dělají z FB rizikovou akcii k nákupu, zejména v době extrémní nejistoty ohledně budoucnosti světové ekonomiky. Koneckonců, v kapitalistické ekonomice volného trhu nejsou období konjunktury a recese ničím neobvyklým. Pokud se blížíme k té druhé, FB se bolesti nevyhne. Metaverze je stále víceméně podnikatelský záměr. Podnikatelské nápady mohou selhat nebo uspět – úspěch metaverse nezaručuje nic.
Technologický sektor v poslední době zažívá vlnu strategických partnerství v oblasti umělé inteligence (AI). Výrobci čipů, vývojáři softwaru i velké...