Nestává se často, že by akcie společnosti Mullen Automotive (NASDAQ:MULN) dosahovaly takových výsledků. Před měsícem se akcie tohoto výrobce elektromobilů (EV) dostaly na minimum 52 centů. Dnes jsou akcie MULN po přílivu drobných investorů o 477 % výše, na úrovni 3 USD za akcii.
Přesto akcie od počátku roku klesly o 43 % a od vstupu společnosti Mullen na burzu prostřednictvím reverzní fúze se společností Net Element na začátku listopadu o 71 %.
Zdroj: Mullen
Volatilita akcií MULN je pro EV hru běžná. V loňském roce byly akcie elektromobilů tak žhavé, že se společnosti spojovaly s účelovými akvizičními společnostmi (SPAC) a vstupovaly na burzu s mnohamiliardovými tržními kapitalizacemi, které soupeřily s kapitalizacemi starších automobilek. Protože však trh zmítaly obavy z inflace a vyšších úrokových sazeb, peníze se rychle stáčely z růstových titulů, včetně akcií elektromobilů s vysokou výkonností.
I přes výprodej jsem již několik měsíců psal o tom, jak je většina akcií elektromobilů směšně předražená. Ačkoli kolem jmen jako Tesla (NASDAQ:TSLA) a Lucid Group (NASDAQ:LCID) není nouze o humbuk, k tomu, abyste se v automobilovém průmyslu prosadili dlouhodobě, je zapotřebí víc než jen prodávat skvělá auta.
Společnost Mullen Automotive je však trochu jiná. Její tržní kapitalizace činí pouhých 105 milionů dolarů a na titulní strany novin se nedostává často. Akcie MULN by však mohly být právě tou „spící“ hrou na poli elektromobilů, která investory překvapí.
Investoři do elektromobilů přehlížejí výzvu v oblasti zavádění elektromobilů
Ve všech těch titulcích o nových sexy společnostech vyrábějících nová sexy elektrická vozidla média a investoři možná přehlédli skutečnou výzvu pro přijetí elektromobilů.
Zdroj: Mullen
Jak upozorňuje Liam Denning z agentury Bloomberg, přibližně dvě třetiny států USA mají zákony, které zakazují nebo omezují přímý prodej ze strany výrobců automobilů. Místo toho vyžadují, aby se vozidla prodávala a servisovala prostřednictvím nezávislých franšíz.
Tesla a další výrobci elektrických vozidel se mezitím snaží prodávat svá vozidla přímo spotřebitelům. Denning poznamenává, že rozšíření elektromobilů je vyšší ve státech, kde takové zákony o dealerství neexistují.
„Dealerské zákony pomohly tradičním výrobcům automobilů tím, že působily jako brzda pro začínající prodejce elektromobilů. Ale jakmile tyto startupy stejně překonají zavedené firmy v ocenění a začnou měnit způsob prodeje a servisu automobilů, začnou zákony vypadat méně jako obranný příkop a více jako omezující zeď,“ uzavírá Denning.
Mullen samozřejmě těmto zákonům podléhá také, ale nutně bych ho neházel do jednoho pytle s ostatními stále ještě předraženými výrobci elektromobilů velkých jmen.
Čím se Mullen Automotive odlišuje
Mullen není nová společnost vyrábějící elektromobily. Vznikla v roce 2014, kdy se spojily společnosti Mullen Motor Cars a CODA Automotive.
Společnost Mullen Motor Cars vytvořila plně elektrický sportovní vůz, který vlastně předstihl Teslu Roadster a byl uveden na trh v roce 2007. Společnost CODA Automotive, založená v roce 2009, vytvořila plně elektrický sedan.
Společnost Mullen má továrny na výrobu svého elektrického crossoveru SUV Mullen Five, jehož dodávky by měly začít ve druhém čtvrtletí roku 2024. Model Five má dojezd 325 km a omezenou maximální rychlost 155 km/h. Se startovací cenou 55 000 dolarů je konkurenceschopný, ale zároveň dostatečně nákladný, aby kupce s vysokými příjmy neodradil cenou.
Zdroj: Unsplash
Mullen má v nabídce také elektrické užitkové flotily a nákladní vozy. A plánuje uvést na trh vysoce výkonný sportovní elektromobil DragonFLY.
Mullen se však odlišuje tím, že se nesnaží zaujmout na titulních stranách novin. V tichosti hledá továrny na výrobu svých vozů.
Zdá se, že vedení společnosti chápe, že ve světě automobilů se publicita dostane jen velmi těžko. Musíte dodávat dobře zkonstruovaný a kvalitní výrobek, jinak vám veškerá publicita světa nepomůže.
Nestává se často, že by akcie společnosti Mullen Automotive dosahovaly takových výsledků. Před měsícem se akcie tohoto výrobce elektromobilů dostaly na minimum 52 centů. Dnes jsou akcie MULN po přílivu drobných investorů o 477 % výše, na úrovni 3 USD za akcii.Přesto akcie od počátku roku klesly o 43 % a od vstupu společnosti Mullen na burzu prostřednictvím reverzní fúze se společností Net Element na začátku listopadu o 71 %.Zdroj: MullenVolatilita akcií MULN je pro EV hru běžná. V loňském roce byly akcie elektromobilů tak žhavé, že se společnosti spojovaly s účelovými akvizičními společnostmi a vstupovaly na burzu s mnohamiliardovými tržními kapitalizacemi, které soupeřily s kapitalizacemi starších automobilek. Protože však trh zmítaly obavy z inflace a vyšších úrokových sazeb, peníze se rychle stáčely z růstových titulů, včetně akcií elektromobilů s vysokou výkonností.I přes výprodej jsem již několik měsíců psal o tom, jak je většina akcií elektromobilů směšně předražená. Ačkoli kolem jmen jako Tesla a Lucid Group není nouze o humbuk, k tomu, abyste se v automobilovém průmyslu prosadili dlouhodobě, je zapotřebí víc než jen prodávat skvělá auta.Společnost Mullen Automotive je však trochu jiná. Její tržní kapitalizace činí pouhých 105 milionů dolarů a na titulní strany novin se nedostává často. Akcie MULN by však mohly být právě tou „spící“ hrou na poli elektromobilů, která investory překvapí.Investoři do elektromobilů přehlížejí výzvu v oblasti zavádění elektromobilůChcete využít této příležitosti?Ve všech těch titulcích o nových sexy společnostech vyrábějících nová sexy elektrická vozidla média a investoři možná přehlédli skutečnou výzvu pro přijetí elektromobilů.Zdroj: MullenJak upozorňuje Liam Denning z agentury Bloomberg, přibližně dvě třetiny států USA mají zákony, které zakazují nebo omezují přímý prodej ze strany výrobců automobilů. Místo toho vyžadují, aby se vozidla prodávala a servisovala prostřednictvím nezávislých franšíz.Tesla a další výrobci elektrických vozidel se mezitím snaží prodávat svá vozidla přímo spotřebitelům. Denning poznamenává, že rozšíření elektromobilů je vyšší ve státech, kde takové zákony o dealerství neexistují.„Dealerské zákony pomohly tradičním výrobcům automobilů tím, že působily jako brzda pro začínající prodejce elektromobilů. Ale jakmile tyto startupy stejně překonají zavedené firmy v ocenění a začnou měnit způsob prodeje a servisu automobilů, začnou zákony vypadat méně jako obranný příkop a více jako omezující zeď,“ uzavírá Denning.Mullen samozřejmě těmto zákonům podléhá také, ale nutně bych ho neházel do jednoho pytle s ostatními stále ještě předraženými výrobci elektromobilů velkých jmen.Čím se Mullen Automotive odlišujeMullen není nová společnost vyrábějící elektromobily. Vznikla v roce 2014, kdy se spojily společnosti Mullen Motor Cars a CODA Automotive.Společnost Mullen Motor Cars vytvořila plně elektrický sportovní vůz, který vlastně předstihl Teslu Roadster a byl uveden na trh v roce 2007. Společnost CODA Automotive, založená v roce 2009, vytvořila plně elektrický sedan.Společnost Mullen má továrny na výrobu svého elektrického crossoveru SUV Mullen Five, jehož dodávky by měly začít ve druhém čtvrtletí roku 2024. Model Five má dojezd 325 km a omezenou maximální rychlost 155 km/h. Se startovací cenou 55 000 dolarů je konkurenceschopný, ale zároveň dostatečně nákladný, aby kupce s vysokými příjmy neodradil cenou.Zdroj: UnsplashMullen má v nabídce také elektrické užitkové flotily a nákladní vozy. A plánuje uvést na trh vysoce výkonný sportovní elektromobil DragonFLY.Mullen se však odlišuje tím, že se nesnaží zaujmout na titulních stranách novin. V tichosti hledá továrny na výrobu svých vozů.Zdá se, že vedení společnosti chápe, že ve světě automobilů se publicita dostane jen velmi těžko. Musíte dodávat dobře zkonstruovaný a kvalitní výrobek, jinak vám veškerá publicita světa nepomůže.